De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie."— Transcript van de presentatie:

1 Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie  Audit gezien als commodity, verdeling nu 70/30 audit/advies Boost Your Sales Sustainably a Advocatuur +1,5% in 2013  2008 nog +3,4%  Daling M&A  Stijging faillissementen en arbeidsrechtgeschillen OMZET

2 Accountancy  Meer toegevoegde waarde bieden  Specialisatie. Vraag naar specifieke sectorkennis neemt toe  Meer transparantie in prijzen en werkzaamheden  Digitalisering zowel extern als intern  Consolidatie in de branche  Branchevreemde concurrentie ICT Boost Your Sales Sustainably a Advocatuur  Meer toegevoegde waarde bieden  Specialisatie. Vraag naar specifieke sectorkennis neemt toe  Meer transparantie in prijzen en werkzaamheden  Digitalisering zowel extern als intern  Aantal 1-pitters neemt toe (52%) TRENDS

3 Accountancy  Digitalisering vergroot de vraag naar advies  Relaties willen strategisch advies  Advies door veranderende wetgeving Boost Your Sales Sustainably a Advocatuur  Digitalisering biedt kans voor innovatieve dienstverlening  Toenemende juridisering  MKB is groeimarkt afhankelijk van toegevoegde waarde KANSEN

4  Noodzaak is innovatie, aanbieden nieuwe diensten, maken van strategische keuzes (wel of niet specialiseren is onderdeel van die keuze)  Klanten zoek zelf naar informatie en stellen steeds hogere eisen  Vraag naar transparantie en vooraf vastgestelde prijzen groeit  Business- en verdienmodellen dienen tegen het licht gehouden te worden  Ontwikkelingen vragen om meer flexibiliteit in klantbenadering, kostenstructuur en specialisatie  Persoonlijke vaardigheden van advocaat of accountant worden belangrijker dan de naam van het kantoor Boost Your Sales Sustainably a VISIE SALESBOOSTCOMPANY

5 Hoofdvraag: hoe kunnen wij de advocaat/accountant leren relatiebeheer proactief toe te passen? Aanpak: Stap 1: vaststelling profiel commerciële vaardigheden voor de professional Stap 2: uitvoering van een nul meting Stap 3: houden van ontwikkelgesprek met betrokken professional Stap 4: vaststellen van het ontwikkeltraject Stap 5: ontwikkeling van leidinggevenden/bestuur Stap 6: implementatie en borging met de monitor Voorwaarden:  Wegnemen belemmering dat partners ‘eigen koers varen’ met als risico dat niet-partners deze attitude overnemen  Garanderen betrokkenheid en inspraak collega-partners  Organiseren strategiesessie voorafgaand aan het opstellen van een businessplan voor het creëren van draagvlak Boost Your Sales Sustainably a AANPAK SALESBOOSTCOMPANY


Download ppt "Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie."

Verwante presentaties


Ads door Google