Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPetrus Veenstra Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Accountancy -2% in 2013 Minder vraag naar advies Minder administratie en samenstelling (automatisering) Tarieven onder druk Meer transparantie Audit gezien als commodity, verdeling nu 70/30 audit/advies Boost Your Sales Sustainably a Advocatuur +1,5% in 2013 2008 nog +3,4% Daling M&A Stijging faillissementen en arbeidsrechtgeschillen OMZET
2
Accountancy Meer toegevoegde waarde bieden Specialisatie. Vraag naar specifieke sectorkennis neemt toe Meer transparantie in prijzen en werkzaamheden Digitalisering zowel extern als intern Consolidatie in de branche Branchevreemde concurrentie ICT Boost Your Sales Sustainably a Advocatuur Meer toegevoegde waarde bieden Specialisatie. Vraag naar specifieke sectorkennis neemt toe Meer transparantie in prijzen en werkzaamheden Digitalisering zowel extern als intern Aantal 1-pitters neemt toe (52%) TRENDS
3
Accountancy Digitalisering vergroot de vraag naar advies Relaties willen strategisch advies Advies door veranderende wetgeving Boost Your Sales Sustainably a Advocatuur Digitalisering biedt kans voor innovatieve dienstverlening Toenemende juridisering MKB is groeimarkt afhankelijk van toegevoegde waarde KANSEN
4
Noodzaak is innovatie, aanbieden nieuwe diensten, maken van strategische keuzes (wel of niet specialiseren is onderdeel van die keuze) Klanten zoek zelf naar informatie en stellen steeds hogere eisen Vraag naar transparantie en vooraf vastgestelde prijzen groeit Business- en verdienmodellen dienen tegen het licht gehouden te worden Ontwikkelingen vragen om meer flexibiliteit in klantbenadering, kostenstructuur en specialisatie Persoonlijke vaardigheden van advocaat of accountant worden belangrijker dan de naam van het kantoor Boost Your Sales Sustainably a VISIE SALESBOOSTCOMPANY
5
Hoofdvraag: hoe kunnen wij de advocaat/accountant leren relatiebeheer proactief toe te passen? Aanpak: Stap 1: vaststelling profiel commerciële vaardigheden voor de professional Stap 2: uitvoering van een nul meting Stap 3: houden van ontwikkelgesprek met betrokken professional Stap 4: vaststellen van het ontwikkeltraject Stap 5: ontwikkeling van leidinggevenden/bestuur Stap 6: implementatie en borging met de monitor Voorwaarden: Wegnemen belemmering dat partners ‘eigen koers varen’ met als risico dat niet-partners deze attitude overnemen Garanderen betrokkenheid en inspraak collega-partners Organiseren strategiesessie voorafgaand aan het opstellen van een businessplan voor het creëren van draagvlak Boost Your Sales Sustainably a AANPAK SALESBOOSTCOMPANY
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.