Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFedde van Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen die een gratis cheque ontvingen in meerderheid verwachten daarvan in de toekomst gebruik te maken. 3. Uit analyse van de file van personen die daadwerkelijk van hun gratis cheque hadden gebruikgemaakt, blijkt dat gebruikmaking van de gratis cheque leidt tot substantiële aanschaf van koopcheques (met name bij enkele nader uitgelichte acties).
2
Conclusie (2) 4.De conclusie lijkt daarom gerechtvaardigd dat de verstrekking van gratis cheques – zeker bij bepaalde doelgroepen – leidt tot verkoop van koopcheques.
3
Aanbevelingen (1) •Beheer bestanden professionaliseren (o.a.): –Rekening houden met privacy wetgeving –Invoering klantnummer •Toekomstig onderzoek –Modelmatige aanpak •Meer inzichten verkrijgen in behoeften, motivaties, kennis, attitudes –Zijn variabelen die gedrag verklaren –T.b.v. segmentatie en doelgroepenbeleid –Nominaal meetniveau ontstijgen •Hierdoor gebruik kunnen maken van multivariate meetmethoden •Vergroot mogelijkheid tot verklaren en voorspellen gedrag
4
Aanbevelingen (2) •Binden huidige klanten!!!!!!!! –Loyaliteitsprogramma’s (acties) ontwikkelen •Woondienst en zorgdienst •Vergroten marktpotentieel Tilburg Noord: –Welke segmentatie/targeting strategie WZSW? •Woondienst als belangrijkste entree voor alle aangeboden diensten •Gratis cheques verder inzetten bij nieuwe klanten; leidt tot aankoop van koopcheques (bij juiste doelgroep) •Verder ontwikkelen juiste product/markt combinaties –Huidige successen communiceren aan doelgroep •Potentiële klanten over de streep trekken
5
Aanbevelingen (3) –Inzichten krijgen waarom distributiekanalen (derde partijen) niet optimaal functioneren •Kannibalisatie markt? –Overlap diensten WZSW en bijvoorbeeld Zonnebloem en Contour? »Welke diensten voeren we wel uit, welke niet? »Willen we concurreren met bestaande instellingen? –Van welke distributiekanalen kan nog meer gebruik gemaakt worden?
6
Het type dienst waaraan koopcheques besteed worden (totaal 107 personen) bestemming koopcheques Woondiensten worden met name afgenomen
7
telefonische enquete nav actie (1) Vraag: U maakte gebruik van de dienstencheque. Waarom? 3 antwoordmogelijkheden: - hulp kwam goed uit - aanspraak / gezelschap - hulp nodig om zelfstandig te kunnen blijven wonen
8
telefonische enquete nav actie (2) Vraag: Er is een woonzorgserviceverlener bij u thuis geweest. Bent u: - tevreden over de hulp - niet tevreden over de hulp - heeft u twijfels
9
telefonische enquete nav actie (4) Vraag: Wilt u vaker gebruik gaan maken van diensten tegen betaling van 5 euro per uur - ja - ja, maar kan dat niet betalen
10
Telefonische enquête n.a.v actie •Reden gebruik dienstencheque –Hulp komt goed uit: 68% –Hulp van belang bij behoud zelfstandigheid: 17% •Vrijwel alle respondenten (ongeveer 95%) geven aan dat zij: –tevreden zijn over de hulpverlening –snel en duidelijk worden geholpen –gebruik willen gaan maken van diensten tegen betaling van €5,-
11
Belangrijkste resultaten enquête nabel actie •Brief ontvangen 74% •Reden geen reactie –Geen hulp nodig / voldoende hulp aanwezig: 75% –Te duur: 2% •Verwacht gebruik gratis cheque –Ja: 57% –Misschien in toekomst: 21% –Nee: 22% 90% woondienst78%
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.