Download de presentatie
GepubliceerdPatricia Thys Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter 2009 19 november 2009
Me, You and Me Over Personal Branding! Dimitri Hubregtse Saskia Best
2
Boeken Als jij een merk zou zijn, Ruud Boer
3
Merkmodel
4
Merkinnerlijk Karakter van het merk
Iets wat niet makkelijk is te veranderen Iemand die altijd serieus is kan niet opeens een losbol worden En Balkenende kan niet zomaar Beckham worden
5
Merkinnerlijk Merkvisie Merkmissie (hoe realiseer je merkvisie)
Merkwaarden Merkpersoonlijkheid Merkbelofte (payoff) Merk kernconcept
6
Merkuiterlijk Vormgeving incl zintuigen van een merk Flexibeler
Het magenta van T-Mobil veranderen leidt tot merkvervreemding
7
Ervaar het merk met je zintuigen
Het merk ziet eruit als: Het merk voelt als: Het merk ruikt als: Het merk smaak als: Het merk klinkt als:
8
Merkgedrag Innerlijk en uiterlijk leiden tot gedrag
9
Identiteit en imago Wie ben ik ? = huidige identiteit
Hoe wil ik zijn ? = gewenste identiteit Hoe kom ik over ? = huidig imago Hoe wil ik overkomen = gewenst imago Hoe denk ik over mezelf? = zelfbeeld
10
Merkwaarden Durex verkocht altijd condooms met als kernwaarde zekerheid Testresultaten op de verpakking waren het bewijs Echter onvoldoende onderscheidend Verschuiving naar genot en fun
11
Wanneer succes? Echt Hema Waar sta je voor Eerlijk en open
Samenwerking Herkenbare vormgeving
12
Oefeningen Staan volop in het boekje Als ik een merk zou zijn...
13
Jan Peter Balkenende Zien Horen Voelen Ruiken Proeven Taal Persoon
Toekomstdroom
14
Georgina Verbaan Zien Horen Voelen Ruiken Proeven Taal Persoon
Toekomstdroom
15
Personal Branding Cases
33
Tot 17 december: dan gaan we het hebben over Brand Activation
Vragen Tot 17 december: dan gaan we het hebben over Brand Activation Same time Same place
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.