Download de presentatie
GepubliceerdMelissa Verlinden Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Uw reclame … uw investering? … uw rendement? Weet u dat zeker? kennis
tijd mensen middelen = Weet u dat zeker?
2
Reclame! Met als motto Als men niets doet,
mag men ook niets verwachten…? Wie zaait …..
3
Reclame! Media NU? printmedia
internet: dealer-autotrader-autotrack-bovag-autotelegraaf-autoboulevard bill-boards mailingen folders etcetera
4
Knooppunt op de occasions-snelweg!
Reclame! Knooppunt op de occasions-snelweg! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel
5
Reclame! Positionering Bedrijf/Boulevard
Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Producten/diensten efficiënt communiceren naar de markt Onderscheidende USP’s en prikkels Consistentie en herhaling is de kracht van de boodschap
6
Reclame! Optimale media-inzet met maximaal bereik
Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Inzet alle mediatypen Verantwoord geïnvesteerde reclame-euro
7
Reclame! Waarom? ruimtegebrek renteverlies waarde- vermindering
liquiditeitsbeslag stagnerende verkoop nieuw omzetverlies in de after-sales Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Waarom?
8
Reclame! Kosten 7.500 15.000 22.500 Missie & Visie Doelstellingen
Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Omzet dealer Brutowinst Reclame/promotie printmedia restant 30.000 15.000 60.000 90.000 45.000 Besteden voor betere dekking Reclame-Euro 7.500 15.000 22.500
9
Reclame! Dekking reclame-euro Printmedia ? Internet ? Teletekst ?
Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Printmedia ? Internet ? Teletekst ? Shows ? Auto-Boulevarddagen ? ……….. ? Optimaal media-dekking/bereik???
10
Reclame! Traffic genereren! Missie & Visie Doelstellingen Analyses
Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Traffic genereren!
11
Reclame! Gelderland op wielen
Auto Consultancy 4/2/2017 Reclame! Gelderland op wielen Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Optimale media-inzet met een maximaal bereik Hoe???
12
Reclame! Gelderland op wielen Printmedia
Auto Consultancy 4/2/2017 MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Reclame! Gelderland op wielen MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Printmedia Internet, met doorkoppelingen naar: dealer-boulevard-bovag-autotrack-etc. Teletekst Radio reclame TV reclame
13
Reclame! Gelderland op wielen 1.553.000 inwoners (13 jaar en ouder) *
MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel inwoners (13 jaar en ouder) * Dus, meer dan 1,5 miljoen mensen die geprikkeld kunnen worden door: Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame * (Bron: Intomart en ORN, maart 2003)
14
Reclame! Gelderland op wielen Missie & Visie Doelstellingen Analyses
MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel De Gelderlander abonnees x 2,1 = lezers 24% Teletekst bezoekers 20% Radio Gelderland luisteraars 25% TV Gelderland kijkers 57% (Gemiddeld weekbereik / Bron: Intomart en ORN, maart 2003)
15
Reclame! Gelderland op wielen Wat zoeken Nederlanders op het internet?
MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Wat zoeken Nederlanders op het internet? Anders / 37% Pers. Verzorging / 8% Boodschappen / 9% Huish. apparaten / 14% Auto’s / 55% TV, audio, video / 37% Telecommunicatie / 40% Beuzen, evenementen / 41% Boeken / 46% CD’s / 54% Computers / 59% Vakantie, recreatie / 62% 10 20 30 40 50 60 70
16
Reclame! Gelderland op wielen Missie & Visie Doelstellingen Analyses
MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Maximaal bereik gegenereerd Mediatypen ondersteunen elkaar Resultaat boodschap vele malen groter (bewust-onbewust) Emotie is groter, sneller overtuigd Regionaal nieuws: vergroot aandacht en intensiteit Snelle en efficiënte opbouw van naam, actie en/of evenement
17
Reclame! Gelderland op wielen als paraplu…..
Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel met maximaal media bereik!
18
Reclame! Gelderland op wielen als paraplu….. www.gelderlandopwielen.nl
Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel
19
Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan
Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame VOORBEELDEN Reclame! 2000 Occasions in de buurt? (teletekst pagina 007) Natuurlijk ook met Autobedrijf Bleekstein Zevenaar Van auto’s, caravan tot (brom)fiets 8.000 Occasions Bij u om de hoek!!! De Liemers Caravans Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 2000 Occasions binnen handbereik? (teletekst pagina 007) Nu ook met Autobedrijf Martens Voor u geselecteerd? Ruim 1000 Occasions Autobedrijf Lammerts Knooppunt voor uw occasions … auto's … caravans … motoren De snelweg naar occasions ______________________ auto's _ _ _ _ _ _ caravans ______________ motoren
20
Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan
Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame VOORBEELDEN Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel
21
Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan
Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame VOORBEELDEN Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel
22
Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan
Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame VOORBEELDEN Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel
23
eigen bedrijfs-commercials
Reclame! Media pakketten A B C D Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Printmedia Internet onbeperkt onbeperkt auto’s auto’s Teletekst Radio Gelderland 50 uitzendingen uitzendingen per jaar / 20 sec. per jaar / 20 sec. Radio & TV Radio & TV TV Gelderland naamsvermelding eigen bedrijfs-commercials
24
Kosten Reclame! A B C D Basis
Kosten Basis Reclame! Pakket op basis van Teletekst en Internet: Printmedia + Teletekst + Internet Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 1.000,- 1.250, ,- 4.975,- Print Internet Teletekst Totaal bruto Optie 1 6 maanden 2.000,- 2.500, ,- 8.500,- Optie 2 12 maanden Pakketprijs A ‘Gelderland op wielen’ 2.950,- 4.850,- Aanbetaling Wekelijks 740,- 85,- 690,- 80,-
25
Kosten Reclame! A B C D A Pakket op basis van naamsvermelding: 8.000,-
Kosten A Reclame! Pakket op basis van naamsvermelding: Printmedia + Teletekst + Internet + Radiovermelding Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 1.000,- 1.250, ,- 5.200,- 10.175,- Print Internet Teletekst Radio Totaal bruto Optie 1 6 maanden 2.000,- 2.500, ,- 10.400,- 18.900,- Optie 2 12 maanden intekenen in mei 2003 8.000,- Pakketprijs A ‘Gelderland op wielen’ 4.700,- 8.950,- Aanbetaling Wekelijks 1.450,- 125,- 2.450,- 2.020,- 115,-
26
Kosten Reclame! A B C D B Pakket op basis van naamsvermelding: 9.500,-
Kosten B Reclame! Pakket op basis van naamsvermelding: Printmedia + Teletekst + Internet + Radiovermelding + TVvermelding Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 1.000,- 1.250, ,- 5.200,- 2.750,- 12.925,- Print Internet Teletekst Radio TV Totaal bruto Optie 1 6 maanden 2.000,- 2.500, ,- 10.400,- 5.500,- 24.400,- Optie 2 12 maanden intekenen in mei 2003 9.500,- Pakketprijs B ‘Gelderland op wielen’ 5.950,- 10.550,- Aanbetaling Wekelijks 2.350,- 140,- 2.750,- 150,- 2.480,- 135,-
27
Kosten Reclame! A B C D C Pakket op basis van bedrijfs-commercials:
Kosten C Reclame! Pakket op basis van bedrijfs-commercials: Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 50 uitzendingen Radio-commercial ,- 50 uitzendingen TV-commercial 5.300,- 30 auto’s één jaar op Teletekst 4.000,- Onbeperkt auto’s op het Internet 2.500,- Elke week vermelding GoW-Printmedia 2.000,- Productie Radio/TV-commercial 4.500,- Gratis software Internet/Teletekst pm Totaal bruto ,- Pakketprijs C ‘Gelderland op wielen’ 16.800,- Aanbetaling Wekelijks 5.360,- 220,-
28
Kosten Reclame! A B C D D Pakket op basis van bedrijfs-commercials:
Kosten D Reclame! Pakket op basis van bedrijfs-commercials: Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 100 uitzendingen Radio-commercial ,- 100 uitzendingen TV-commercial ,- 30 auto’s één jaar op Teletekst 4.000,- Onbeperkt auto’s op het Internet 2.500,- Elke week vermelding GoW-Printmedia 2.000,- Productie Radio/TV-commercial 4.500,- Gratis software Internet/Teletekst pm Totaal bruto ,- Pakketprijs D ‘Gelderland op wielen’ 25.500,- Aanbetaling Wekelijks 5.740,- 380,-
29
Banners Reclame! A B C D Missie & Visie Doelstellingen Analyses
Banners Reclame! Continue Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Homepage Personenautopage Bestelautopage Motorenpage Caravanpage
30
Reclame! Deelnemers A B C D Autodealer-bedrijven Vrije autobedrijven
Reclame! Deelnemers Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Autodealer-bedrijven Vrije autobedrijven Truckbedrijven (Bestelauto’s) Caravanbedrijven Verhuurbedrijven Tweewielerbedrijven
31
Reclame! A B C D www.gelderlandopwielen.nl Waarom?
Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Waarom? Maximale media bereik met een optimale dekking! Consistente kwaliteit/herhaling! Besparingen/goedkoper! Meer toegevoegde waarde “Occasionverkopen” Alles onder één paraplu!
32
Het initiatief is aan U Wie zaait ….. ….. zal oogsten!
Het initiatief is aan U Wie zaait ….. ….. zal oogsten!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.