Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGuido Jacobs Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Wiel- en fuseestanden Doel Informatie Vragen Stoppen
2
Doel In dit programma vind je de basisinformatie over wiel- en fuseestanden. Deze opdracht is bestemd voor de opleiding Motorvoertuigentechniek op niveau 1 (AMB/AAT).
3
Opdracht Beantwoord de volgende vragen. Volgende
4
Vraag 1 Op de afbeelding is aangegeven:
De positieve wielvlucht Groen / Blauw De dwarshelling van de fusee Groen / Blauw Afbeelding Volgende vraag
5
Fout beantwoord Uitleg Terug naar de vraag
6
Fuseedwarshelling Terug naar de vraag
7
Goed beantwoord Yes Yes!!! Terug naar de vraag
8
Terug naar de vraag
9
Fout beantwoord Uitleg Terug naar de vraag
10
Positieve wielvlucht Terug naar de vraag
11
Goed beantwoord Yes Yes!!! Terug naar de vraag
12
Vraag 2 Wat is de andere benaming voor Caster? Fuseedwarshelling
Uitspoor in de bocht Wielvlucht Fuseelangshelling of naspoor Volgende vraag
13
Fout beantwoord Terug naar de vraag
14
Goed beantwoord Yes Yes!!! Terug naar de vraag
15
Vraag 3 Wat is de andere benaming voor KPI? Fuseedwarshelling
Uitspoor in de bocht Wielvlucht Fuseelangshelling Volgende vraag
16
Fout beantwoord Terug naar de vraag
17
Goed beantwoord Yes Yes!!! Terug naar de vraag
18
Vraag 4 Wat hoort er niet in het rijtje thuis? Toespoor
Fuseelangshelling Naspoor Caster Volgende vraag
19
Fout beantwoord Terug naar de vraag
20
Goed beantwoord Yes Yes!!! Terug naar de vraag
21
Vraag 5 Wat hoort er niet in het rijtje thuis? Uitspoor in de bocht
Positieve wielvlucht Naspoor Uitspoor Hoofdmenu
22
Fout beantwoord Terug naar de vraag
23
Goed beantwoord Yes Yes!!! Terug naar de vraag
24
Informatie Algemene informatie Wielstanden Fuseestanden Hoofdmenu
25
Fuseestanden Fuseedwarshelling Fuseelangshelling Informatiemenu
26
Fuseedwarshelling Fuseedwarshelling wordt ook wel KPI genoemd.
(KPI = King Pin Inclination) Fuseestanden
27
Fuseelangshelling Fuseelangshelling wordt ook wel caster genoemd.
Fuseestanden
28
Algemene informatie Waarom verschillende wiel- en fuseestanden?
Wij willen met een voertuig: een goede wegligging hebben weinig brandstof verbruiken goede koersstabiliteit en richtingsstabiliteit hebben dat het stuur in de rechtuitstand terugkomt na het nemen van een bocht weinig bandenslijtage veiligheid. Volgende
29
Vervolg algemene informatie
De stand van de wielen wordt ook bepaald door: Wielbasis Spoorbreedte Belasting of belading Het totaal van wiel- en fuseestanden wordt ook wel wielgeometrie genoemd. De wiel- en fuseestanden kunnen worden gecontro- leerd en afgesteld met behulp van uitlijnapparatuur. Informatiemenu
30
Wielstanden Toespoor Uitspoor Uitspoor in de bocht
Positieve wielvlucht Negatieve wielvlucht Informatiemenu
31
Positieve wielvlucht Wielvlucht wordt ook wel camber genoemd.
Wielstanden
32
Negatieve wielvlucht Wielvlucht wordt ook wel camber genoemd.
Wielstanden
33
Toespoor Deze afstelling komt voor bij voertuigen met achterwielaandrijving Wielstanden
34
Uitspoor Deze afstelling komt voor bij voertuigen met voorwielaandrijving Wielstanden
35
Uitspoor in de bocht Het linkervoorwiel maakt een grotere bocht dan het rechtervoorwiel. Wielstanden
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.