Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnja Lenaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
BIG DATA Jeroen Wolfs
2
Agenda •Big data •Check-out & big data •Toepassingen van big data in eCommerce
3
WAT ZIJN BIG DATA?
4
“Big Data is alle data die niet meer fysiek of logisch in één locatie of in één systeem kan worden opgeslagen.”
5
>1 mln transacties Verbanden tussen producten Inschatten & detecteren: - Geslacht - Inkomen - Sociale klasse - Gezinssituatie - Levensgebeurtenissen Database
6
DATABASE: Uniform Gearchiveerd DATABASE: Uniform Gearchiveerd Geen Big Data
7
Uniform Gearchiveerd Uniform Gearchiveerd Aanbieding op maat bij bezoek website Klik- en aankoopgedrag WEL BIG DATA: Divers Pluriform Direct beschikbaar én gebruikt met het doel om waarde te creërente creëren
9
Voorspellen
12
Dit kan allemaal, omdat de hoeveelheid beschikbare data toeneemt
13
•Elk uur meer dan 10 miljoen nieuwe foto’s •Dagelijks 3 miljard een comment of ‘vind ik leuk’ •800 miljoen gebruikers uploaden maandelijks >1 uur videomateriaal •Aantal berichten groeit jaarlijks >200%, in 2012 al >400 miljoen tweets per dag
14
De hoeveelheid opgeslagen informatie groeit 4 x zo snel als de wereldeconomie, de rekenkracht van computers 9 x zo snel.
15
Toekomst In de toekomst zullen menselijke oordelen steeds meer aangevuld of vervangen worden door computersystemen.
16
Wat kun je hier nu mee als webwinkelier? 1.Koester je klantdata 2.Voeg relevante data toe 3.Structureer en analyseer de gegevens 4.Benut de informatie
17
Stap 1: Sorteer data
18
Stap 2: Analyseer, leer en maak een plan Eerdere aankopen Type klant Dataverrijking KvK, D&B, Graydon Voorspellen nieuwe aankopen Financiële status Branche, regio, # medewerkers Branche, regio, # medewerkers Bestedings- bedrag Indeling interessegebied Historie Klantbeeld Potentie Marketingactie? Concurrenten Zijn die ook klant? Potentie markt
19
De praktijk Navigatie Productinformatie Registratie & Checkout Betaalwijzen Logistiek Verzending & Logistiek Verwerking Transacties Customer Support Boekhouding Algemene Informatie Bezoek NavigatieAfter Servie
20
Optimaliseren van check-out •Zorg dat je zoveel mogelijk over je klanten te weten komt tijdens het bestelproces •Maak data compleet door integratie met lifestyle, KvK, Graydon of D&B •Houd data up to date •Regel betaalmethoden in obv risico- analyses
21
BtoB segment
22
KvK check: geïntegreerd in bestelprocedure
23
Bedrijfsgegevens automatisch ingeladen Velden die niet ingevuld hoeven te worden
24
En wat ziet Central Point? Betalings- gedrag Bestuurder Bedrijfsgrootte PD Rating Branche Historie Klant Krediet- waardigheid Datum oprichting # mw’ers Centraal Klantbeeld
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.