Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDamian Aerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
2
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
3
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
4
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie WAT IS PRECIES HET DOEL?
5
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
6
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
7
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
8
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
9
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
10
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
11
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
12
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
13
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
14
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
15
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie GEBRUIK DE JUISTE MIDDELEN
16
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie MARKETING COMMUNICATIE INSTRUMENTEN
17
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie RECLAME
18
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie ONLINE MARKETINGCOMMUNICATIE
19
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
20
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
21
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie SPONSORING
22
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie WINKEL COMMUNICATI E
23
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
24
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie PERSOONLIJ KE VERKOOP
25
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie EVENTS
26
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
27
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
28
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie We onderscheiden: –Visuele media –Auditieve media –Audiovisuele media © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 28
29
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie Ga naar : •http://www.mediaonderzoek.nl/http://www.mediaonderzoek.nl/ •NOM •http://www.nommedia.nl/http://www.nommedia.nl/ •http://www.nommedia.nl/upload/documenten/ nom-website-gemiddeld-bereik-npm-2011-ii- 2012-i.pdfhttp://www.nommedia.nl/upload/documenten/ nom-website-gemiddeld-bereik-npm-2011-ii- 2012-i.pdf
30
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 30
31
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 31
32
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 32
33
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 33
34
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie TIJDSCHRIFT VAN HET JAAR
35
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
36
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 36
37
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 37
38
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
39
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 39
40
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
41
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
42
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie Voorbeeld van HEINEKEN © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 42
43
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 43
44
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie 1.Oplage 2.Bereik 3.Dekking 4.Kosten per duizend 5.Communicatievermogen 6.Contractfrequentie 7.Budget © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 44
45
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 45
46
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie •Gemiddeld bereik •Cumulatief bereik •Actueel bereik •Brutobereik •Nettobereik © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 46
47
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 47
48
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 48
49
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie Hangt af van aantal factoren: –Technische eigenschappen –Context van het medium –Confrontatiesituatie •Internal pacing •External pacing © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 49
50
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie •De frequentie kan als volgt worden ingedeeld: –Constant aanwezig –Pieken –Concentraties © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 50
51
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie •Pretest •Posttest •Nulmeting © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 51
52
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 52
53
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 53
54
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 54 Start vóór het eerste gesprek.
55
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 55 Weet wat de opdrachtgever wil.
56
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 56 Is het probleem wel met communicatie op te lossen?
57
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 57
58
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 58 Verras met creatieve oplossingen.
59
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 59 Verleid je klant en verkoop je advies.
60
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 60 Geef duidelijk de vervolgstappen aan.
61
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
62
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
63
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
64
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
65
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
66
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
67
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
68
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
69
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
70
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
71
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
72
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.