Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Direct marketing
2
Direct marketing Gericht op aangaan en onderhouden van een directe relatie met (mogelijke) klanten Gericht op one-to-one communicatie, dialoog direct mail: brievenbus of inbox direct non-mail: ongeadresseerd drukwerk telemarketing: mensen telefonisch benaderen Als dialoog tot stand komt: mogelijke klant is prospect Als prospect interesse toont wordt die een lead
3
Relatiemarketing Doel: relaties met klanten opbouwen en onderhouden die in het belang zijn van beide partijen Direct marketing goed hulpmiddel bij relatiemarketing Programma voor CRM ook
4
Respons Direct marketing sterk gericht op respons, kan bestaan uit
vraag om meer informatie vraag om proefnummer of sample meedoen met een actie offerte aanvragen naar de winkel komen een bestelling plaatsen Respons rate percentage ontvangers dat de gewenste respons geeft
5
Telemarketing Uitgaande: mensen opbellen, koude contacten
Ingaande: mensen bellen zelf op, warme contacten goed daarop reageren biedt veel kansen
6
Direct mailcampagne In fasen, bijvoorbeeld: teaser mailing
mediareclame, direct response advertising: reclame in de media met mogelijkheid voor respons hoofdmailing telemarketing huisbezoek aftersalesmailing met cross selling Open propositie: respons is informatie vragen Gesloten propositie: gericht op aankoop
7
De brievenbus CPM direct mail hoger dan bij mediareclame, maar
beter segmenteren, betere dekking mogelijkheid van respons Direct non-mail lager bereik, maar gemiddelde ontvanger besteedt er 40 minuten per week aan Respons rate rond 10%
8
De inbox Ook direct e-mail inbedden in stappenplan
Bestand nodig, zelf opbouwen is het best klanten stimuleren om zich in te schrijven (opt in) Bestand bijhouden, gebruik marketingsysteem Integreren met CRM-programma Inhoud: niet te lang, pakkend, illustraties, links Nieuwsbrief, Analyse van respons en conversiegraad
9
Verkoopbrief Persoonlijk, geadresseerd
Verplaats jezelf in de doelgroep Een kopregel trekt aandacht Opening: aanleiding, welk voordeel? Stimuleren om verder te lezen Kern: niet te lang, precieze omschrijving voordeel Afsluiting: geef aan hoe de ontvanger kan reageren P.S. trekt ook aandacht: nog eens samenvatten Volg schrijfstrategie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.