Download de presentatie
1
Stage Double Check Kerntaak 3A
2
Kerngegevens Social Media Naamsbekendheid
3
Moodboard
4
Promotieplan Probleemstelling Promotiedoelstelling Doelgroep
Naamsbekendheid, stimulatie verkoop Promotiedoelstelling Verhoogde merkbekendheid, aantal likes, 3% omzet Doelgroep Ambitieus, stijlvol, creatief
5
Media-inzet Social Media Facebook Twitter Pinterest E-mailing
Trade Mart
6
Facebook
7
Twitter
8
Pinterest
9
Tijdsplanning Datum Promotiemiddel Activiteit Uit te voeren door
Opmerkingen Promotieplan uitwerken Liza Ossewaarde Promotieplanning maken Social Media, e- mailing en beurs Ideeën uitwerken Social Media Pagina’s ontwikkelen voor Facebook, Youtube, Twitter en Pinterest Visueel beeldmateriaal verzamelen Online zetten van de platforms. Met teksten en beeldmateriaal Beurs Klanten vertellen over onze merken en collecties Liza Ossewaarde & Angelique van de Weijenberg Elke maandag in Trade Mart Utrecht Ontwerp maken Reflectieverslag Presentatie van promotiemateriaal Evaluatie promotieplan
10
Verbetervoorstellen Niet teveel nadenken voor als je iets post op Facebook. Doordat er veel gefacebookt wordt valt Twitter al in de minderheid. Op de website van Double Check icoontjes van Social Media met een hyperlink gelijk naar de betreffende Social Media pagina. Ook is het een goed idee om je meer te storten op Facebook en Pinterest. Ik zou Youtube verwijderen ik vind het niet zo relevant dat je een pagina hebt met video’s. Ook is het belangrijk dat de foto’s die je post in de juiste grote staan, anders krijg je wazige afbeeldingen.
11
Stage Double Check Kerntaak 2
12
Onderzoeksopzet Commercieel probleem Ina Kent Probleemstelling:
Double Check wil graag haar nieuwe tassenmerk Ina Kent promoten. Hoe ga ik ervoor zorgen dat de klanten dit in hun assortiment opnemen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat onze consumenten deze tas gaan kopen. Deelvragen Concurrentie, doelgroep, omgevingsfactoren
13
Scoresysteem met weging
Naam bedrijf Criterium Weging Score 1 – 4 Totale score Fred de la Bretoniere Naamsbekendheid 2 4 8 Locatie 0.5 Website 1 3 Social Media 1.5 6 Totale score 19 MY paperbag 1,5 11 O MY BAG 4,5 12.5 Studio JUX 10.5 FAB 19.5
14
Conclusies 1. FAB 2. Fred de la Bretoniere 3. O MY BAG
4. MY Paperbag 5. Studio JUX
15
USP De tassen van Ina Kent zijn op verschillende manieren te dragen.
16
Omgevingsanalyse Conclusies Deskresearch Social Media promotiemiddel
Pinterest Markt in verzadiging Koopkracht daalt Tassen Ina Kent; trendkleuren, leer Groei Facebook Goedkoop is duurkoop Duurzaam verantwoord Oplichting; piraterij
17
Conclusies fieldresearch
Wilt u voor een duurzame tas meer betalen? Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid Ja 34 68,0 Nee 13 26,0 94,0 Geen antwoord 3 6,0 100,0 Total 50 Vindt u het belangrijk dat de tas duurzaam geproduceerd is? Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid Totaal niet 6 12,0 Niet erg 4 8,0 20,0 Belangrijk 13 26,0 46,0 Zeer belangrijk 27 54,0 100,0 Total 50
18
Conclusies fieldresearch
Duurzaam geproduceerd Promoten via Social Media Groot assortiment Ecologisch verantwoord Lang hengsel Materiaal Vindt u de promotie via Social Media belangrijk? Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid onbelangrijk 3 6,0 Minder belangrijk 10 20,0 26,0 Belangrijk 16 32,0 58,0 Zeer belangrijk 20 40,0 98,0 Geen antwoord 1 2,0 100,0 Total 50
19
Crosstabs Duurzaam; meer betalen
Promotie Social Media; actief Facebook Duurzame consumenten; materiaal
20
Aanbevelingen De tassen van Ina Kent vooral blijven verkopen
Social Media opzetten en actief gaan gebruiken Wel nog even Pinterest goed onder de aandacht brengen, want er wordt nog niet super veel gebruik van gemaakt. Het is van groot belang om te proberen met Ina Kent in magazines te verschijnen. Vooral een breed assortiment blijven houden Ervoor zorgen dat de winkels die Ina Kent verkopen, goed ingelicht worden en uitgebreid kunnen informeren over Ina Kent. De tassen via visueel beeldmateriaal promoten, is een heel sterk belangrijk punt.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.