De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities

Verwante presentaties


Presentatie over: "Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities"— Transcript van de presentatie:

1 Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
HRM Reviews Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities

2 Instructie U kunt door deze presentatie op de gebruikelijke manier bladeren: pagina voor pagina. U kunt ook via de menu’s van de schermafdrukken dwars door deze presentatie gaan. Hiervoor klikt u op de rand van de rechthoek van de schermafdruk: wacht tot de cursor verandert in een handje! U springt vervolgens naar het betreffende onderdeel. Veel functionaliteit hebben wij vastgelegd in instructievideo’s. Aan het eind van de presentatie vindt u een link naar deze video’s.

3 Beginscherm van de manager
De manager begint met het overzicht “beoordelingen in bewerking”. Vanuit hier kan de manager snel een nieuwe beoordeling maken: klik op de knop “nieuwe beoordeling”. De manager kan ook naar de andere onderdelen van HRM-Reviews gaan door op de knop “Overzichten” te klikken. Om een bestaande beoordeling te openen, klikt de manager op een beoordeling uit het overzicht.

4 Nieuwe beoordeling – selecteer medewerker
De manager selecteert een medewerker uit de lijst met medewerkers die hij moet beoordelen. De gegevens van de medewerker worden opgehaald. De manager klikt op de knop “Beoordeling maken” om de beoordeling in te vullen. Terug naar begin

5 Nieuwe beoordeling - competenties
De beoordeling toont alle competenties waarop de medewerker beoordeeld moet worden. De manager klikt op een competentie om deze in te vullen. Terug naar begin

6 Invullen competentie De manager vult de aspecten van de competentie in. Deze kennen een waardering van 1 (laag) tot 5 (hoog). Bij iedere score wordt een zin gegenereerd. Terug naar begin

7 Invullen score Als de manager de scores bij de competentie heeft ingevuld kan hij ook nog tips toevoegen. Hiervoor klikt hij op de knop “Bewerken tips”. De manager is niet verplicht om tips toe te voegen. Met de knop “Opslaan en volgende” gaat hij naar de volgende competentie. Terug naar begin

8 Selecteren tips De manager selecteert de tips die van toepassing zijn en keert (via de knop “Opslaan”) terug naar de competentie. Terug naar begin

9 Invullen competentie (2)
Met de knop “Opslaan en volgende” gaat de manager snel naar de volgende competentie. Om terug te keren naar de beoordeling, klikt de manager op de knop “Opslaan”. Terug naar begin

10 Beoordeling (ingevuld)
Als de manager de beoordeling heeft ingevuld, kan hij deze omzetten naar een rapport in Word. Er verschijnt een link naar het Worddocument. Door hierop te klikken wordt het Worddocument gedownload en kan het worden geopend in Word. Terug naar begin

11 Acties beoordeling Vanuit de beoordeling heeft de manager de volgende mogelijkheden (acties): Gereed melden, de beoordeling kan niet meer worden bewerkt en verschijnt in het overzicht “Beoordelingen gereed”; Maak rapport, er wordt een Worddocument gemaakt en een link aan de beoordeling toegevoegd; Toevoegen afspraak, een nieuwe afspraak wordt gemaakt; Toevoegen notitie, een nieuwe notitie wordt gemaakt. Terug naar begin

12 Rapport in Word Alle gegevens van de beoordeling worden in Word getoond. De opmaak wordt in een Wordtemplate geregeld, zodat ook uw huisstijl mogelijk is. (Klik op de afbeelding om naar het volgende onderdeel te gaan). Terug naar begin

13 Overzichten Manager Vanuit het beginscherm en vanuit ieder ander overzicht kan de manager snel naar de verschillende onderdelen gaan: Beoordelingen Afspraken Notities Terug naar begin

14 Beoordelingen gereed gemeld
Alle beoordelingen die gereed zijn gemeld, verschijnen in dit overzicht. De beoordelingen kunnen niet meer bewerkt worden. Terug naar begin

15 Afspraken Afspraken worden getoond in de overzichten Alle afspraken
Afspraken openstaand Afspraken gereed De manager klikt op de knop “Nieuwe afspraak” om een afspraak toe te voegen. Terug naar begin

16 Nieuwe afspraak De manager selecteert de medewerker voor wie hij de afspraak vastlegt. Het invullen van een einddatum is verplicht, zodat de afspraak altijd tijdgebonden is (en bewaakt wordt). In het toelichtingsveld kan tekst worden toegevoegd en het is ook mogelijk om bijlagen aan de afspraak toe te voegen. Terug naar begin

17 Afspraak tussentijds evalueren
De manager houdt de voortgang van de afspraak bij door een bijvoorbeeld tussentijds te evalueren. Terug naar begin

18 Afspraak evalueren De manager evalueert de afspraak en legt het eindresultaat vast. (Klik op de afbeelding om naar de volgende te gaan). Terug naar begin

19 Afspraak gereed De afspraak kan ook gereed gemeld worden, zodat de afspraak niet meer in de beoordeling wordt getoond. Terug naar begin

20 Notities Aantekeningen en afspraken die niet tijdsgebonden zijn, kunnen als notitie worden vastgelegd. Hiermee maakt de manager het personeelsdossier compleet. Terug naar begin

21 Nieuwe notitie De manager selecteert de medewerker op wie de notitie betrekking heeft. In het notitieveld kan een uitgebreide toelichting worden toegevoegd. Terug naar begin

22 Open notitie De manager kan één of meerdere bijlagen aan een notitie toevoegen, zodat het personeelsdossier compleet is en volledig digitaal. Terug naar begin

23 Documenten alleen lezen
Medewerker krijgen andere managers en dan is het handig voor de betreffende manager dat hij inzicht heeft in de documenten die een ander heeft gemaakt. Al deze documenten staan in het overzicht “documenten alleen lezen”. Terug naar begin

24 Meer informatie Algemeen: http://www.personeelsgesprek.nl
Blog: Video’s:


Download ppt "Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities"

Verwante presentaties


Ads door Google