De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De conversation manager. Jef Claes. WOM • Massacommunicatie + WOM – Consument beïnvloed mekaars koopgedrag – 20 ste  21 ste eeuw • Internet (overtippingpoint.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De conversation manager. Jef Claes. WOM • Massacommunicatie + WOM – Consument beïnvloed mekaars koopgedrag – 20 ste  21 ste eeuw • Internet (overtippingpoint."— Transcript van de presentatie:

1 De conversation manager. Jef Claes

2 WOM • Massacommunicatie + WOM – Consument beïnvloed mekaars koopgedrag – 20 ste  21 ste eeuw • Internet (overtippingpoint van succes)

3 internet • Gebruik dagelijks – 2009  1,5miljard gebruikers • Gebruik neemt toe – 2000  2009 verbruik X 4

4 internet • Begin 21 ste eeuw internet = platform – Draagkracht door bedrijven, journalisten en auteurs • Nu  communicatie tussen consumenten gangbaar

5 Evolutie internet Informatieve web Sociale web Iedereen auteur

6 Evolutie internet internetgebruikManier van aankopen Iedereen webauteur

7 Evolutie internet •Uiting professionele contra’s•Productervaringen delen •Beïnvloeden aankoopgedrag medesurfers

8 web • Sociaal web: verbinding tussen mensen • Sematisch web: verbinding van kennis – Vb:

9 Slim web Relevante informatie Irrelevante informatie

10 Ultieme digitale beleving

11 WOM offline online Info v/d producent (1/2)

12 Postmoderne nomade • Consument combineert online en offline vloeiend =

13 Macht producent  consument • Impact consument – Verbondenheid – Merkervaring delen

14 consument

15 Consument verstandgevoel Sharen emoties internet Emotionele apeal Rationele apeal

16 consument Veel infoStijging transparantie Consument = ervaringsdeskundige

17 Consument & social media

18 De wereld = een dorp

19 Groepering Voorstander merk Tegenstander merk

20 Consument gebruikt impact vroeger

21 Consument gebruikt impact nu

22 Ratten in KFC.

23 emoties No brand BRAND

24 emoties

25 Inspelen op consumententrend

26 Investeer in emoties • M&m’s – Merk komt tot leven – Opening Store http://www.mymms.com/merchandise/locations.aspx

27 Consument = parttime marketeer

28 Zelfpositionering consument

29 Brein achter alles

30 Gênante situatie

31 Unilever

32 unilever

33 dove

34 axe

35 Het reisbureau

36 Jeroen Meus dagelijkse kost

37 Beslissing. internet winkel

38 beslissing consument kanaal Long list vs. short list info

39 Bedrijfs – vs. consument filosofie

40

41 • Oplossing wom Verhaal consument luisteren

42 aanpak Slimme/goed voorbereide consument Naïeve consument

43 aanpak consumentmarketeer Goede advertentie

44 aanpak

45 Genoeg = genoeg

46 bereik 20061987 geloofwaardig80% USA3X80% USA150 X

47 bereik

48

49 internet “een boodschap verzinnen, de consument slikt ze wel” yeah right!

50 communicatie

51 Consument + merk

52

53 Generatie Y • Verwachten directe feedback • ½ uur tv • Email is te traag • Gebruikt – Internet – MP3 – Smartphone – Sociale media

54 Mythes Online is belangrijkstWOM is altijd vluchtig Online is minderwaardig Sommige conversaties zijn minderwaardig 1

55 mythes Populaire merken & conversaties Conversaties = negatieve gedachte 2

56 merkidentificatie • Merk = consequent en consistent

57 merkidentificatie conversatie activatie merk

58 A – merken

59

60 Harry potter

61 Merk perceptie Liefde voor merken + identificatie Niet vergevingsgezind

62 Merken maken persoonlijkheid

63 Merkidentificatie Sensory excellence testActiviteit over u merk op blogs Aantal fans

64 Merkidentificatie Merk - identificatie Positieve conversaties Positieve perceptie hefboom

65 KPI

66 LT vs. KT Missie & visie Streef missie & visie na Begrijp doelstellingen

67 Adverteren wordt activeren

68 ING bank activeert.

69 Activeer. faciliteer participeer Observeer

70 Dimensie 1 expert fan

71 Dimensie 2

72 Aanjager.

73 Dimensie 3

74 Conversatie: 6 principes Open houding eerlijkpersoonlijk engagementbedankpositief

75


Download ppt "De conversation manager. Jef Claes. WOM • Massacommunicatie + WOM – Consument beïnvloed mekaars koopgedrag – 20 ste  21 ste eeuw • Internet (overtippingpoint."

Verwante presentaties


Ads door Google