Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCarla Hendrickx Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
2
06 NOOS NOOS
3
Never Out Of Stock
4
Geen investering in grote voorraad
Voordeel retailer Geen investering in grote voorraad Geen gemiste omzet, doordat het niet op voorraad is => consument komt terug Omzet verzekerd van producten met hoge omloopsnelheid (5%-10%) Voordeel Mexx Wanneer de retailer kiest voor ons product, is ook Mexx verzekerd van een deel van de omzet. Mexx bindt zich aan de retailer Mexx verkoopt meer (seizoens) producten Unique concept
5
Waarom NOOS? Artikelen / producten met een zeer hoge omloopsnelheid, waren continue OUT OF STOCK Gevolg => Ontevreden consument, gemiste omzet, geen marge => slecht voor retailer
6
NOOS Systeem geïntroduceerd
Dit zijn producten die wij altijd op voorraad hebben, vanuit een basis assortiment en die de retailer niet hoeft voor te orderen. Year around / geen seizoens invloeden Die elke man of vrouw in zijn kast heeft liggen
7
Noos HOE WERKT HET ? Retailer gaat met Mexx samenwerking aan
Mexx checkt 1x in de week het NOOS assortiment via EDI om out of stock te voorkomen. Mexx levert direct wat verkocht is automatisch na, voor 11u besteld is de volgende dag in huis.
8
Noos Mode is een seizoensartikel.
Je kunt zelfs afspreken, dat met een maximum aan bedrag of % van de omzet, je NOOS gebruikt als omruil tool. Retailer koopt bijvoorbeeld voor max € NOOS producten op in 1 seizoen, dan mag hij aan het einde van het seizoen (na uitverkoop) slecht lopende producten, voor dat seizoen ingekocht, terug sturen. Maar voor klanten verhoogd dit de brutomarge en zij durven soms producten te kopen, waar zij normaal geen risico in nemen.
9
Noos Door dit NOOS systeem in te voeren hebben we meer omzet
Meer consumenten die terug komen Meer retailers aan ons weten te binden Concepten weten uit te breiden Volle winkels doet verkopen, zonder dat de retailer grote investering hoeft te doen. In de bouwmarkten zie ik regelmatig lege schappen, haken en pennen. Dit kost omzet, consumenten en marge en doet de DIY markt geen goed. Mexx heeft jaren geleden in dezelfde situatie gezeten
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.