Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRoeland Geerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
2
Erik van Nieuwpoort
3
Introductie Geef elkaar de hand en bespreek kort! (ieder ca. 3 minuten) Het liefst als ‘partner in business’ gerelateerd: Waar ben je echt goed in? Wat wil je anderen leren, meegeven? Wat vind je frustrerend? Wat wil je nalaten? Waar zie je ruimte voor verbetering voor jezelf?
4
Partner in Business Wat betekent “Partner in Business” eigenlijk?
Proof of the pudding is in the eating Paradigma’s? (Zie boek Gerco Rietveld) Leiderschap? 4 nivo’s Veranderingsmodel Zien Doen Krijgen Vertrouwen…. als fundament
5
Leiderschap Interpersoonlijk Empowerment Alignment Organisatie
Management Interpersoonlijk Personal Betrouwbaar vertrouwen Empowerment Alignment
6
Zien-Doen-Krijgen Paradigma Zien Krijgen Doen Gedrag Resultaat 19
Fundamenten
7
Vertrouwen is overal….
8
Wie vertrouw je? Waarom? Wie vertrouw je?
Wie vertrouw je om je team over te nemen als je langer afwezig bent? Aan wie vertrouw je je pin code toe? Aan wie vertrouw je je huisdier of kind toe? Wie vertrouwt jou? Introduction 1
9
De impact van vertrouwen op een organisatie
= = vertrouwen snelheid kosten energie fun vertrouwen snelheid kosten energie fun
10
Het verkrijgen van winst
Kies een praktijksituatie die veel baat zou hebben van een vertrouwenswinst. Welke “vertrouwenskosten” betaal je nu vanwege de situatie? Welke “vertrouwenswinst” zou je kunnen verdienen als je het vertrouwen zou verbeteren? De vertrouwenskwestie
11
Your Circle of Influence
You may not be able to control everything, but you can influence certain things. Trust starts with you. —Stephen M. R. Covey The Case for Trust 4
12
Circles of Influence and Concern
The Case for Trust 4 12
13
De 5 Golven van Vertrouwen -
14
De 4 kernen van Vertrouwen
CAPACITEITEN Resultaten Competenties KARAKTER Integriteit Intentie
15
Hoe vergroot je vertrouwen in zelf?
Integriteit Ben ik congruent? Hou ik me aan afspraken met mezelf? Intenties Wat is mijn agenda? Wat zijn mijn bedoelingen? Heb ik een agenda die bewust vertrouwen nastreeft? Capaciteiten Ben ik relevant? Heb ik de juiste talenten, houding, vaardigheden, kennis, stijl? Resultaten Wat is mijn staat van dienst? Wat doe ik om het vertrouwen in zelf te vergroten? Bespreek met elkaar.
16
Hoe werkt dit bij jou? Ik ben je manager en ga een gesprek aan over passie en talent ontwikkeling Hoe ga je het gesprek in als je mijn intentie niet vertrouwd? Hoe ga je het gesprek in als ik wel resultaten boek, maar niet integer overkom? Wanneer gaat het bij jou schuren als de druk toeneemt? Ik verhoog de druk continu, waar gaat het mis bij jou op de 4 kernen?
17
13 Gedragingen van betrouwbare Leiders
1. Rechtdoorzee zijn 2. Respect tonen 3. Transparantie Creeren 4. Fouten rechtzetten 5. Loyaliteit tonen 6. Resultaten boeken 7. Jezelf verbeteren 8. De realiteit onder ogen zien 9. Duidelijkheid scheppen over verwachtingen 10. Verantwoording afleggen 11. Eerst luisteren 12. Toezeggingen nakomen 13. Vertrouwen uitdragen Inspire Trust 22
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.