De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave."— Transcript van de presentatie:

1 Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave

2 Inhoud Wat is Mobiele Communicatie?
Hoe is Mobiele Communicatie ontstaan? Toepassingen van Mobiele Communicatie in het bedrijfsleven Wat kunnen we van Mobiele Communicatie verwachten?

3 Wat is Mobiele Communicatie?
Mobiele communicatie is het inzetten van alles wat mobiel, draagbaar en draadloos is om te communiceren.

4 Miscommunicatie

5 Hoe is Mobiele Communicatie ontstaan
De eerste mobiele telefoon

6 ATF (1G) AutoTelefoonNetwork Pollux en Castor Niet mobiel 3 fases

7 GSM (2G) Global System for Mobile Communication
Roaming tussen netwerken Spraak, SMS, WAP

8 GPRS (2.5G) General Packet Radio Services 100kbps ‘Always On’

9 UMTS (3g) Universal Mobile Telephone System Opvolger GSM Datanetwerk
2mbps

10 UWB (4G) Ultra Wide Band Maakt gebruik van radiogolven
Extreme bandbreedtes tot wel 1Gps Wordt gebruikt in het leger

11 Mythes Gezondheid

12 Weetjes Wereldwijd 1.3 miljard telefoons, waarvan 15miljoen in Nederland 90 miljoen telefoon gesprekken per dag Wereldwijd worden er ongeveer 600 miljard smsjes verzonden per jaar In Nederland zijn dat 226 miljoen smsjes wat goed is voor zon 60 miljoen euro!

13 Mobiele Communicatie in het Bedrijfsleven
Intern Extern

14 Intern Voordelen Nadelen Toegepaste technieken

15 Voordelen Interactief en innovatief
Hoge leesbaarheid en attentiewaarde Overal bereikbaar Betere Communicatie

16 Nadelen Hoge kosten Moeilijke regel en wetgeving

17 Toegepaste Technieken
Location Based Services Imago Zorg en Veiligheid Voorlichting Organisatie Arbeidsmarktcommunicatie

18 Extern Voordelen Nadelen Toegepaste technieken

19 Voordelen Grote respons Lees gerantie Interactie Gerichte Marketing
Mobiel staat ongeveer 20 uur per dag aan Zeer geschikt voor jongeren

20 Respons op Mobiele Marketing

21 Wordt het gelezen

22 Gebruik van Mobiel Internet

23 Nadelen Wet en Regelgeving Irritatie Persoonlijk Hoge Kosten

24 Toegepaste Technieken
SMS Acties Mobile Couponing In Store Promotions

25 SMS Actie Een verpakking wordt voorzien van een unieke code. Wanneer je deze code naar een bepaald nummer sms-t is er kans op een prijs. Direct antwoord Goede evaluatie Lage kosten

26 Filmpje Over Mobiele Barcode

27 Mobile Couponing Versturen van een barcode naar een mobiele telefoon. Dit levert korting of toegang op bij het tonen van de barcode Mobiel altijd bij je On demand delivery Actie aanpasbaar

28 In Store Promotions Op vertoon van een sms bericht ontvangt de consument een gratis monster. Genereert store traffic Combineert andere media

29 Bluetooth Bluecasting Vooral in Engeland Beperkt door de wetgeving

30 Voorbeelden van Bluecasting

31 Wat de toekomst ons zal brengen
Convergentie media, PC, internet en mobiel Multimedia Content Open portal Structuur

32 Samengevat Gebruiker bepaalt zelf wat hij/zij wilt Betere PR
Extra verkoop Merk beleving Stukje entertainment Stroom naar winkels toe

33 Reacties van de Consument
60% ligt niet wakker van het privacystorende effect 20% staat open voor reclame via de sms en wil daar best voor betalen 25% van de studenten in Engeland zegt open te staan voor aanbiedingen via bluetooth

34 Conclusie Ride the wave, go with the flow GO MOBILE !

35 Vragen???


Download ppt "Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave."

Verwante presentaties


Ads door Google