Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDavid Gerritsen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
(c) Forte, 2007 Communicatieplan voor innovaties AIG-IVPV, dinsdag 13 november 2007
2
(c) Forte, 2007 Forte Jan Lagast ir. UGent Managing Partner Forte Senior Marketing Advisor Forte Industriële marketing Marketingadvies Communicatieprojecten 10 medewerkers > 15 jaar ervaring
3
(c) Forte, 2007 Forte MarketingadviesVerkoopargumentatieCommunicatieplanManagementcoachMarketingklankbordCommunicatieprojectenBrochuremateriaalWebsite Bedrijfsblad of newsletter E-zine Activiteiten- of jaarverslag Reference stories
4
(c) Forte, 2007 Forte Electrabelenergiesector Fortis Leasefinanciële dienstverlening Sirrisinnovatiecentrum NS Stationsprofessioneel vastgoed Callataÿ & WoutersICT Febelfinberoepsfederatie banksector SITAmilieu European Copper InstituteEuropese lobby Z-Groupindustriële dienstverlening UCBchemie OncoMethylome Sciencesfarmacie Cumerio-Umicoregrondstoffen VBOwerkgeversfederatie
5
(c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media
6
(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Ja! Wie is de (potentiële) klant ? Sector Bedrijf Functie Noden Kennis Budget Koopmotieven ?????
7
(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Welke bronnen raadpleegt de klant ? Ja! ?? KLANT
8
(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Welke bronnen raadpleegt de klant ? Commercieel Objectief Persoonlijk Onpersoonlijk Directe verkoop Vakbeurzen Telemarketing Demo’s, trials Collega’s (Consultants) Verenigingen (Garanties, SLAs) Vakpers (Referenties) (Certificaten) Salesmateriaal Advertenties Direct mailing Schema gebaseerd op extract op F.Robert Dwyer, John F. Tanner, Business Marketing (McGraw-Hill 1999, 2002)
9
(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Effectieve communicatie ! Ja! KLANT
10
(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Wie is er betrokken bij de beslissing ? Sector Bedrijf Functie(s) x n Rollen x n Invloeden x n Noden x n Kennis x n Koopmotieven x n Ja!
11
(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Welke bronnen raadplegen deze mensen ? Ja!
12
(c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Effectieve communicatie ! Ja!
13
(c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media
14
(c) Forte, 2007 Klassiek communicatieplan Budgetverdeling #contacten per actie budget (€) per actie 110100 1000100001000001000000 B2C-budget (€) televisie radio billboard advertentie
15
(c) Forte, 2007 Budgetverdeling #contacten per actie budget (€) per actie 110100 1000100001000001000000 B2C-budget (€) B2B-budget (€) telesales verkoop DM Klassiek communicatieplan
16
(c) Forte, 2007 Basismodel klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan
17
(c) Forte, 2007 Basismodel klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan................................................................................................................................................................................................................ Ja!
18
(c) Forte, 2007 Primaire investering Logo, huisstijl Naamkaartjes Verkoopargumenten Presentatie Brochure Referentielijst Customer reference stories Offerte Contract Direct Sales klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan
19
(c) Forte, 2007 Secundaire investering Telesales Mailing Newsletter Event Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan
20
(c) Forte, 2007 Secundair ondersteunt primair Telesales Mailing Newsletter Event Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Beïnvloeden Imago Klassiek communicatieplan
21
(c) Forte, 2007 Primair dient ook voor secundair Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Logo, huisstijl Briefpapier Verkoopargumenten Referentielijst Customer reference stories Klassiek communicatieplan
22
(c) Forte, 2007 Tertiaire investering Persrelaties Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan
23
(c) Forte, 2007 Tertiair ondersteunt primair en secundair Persrelaties Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Beïnvloeden Imago Beïnvloeden Imago Klassiek communicatieplan
24
(c) Forte, 2007 Primair en secundair dienen ook voor tertiair Persrelaties Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Newsletter Logo, huisstijl Briefpapier Verkoopargumenten Referentielijst Customer reference stories Klassiek communicatieplan
25
(c) Forte, 2007 Voorbeeld Lancering high-tech innovatie Logo, huisstijl Naamkaartjes Verkoopargumenten (Customer Reference Story) Brochure Offerte Contract Direct Sales klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan
26
(c) Forte, 2007 Voorbeeld Lancering high-tech innovatie Eigen teleprospectie Mailing (Mailing met referentie) Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan
27
(c) Forte, 2007 Voorbeeld Lancering high-tech innovatie Persrelaties Networking Speaker Opportunities Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan
28
(c) Forte, 2007 Voorbeeld Op korte termijn doorbreken Logo, huisstijl Naamkaartjes Verkoopargumenten Salestraining groot team Presentatie Brochure Offerte Contract Direct Sales klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan
29
(c) Forte, 2007 Voorbeeld Op korte termijn doorbreken Telesales telesalesploeg Mailingcampagnes + in-house events Ondersteunende newsletter Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan
30
(c) Forte, 2007 Voorbeeld Op korte termijn doorbreken Persrelaties launch event Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Radio Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan
31
(c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media
32
(c) Forte, 2007 Integratie van e-media Essentie een e-medium = een medium
33
(c) Forte, 2007 Integratie van e-media Welke e-bronnen raadpleegt de klant ? Ja! KLANT ??
34
(c) Forte, 2007 Integratie van e-media Effectieve e-communicatie ! Ja! KLANT ??
35
(c) Forte, 2007 Integratie van e-media Welke e-bronnen raadpleegt de klant ? Website E-zine E-mailing RSS feed Blog Tell-a-friend Pdf flyer Webinar Virtual world Community Ja! KLANT ??
36
(c) Forte, 2007 Integratie van e-media E-medium = medium Integreer met klassieke media E-kost/investering = deel van totale budget E-boodschap = boodschap -dress-code dress-code avatar -blog door CEO = corporate message Werking (e-medium) ≠ werking (medium) Effect (e-medium) ≠ effect (klassiek medium) Vorm (e-boodschap) ≠ vorm (klassieke boodschap) -E-newsletter ≠ e-(papieren newsletter) -taal op blog ≠ taal in persbericht
37
(c) Forte, 2007 Integratie van e-media E-media in het communicatieplan van één product Contactgegevens Public on-line info Public on-line demo Public RSS-feed Public webinars Press corner Corporate blog Url ranking Banners Google advertising klant in contactin databaseonbekend E-newsletter E-mailing On-line route Contactgeg. E-mail signature Link naar on-line info On-line meeting room Hidden on-line demo Pdf offertes Extranet
38
(c) Forte, 2007 Papier Brede boodschap Corporate Papier Brede boodschap Corporate Elektronisch Niche-advies Elektronisch Niche-advies Elektronisch Niche-advies Elektronisch Niche-advies Integratie van e-media E-zine Niet de vervanger van papieren newsletter Combinatie papier & elektronisch werkt best 1 jaar
39
(c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media
40
(c) Forte, 2007 Succes! Forte Voskenslaan 97d, B-9000 Gent www.forte.eu, info@forte.eu +32-9-244.76.76
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.