Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFenna Peeters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
2
is de verschuiving van macht van aanbieders naar consumenten marktwerking
3
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport consument verzekeraar aanbieder
4
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport consument •keuze vrijheid •informatie is cruciaal •niet: informatie >>> rationeel gedrag •transparantie: –objectieve metingen –echte klantervaringen
5
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport consument verzekeraar aanbieder
6
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
7
zorgt de verzekeraar voor kwaliteit •rol kan sterk toenemen •moet zich profileren op consumentenmarkt •interessante nieuwe initiatieven: –eisen aan kwaliteit –polissen voor bijzondere groepen, •voorwaarde: transparantie
8
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport aangeboden: verzekeringpolis garantie: wij kopen alleen in bij zorgondernemingen met positieve klantenervaringen
9
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport consument verzekeraar aanbieder
10
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport instellingen>zorgondernemingen : •reageren op ‘klant’ die koning is •concurrentie: –om consumenten –om inkopende verzekeraars •prijzen geleidelijk liberaliseren •dereguleren planning systeem •goed bestuur •transparantie
11
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vragen: •Hoe lang heeft u moeten wachten? •Vonden alle onderzoeken op één dag plaats? •Heeft u pijn gehad? •Legde de arts u dingen uit op een manier die u begreep? •Besteedde uw arts voldoende tijd aan u ?
12
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport is dus meer dan ‘tevredenheid’ •feitelijke ervaringen •essentie van kwaliteit is wat de klant er van merkt •op een vergelijkbare manier
13
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport transparantie voor: •consument •verzekeraar •instelling: –professionals –directie –raad van toezicht –cliënten raad •inspectie
14
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Rol Centrum Klantervaring Zorg •‘eenheid van taal’ •belang van de consument •Stimuleren ontwikkeling CQ-vragenlijsten en het meten daarvan
15
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport toekomstvisie Het Centrum Klantervaring Zorg •Is dé autoriteit op klantervaringen •CQ-indexen in alle sectoren •resultaten op kiesBeter.nl •keuzes, inkoop en verbeteringen worden gebaseerd op deze informatie.
16
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport het belangrijkste wapen van de consument is zijn mening
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.