Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFanny Christiaens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7
2
Agenda Doelstelling Hoofdstuk 5 en 7 Voor volgende keer
3
Doelstellingen H5 Planning van een salesteam Welke verkoop?
Hoeveel verkopers? Wie gaat waar verkopen? Telefonische verkoop
4
Welke verkoop? Chauffeur-verkoper Order collector
New business vertegenwoordiger Missionary salesmen Telefonische verkoper Service merchandiser Accountmanager
5
Hoeveel verkopers? Franke Marginale benadering
Reistijd, aantal vertegenwoordiger Uit je kop leren mag Mag ze ook zelf bedenken Marginale benadering Als de extra bruto winst groter is dan de totale kosten van de vertegenwoordiger: doen!
6
Wie gaat waar verkopen? Rayonering Binnendienst 14 criteria gegeven
Wie kan er geen bij verzinnen? Bewust mee omgaan Altijd een mix Binnendienst Welke ondersteunende taken Klachtenafhandeling
7
Telefonische verkoop Inbound (initiatief koper)
Outbound (initiatief verkoper) Cold calling Call center
8
Telefonische verkoop Voordelen: Accountability Relatief lage kosten
Support buitendienst (verhogen kansen) Binnendienst betrekken Meer aandacht pre- en after sales
9
Telefonische verkoop Nadelen: Bedreiging buitendienst
Geen face to face contact Informatie blijft beperkt Hogere kosten
10
Samenvatting Verschillende soorten verkoop Hoeveel fte´s?
Rayonering en binnendienst Teleselling
11
Doelstellingen H7 Beurzen: Verschillende soorten beurzen
Waarom beurzen Welke beurs Beursplanning
12
Soorten beurzen Algemene beurzen Gerichte beurzen (breed publiek)
Horizontale vakbeurs Verticale vakbeurs Trade marts (?) Congresgebonden tentoonstellingen Heel veel bedrijven staan op en bezoeken beurzen
13
Waarom beurzen? Voordelen Product presentatie fysiek
Persoonlijk contact Intensieve confrontatie met product Motivatie van de relatie sterk Productinformatie volledig Productargumentatie onbeperkt Brancheoverzicht volledig Mogelijkheid opiniepeiling Overleg mogelijk
14
Waarom beurzen? Voordelen Klant aanwezig Product/informatie aanwezig
Verkoper/organisatie aanwezig Interactie tussen deze drie
15
Waarom beurzen? Nadelen Hoge minimum investering Veel manuren
Zware inbreuk op organisatie Fouten zwaar bestraft
16
Welke beurs? Afhankelijk van strategie Ansoff
Penetratie, productontwikkeling: bekende beurzen Marktontwikkeling, diversificatie: onbekende beurzen
17
Welke beurs? Afhankelijk van strategie Porter
Costleadership: grootste en bekendste beurs Productdifferentiatie: veel beurzen met een breed assortiment Niching: hele specifieke beurzen
18
Welke beurs? Doelstellingen tijdens beurs
Primaire doelen (directe en indirecte verkopen) Communicatie doelen (bereik en effect) Secundaire doelen m.b.t. beurs zelf
19
Beursplanning Expositie (wat wil je laten zien)
Organisatie (resveringen etc.) Standpresentatie (stand zelf) Promotie (materiaal en activiteiten op promotioneel gebied m.b.t. de beurs) Netwerkplanning (critical path)
20
Samenvatting Beurzen type beurzen Voor- en nadelen beurzen keuze beurs
Beursplanning
21
VRAGEN?
22
Voor de volgende week Hoofdstuk 6 bestuderen
Alle “groene termen” kennen Eventuele vragen opschrijven
23
Einde
24
Einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.