Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMaria Claessens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
De conversation manager. Jef Claes
2
WOM • Massacommunicatie + WOM – Consument beïnvloed mekaars koopgedrag – 20 ste 21 ste eeuw • Internet (overtippingpoint van succes)
3
internet • Gebruik dagelijks – 2009 1,5miljard gebruikers • Gebruik neemt toe – 2000 2009 verbruik X 4
4
internet • Begin 21 ste eeuw internet = platform – Draagkracht door bedrijven, journalisten en auteurs • Nu communicatie tussen consumenten gangbaar
5
Evolutie internet Informatieve web Sociale web Iedereen auteur
6
Evolutie internet internetgebruikManier van aankopen Iedereen webauteur
7
Evolutie internet •Uiting professionele contra’s•Productervaringen delen •Beïnvloeden aankoopgedrag medesurfers
8
web • Sociaal web: verbinding tussen mensen • Sematisch web: verbinding van kennis – Vb:
9
Slim web Relevante informatie Irrelevante informatie
10
Ultieme digitale beleving
11
WOM offline online Info v/d producent (1/2)
12
Postmoderne nomade • Consument combineert online en offline vloeiend =
13
Macht producent consument • Impact consument – Verbondenheid – Merkervaring delen
14
consument
15
Consument verstandgevoel Sharen emoties internet Emotionele apeal Rationele apeal
16
consument Veel infoStijging transparantie Consument = ervaringsdeskundige
17
Consument & social media
18
De wereld = een dorp
19
Groepering Voorstander merk Tegenstander merk
20
Consument gebruikt impact vroeger
21
Consument gebruikt impact nu
22
Ratten in KFC.
23
emoties No brand BRAND
24
emoties
25
Inspelen op consumententrend
26
Investeer in emoties • M&m’s – Merk komt tot leven – Opening Store http://www.mymms.com/merchandise/locations.aspx
27
Consument = parttime marketeer
28
Zelfpositionering consument
29
Brein achter alles
30
Gênante situatie
31
Unilever
32
unilever
33
dove
34
axe
35
Het reisbureau
36
Jeroen Meus dagelijkse kost
37
Beslissing. internet winkel
38
beslissing consument kanaal Long list vs. short list info
39
Bedrijfs – vs. consument filosofie
41
• Oplossing wom Verhaal consument luisteren
42
aanpak Slimme/goed voorbereide consument Naïeve consument
43
aanpak consumentmarketeer Goede advertentie
44
aanpak
45
Genoeg = genoeg
46
bereik 20061987 geloofwaardig80% USA3X80% USA150 X
47
bereik
49
internet “een boodschap verzinnen, de consument slikt ze wel” yeah right!
50
communicatie
51
Consument + merk
53
Generatie Y • Verwachten directe feedback • ½ uur tv • Email is te traag • Gebruikt – Internet – MP3 – Smartphone – Sociale media
54
Mythes Online is belangrijkstWOM is altijd vluchtig Online is minderwaardig Sommige conversaties zijn minderwaardig 1
55
mythes Populaire merken & conversaties Conversaties = negatieve gedachte 2
56
merkidentificatie • Merk = consequent en consistent
57
merkidentificatie conversatie activatie merk
58
A – merken
60
Harry potter
61
Merk perceptie Liefde voor merken + identificatie Niet vergevingsgezind
62
Merken maken persoonlijkheid
63
Merkidentificatie Sensory excellence testActiviteit over u merk op blogs Aantal fans
64
Merkidentificatie Merk - identificatie Positieve conversaties Positieve perceptie hefboom
65
KPI
66
LT vs. KT Missie & visie Streef missie & visie na Begrijp doelstellingen
67
Adverteren wordt activeren
68
ING bank activeert.
69
Activeer. faciliteer participeer Observeer
70
Dimensie 1 expert fan
71
Dimensie 2
72
Aanjager.
73
Dimensie 3
74
Conversatie: 6 principes Open houding eerlijkpersoonlijk engagementbedankpositief
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.