Download de presentatie
GepubliceerdHanne Bauwens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Rotterdam, tussen Beurs 1890
2
Coolsingel (jaartal onbekend)
3
Rotterdam Beurs was het eerste viaductstation in Nederland
Rotterdam Beurs was het eerste viaductstation in Nederland. In 1877 kwam het viaduct gereed en werd het Beursstation in gebruik genomen. Het stationsgebouw leek wel wat op een 4e klasse Waterstaatsstation, maar was een etage hoger. De ingang van het stationsgebouw was onder het spoorwegviaduct. De perrons en de perronoverkapping zijn tegen de straatgevel (dus de voorkant) aangebouwd. Tegen het gebouw werd een, voor die tijd, moderne perronkap gebouwd. Deze perronkap heeft de bombardementen overleeft en bleef in vrijwel ongewijzidge vorm staan, totdat het station en de spoorwegviaduct in 1993 werden gesloopt, nadat de nieuwe spoortunnel in gebruik was genomen.
4
Maasbruggen (jaartal onbekend)
5
Jaartal onbekend
6
Oostplein (jaartal onbekend)
7
In 1855 werd in de Rotterdamse binnenstad, bij de Kruiskade, de diergaarde geopend.
8
Jaartal onbeklend
9
Delftsche Vaart 1890
10
Het Steiger 1890
11
Maasbruggen 1890
12
Wijnhaven 1890
13
Passage 1890
14
Vismarkt 1890
15
Spaansekade 1890
16
Maasbruggen 1900
17
Blaak 1900
18
De Kolk 1900
19
Coolsingelziekenhuis 1900
20
Rijnhaven 1900
21
Spuiwater 1904
22
Beneden- en boven Oostzeedijk 1907
23
Oude Diergaarde, Kruisstraat Diergaardelaan 1907
24
Grote Markt 1920
25
Coolsingel, Delftsepoort 1920
26
Coolsingel rotonde 1920
27
Spoorwegviaduct 1926
28
Delftshaven 1926
29
1927
30
Boompjes 1927
31
Haringkar in Rotterdam 1928
32
Maastunnel met roltrappen en lift 1940
33
Voettunnel onder de Maas 1940
34
Panorama van het centrum 1930
35
Delftsche Vaart 1930
36
Deftse Vaart 1930
37
Noordblaak 1930
38
Luchtfoto omgeving Coolsingel net voor het bombardement in 1940
39
Beijenkorf 1940
40
EINDE van deze prachtige oude foto’s van Rotterdam
Witte Huis
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.