Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKrista Declercq Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Kwaliteits- cultuur in onzekere tijden in V stappen MARC VERMEULEN, TIASNIMBAS BUSINESS SCHOOL
2
masterclass 2 Van risicomijdend naar risicozoekend !
3
Prestatie/kwaliteit tijd Nieuwe aanpak Bestaande aanpak Oude doet het beter dan nieuwe Mulgan,G. (2007), Ready or Not? Taking innovation in the public sector seriously, London (NESTA);www.nesta.org.uk Innovators dilemma (naar Christensen 1997)
4
ZORG VOOR ONDERBOUWING IN EEN DUIDELIJKE VISIE Hoe I
5
Hoe II: optimaliseren over 3 assen efficientie effectiviteit efficacy
6
IV Instromers III Inhuur I Experts II Professionals Volledig dekkend voor kerncompetenties •Vakman •Meester •Coach •Netwerk Zeggenschap Hoe III: Teams doen het
7
Hoe IV: Leidinggeven in de toekomst •Weinig administratief gedoe •Variatie in ideeën •Fouten maken mag •Ruimte voor persoonlijke passie (‘hobby’) •Is zelf deskundige onder de deskundigen (Goffee R. and G.Jones (2007) 'Leading Clever People' in: harvard business review march 2007 pp 1-7 (reprint)) •Pedagogisch/ethisch feilloos •Politiek passend incorrect •Beheersmatig geheel op orde •Ten minste evidence informed •Sluitende coalitie bestuur, docenten, leerlingen/ouders 7 Leiding geven aan professionals: wel doen! Bewust ondeugend = Maatschappelijk ondernemerschap
8
Samuel Johnson Nothing concentrates one's mind so much as the realization that one is going to be hanged in the morning Hoe V Naming & shaming in de goede volgorde
9
Maar toch nog een vraag misschien…..
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.