Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJuliaan Kok Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Media4us
2
Partners Media4us
3
Sponsors
4
Doelen Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen van migranten Bevorderen van de deelname van migranten aan het democratisch proces
5
Doelgroepen Direct: Zelforganisaties van migranten, met de nadruk op ‘derdelanders’(geen EU, burgers); Media professionals en beleidsmakers Algemeen publiek.
6
Achtergrond van Media4us Lange geschiedenis van Europese projecten OLMCM, diversity policies, mainstream MEM, 10 countries, mainstream + NGO’s MIM, 10 countries, mainstream + NGO’s met veel producten Toolkits Trainingen Internationale conferenties
7
KRAKOW February 2011 Evaluatie van MEM project met partners De mediawereld vernadert snel Glocal media De Arabische lente Back to basics Vertrouwen op je eigen kennis en vaardigheden
8
Arabische lente De kracht van sociale media Internationale samenwerking Afhanklijkheid mainstream-media van NGO’s en individuele bloggers Veranderingen in de deelname van migranten aan media Veranderingen in de houding van media t.o.v. journalisten en woordvoerders uit migrantengroepen
9
Social media and community media, new opportunities for an independent (immigrant) voice in the public debate. (MAY 2011) Arabische lente New America Media America’s Voice Tactical Technology Collective
10
Website Tuning into diversity
12
Activiteiten Acht nationale en één Europese Media4US website(s) Acht bijlagen in zeven Europese landen bij de Metro Training van correspondenten en journalisten Internationale foto competitie Driedaagse Europese Academy European Summerschool (Inter) nationale debatten of seminars over participatie Europese conferentie
13
Mediatraining Woordvoerderstrainingen (per land) Journalistieke trainingen (per land) Summerschool in Zweden waar deelnemers uit verschillende landen elkaar ontmoeten en gezamenlijk producten maken.
14
8 national websites
15
Italian website
16
Belgian website (french)
17
Czech national website
18
Dutch national website
22
MEDIVA Seminar, Mei2012 Research Monitoring van het nieuws Data journalism Infographics
23
Mapping the London riots
26
Media4us-Junior Summerschool Debat- en media training Social media campagnes Internationaal correspondenten netwerk Gebruik van rap/poetryslams en andere muziekstijlen Ontwikkelen van apps
27
METRO bijlagen Artikelen geschreven door projectdeelnemers Artikelen gelinkt aan clips of webinformatie via QR codes 7 of 8* nationale edities met gemeenschappelijke en landspecifieke onderwerpen. *In België twee edities
28
20 November 8 METRO bijlagen
29
Nationale debatten en seminars Deelnemers aan de projecttrainingen Journalisten Politici Vertegenwoordigers van zelforganisaties
30
Follow up (in voorbereiding) Internationaal netwerk van migranten- correspondenten; International database met netwerken van migrantenmedia, en migranten journalisten (Trans) nationale Summer Academies; Discussies via de media
31
Contact details: Ed Klute Mariaplaats 3-1 3511 LH Utrecht Tel: + 31 30 230 22 40 Fax: + 31 30 230 29 75 E-mail: e.klute@miramedia.nle.klute@miramedia.nl www.miramedia.nl www.tuningintodiversity.eu
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.