Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRenske Jonker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave
2
Inhoud Wat is Mobiele Communicatie?
Hoe is Mobiele Communicatie ontstaan? Toepassingen van Mobiele Communicatie in het bedrijfsleven Wat kunnen we van Mobiele Communicatie verwachten?
3
Wat is Mobiele Communicatie?
Mobiele communicatie is het inzetten van alles wat mobiel, draagbaar en draadloos is om te communiceren.
4
Miscommunicatie
5
Hoe is Mobiele Communicatie ontstaan
De eerste mobiele telefoon
6
ATF (1G) AutoTelefoonNetwork Pollux en Castor Niet mobiel 3 fases
7
GSM (2G) Global System for Mobile Communication
Roaming tussen netwerken Spraak, SMS, WAP
8
GPRS (2.5G) General Packet Radio Services 100kbps ‘Always On’
9
UMTS (3g) Universal Mobile Telephone System Opvolger GSM Datanetwerk
2mbps
10
UWB (4G) Ultra Wide Band Maakt gebruik van radiogolven
Extreme bandbreedtes tot wel 1Gps Wordt gebruikt in het leger
11
Mythes Gezondheid
12
Weetjes Wereldwijd 1.3 miljard telefoons, waarvan 15miljoen in Nederland 90 miljoen telefoon gesprekken per dag Wereldwijd worden er ongeveer 600 miljard smsjes verzonden per jaar In Nederland zijn dat 226 miljoen smsjes wat goed is voor zon 60 miljoen euro!
13
Mobiele Communicatie in het Bedrijfsleven
Intern Extern
14
Intern Voordelen Nadelen Toegepaste technieken
15
Voordelen Interactief en innovatief
Hoge leesbaarheid en attentiewaarde Overal bereikbaar Betere Communicatie
16
Nadelen Hoge kosten Moeilijke regel en wetgeving
17
Toegepaste Technieken
Location Based Services Imago Zorg en Veiligheid Voorlichting Organisatie Arbeidsmarktcommunicatie
18
Extern Voordelen Nadelen Toegepaste technieken
19
Voordelen Grote respons Lees gerantie Interactie Gerichte Marketing
Mobiel staat ongeveer 20 uur per dag aan Zeer geschikt voor jongeren
20
Respons op Mobiele Marketing
21
Wordt het gelezen
22
Gebruik van Mobiel Internet
23
Nadelen Wet en Regelgeving Irritatie Persoonlijk Hoge Kosten
24
Toegepaste Technieken
SMS Acties Mobile Couponing In Store Promotions
25
SMS Actie Een verpakking wordt voorzien van een unieke code. Wanneer je deze code naar een bepaald nummer sms-t is er kans op een prijs. Direct antwoord Goede evaluatie Lage kosten
26
Filmpje Over Mobiele Barcode
27
Mobile Couponing Versturen van een barcode naar een mobiele telefoon. Dit levert korting of toegang op bij het tonen van de barcode Mobiel altijd bij je On demand delivery Actie aanpasbaar
28
In Store Promotions Op vertoon van een sms bericht ontvangt de consument een gratis monster. Genereert store traffic Combineert andere media
29
Bluetooth Bluecasting Vooral in Engeland Beperkt door de wetgeving
30
Voorbeelden van Bluecasting
31
Wat de toekomst ons zal brengen
Convergentie media, PC, internet en mobiel Multimedia Content Open portal Structuur
32
Samengevat Gebruiker bepaalt zelf wat hij/zij wilt Betere PR
Extra verkoop Merk beleving Stukje entertainment Stroom naar winkels toe
33
Reacties van de Consument
60% ligt niet wakker van het privacystorende effect 20% staat open voor reclame via de sms en wil daar best voor betalen 25% van de studenten in Engeland zegt open te staan voor aanbiedingen via bluetooth
34
Conclusie Ride the wave, go with the flow GO MOBILE !
35
Vragen???
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.