De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

2. Beïnvloedingsstijlen

Verwante presentaties


Presentatie over: "2. Beïnvloedingsstijlen"— Transcript van de presentatie:

1 2. Beïnvloedingsstijlen
24 januari 2008 1. Overtuigingen 2. Beïnvloedingsstijlen

2 1.Stellen van de goede vragen 3. Beïnvloedingsstijlen
Terugblik: 1.Stellen van de goede vragen 2. Overtuigingen 3. Beïnvloedingsstijlen

3 Logische niveaus van denken

4 Logische niveaus Wie ben ik? Identiteit waarden Wat wil ik?
Het wie probleem Identiteit waarden Wat wil ik? Wat vind ik? Het waarom probleem Waarden en normen waarden Capaciteiten Leerbaar? Wat kan ik? Doe ik het? Het hoe probleem Gedrag normen Wat doe ik precies Het wat probleem Omgeving normen Waar reageer ik op? Het waar en wanneer probleem

5 Logische niveaus Wie ben ik? Identiteit waarden Wat wil ik?
Het wie probleem Identiteit waarden Wat wil ik? Wat vind ik? Het waarom probleem Waarden en normen waarden Capaciteiten Leerbaar? Wat kan ik Doe ik het? Het hoe probleem Gedrag normen Wat doe ik precies Het wat probleem Omgeving normen Waar reageer ik op? Het waar en wanneer probleem

6 Opdracht: Deelnemer 1 vertelt over zijn werk als ICT-er, wat goed gaat, wat moeizaam is, Deelnemer 2 stelt de goede vragen Deelnemer 3 observeert: De goede vragen Welke overtuigingen?

7 Beïnvloedingsstijlen
Aansporen Overtuigen Onderzoeken Inspireren Duwen Trekken

8 Coachingsgesprek: Formuleren van de hulpvraag Zoeken naar oplossingen Welke oplossing is reëel en haalbaar? Maken actie plan Evaluatie gesprek Afbakenen tijd!

9

10 Deelnemer met coachingsvraag Taak coach
Coachingsgesprek: Deelnemer met coachingsvraag Formuleren van de hulpvraag Brainstormen over oplossingen Welke oplossing is reëel en haalbaar? Maken actieplan Taak coach Stellen van vragen Luisteren Doorvragen Samenvatting Tijdsbewaking Evaluatie gesprek

11 Coaching 22 april 2008

12 Coaching terugblik 22 januari 2008 Overtuigingen Beïnvloedingsstijlen

13 Kernkwaliteiten Logische niveaus Wie ben ik? Identiteit waarden
Het wie probleem Identiteit waarden Wat wil ik? Wat vind ik? Het waarom probleem Waarden en normen waarden Capaciteiten Leerbaar? Wat kan ik Doe ik het? Het hoe probleem Kernkwaliteiten Gedrag normen Wat doe ik precies Het wat probleem Omgeving normen Waar reageer ik op? Het waar en wanneer probleem

14 Beïnvloedingsstijlen
Duwen Aansporen Overtuigen Trekken Onderzoeken Inspireren

15

16 Waarom belangrijk: Mensen hebben behoefte aan waardering van hun kwaliteiten. Kwaliteiten moet je kunnen inzetten Kwaliteiten moet je herkennen bij een ander Om mensen te motiveren moeten mensen hun kwaliteiten in mogen zetten.

17 Kernkwaliteiten

18 Kernkwaliteiten

19 Kernkwaliteiten

20

21 Positief tegenovergestelde Positief tegenovergestelde
Kernkwaliteiten kernkwaliteit valkuil Teveel van het goede Wispelturigheid Spontaniteit Positief tegenovergestelde Positief tegenovergestelde rechtlijnigheid Consequent zijn Teveel van het goede allergie uitdaging

22


Download ppt "2. Beïnvloedingsstijlen"

Verwante presentaties


Ads door Google