De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media4us. Partners Media4us Sponsors Doelen  Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie  Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media4us. Partners Media4us Sponsors Doelen  Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie  Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen."— Transcript van de presentatie:

1 Media4us

2 Partners Media4us

3 Sponsors

4 Doelen  Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie  Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen van migranten  Bevorderen van de deelname van migranten aan het democratisch proces

5 Doelgroepen  Direct: Zelforganisaties van migranten, met de nadruk op ‘derdelanders’(geen EU, burgers);  Media professionals en beleidsmakers  Algemeen publiek.

6 Achtergrond van Media4us Lange geschiedenis van Europese projecten OLMCM, diversity policies, mainstream  MEM, 10 countries, mainstream + NGO’s  MIM, 10 countries, mainstream + NGO’s met veel producten  Toolkits  Trainingen  Internationale conferenties

7 KRAKOW February 2011 Evaluatie van MEM project met partners  De mediawereld vernadert snel  Glocal media  De Arabische lente  Back to basics  Vertrouwen op je eigen kennis en vaardigheden

8 Arabische lente  De kracht van sociale media  Internationale samenwerking  Afhanklijkheid mainstream-media van NGO’s en individuele bloggers  Veranderingen in de deelname van migranten aan media  Veranderingen in de houding van media t.o.v. journalisten en woordvoerders uit migrantengroepen

9  Social media and community media, new opportunities for an independent (immigrant) voice in the public debate. (MAY 2011)  Arabische lente  New America Media  America’s Voice  Tactical Technology Collective

10 Website Tuning into diversity

11

12 Activiteiten  Acht nationale en één Europese Media4US website(s)  Acht bijlagen in zeven Europese landen bij de Metro  Training van correspondenten en journalisten  Internationale foto competitie  Driedaagse Europese Academy  European Summerschool  (Inter) nationale debatten of seminars over participatie  Europese conferentie

13 Mediatraining  Woordvoerderstrainingen (per land)  Journalistieke trainingen (per land)  Summerschool in Zweden waar deelnemers uit verschillende landen elkaar ontmoeten en gezamenlijk producten maken.

14 8 national websites

15 Italian website

16 Belgian website (french)

17 Czech national website

18 Dutch national website

19

20

21

22 MEDIVA Seminar, Mei2012  Research  Monitoring van het nieuws  Data journalism  Infographics

23 Mapping the London riots

24

25

26 Media4us-Junior Summerschool  Debat- en media training  Social media campagnes  Internationaal correspondenten netwerk  Gebruik van rap/poetryslams en andere muziekstijlen  Ontwikkelen van apps

27 METRO bijlagen  Artikelen geschreven door projectdeelnemers  Artikelen gelinkt aan clips of webinformatie via QR codes  7 of 8* nationale edities met gemeenschappelijke en landspecifieke onderwerpen. *In België twee edities

28 20 November 8 METRO bijlagen

29 Nationale debatten en seminars  Deelnemers aan de projecttrainingen  Journalisten  Politici  Vertegenwoordigers van zelforganisaties

30 Follow up (in voorbereiding)  Internationaal netwerk van migranten- correspondenten;  International database met netwerken van migrantenmedia, en migranten journalisten  (Trans) nationale Summer Academies;  Discussies via de media

31 Contact details: Ed Klute Mariaplaats 3-1 3511 LH Utrecht Tel: + 31 30 230 22 40 Fax: + 31 30 230 29 75 E-mail: e.klute@miramedia.nle.klute@miramedia.nl www.miramedia.nl www.tuningintodiversity.eu

32


Download ppt "Media4us. Partners Media4us Sponsors Doelen  Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie  Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen."

Verwante presentaties


Ads door Google