Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Ouderavond brugklassen
1 oktober 2019
2
Opzet van de avond Welkom
Plenaire gedeelte in de aula (algemene / praktische zaken, zorg) Per klas naar een lokaal (mentor) Kennismaking ouders (borrel) Einde: ong (lokalen) / uur (borrel)
3
rol ouder, rol kind, rol school
Doel van de avond rol ouder, rol kind, rol school want: nieuwe school, nieuwe fase voor uw kind en voor u praktische informatie over ziekmelden, activiteiten, Magister, Peppels etc. kennis maken met mentor, met andere ouders en ervaringen uitwisselen
4
Werkweek Asten leuke groep! goede sfeer en geboft met het weer
kennismaken met de vakken en hoe het op het RML gaat luisteren, samenwerken, zelfstandigheid wij: observeren doel bereikt: nieuwe vrienden, soms zelfs ‘iets overwonnen’
5
Praktische zaken www.rml.nl
post: digitaal (mailadressen uit Magister; soms alleen 1e ouder/verzorger!) vragenlijst over AVG e.d. (graag invullen!) magazine MAM (via mail) boekje over huiswerk: binnenkort uitgedeeld in mentorles ouderbijdrage
6
Zorg screening (rekenvaardigheid, spelling, begrijpend lezen)
evt.: steunlessen (KWT) of advies: verder onderzoek faciliteiten (dyslexie, ADHD, …) mail: (zorgcoördinator: Dhr. Van Beek)
7
Magister: ouder(s)/verzorger(s)
Eigen inlogcode Wijzigen persoonlijke gegevens (mailadres/telefoonnr; graag checken!) Ziekmelden kind: ‘zo’, alleen voor hele dag ziek (tandarts, dokter etc: bellen of briefje mee) Inschrijven docentgesprekken
8
Magister: leerling Eigen inlogcode Rooster(wijzigingen)
Absenties / lesnotities (‘hv’/ ‘bv’) Inschrijven voor de KWT (3e lesuur, eigen keuze) Digitale leermiddelen (methodes) Cijfers Contact over cijfers via de leerling (ouders contact met mentor)
9
Lesuitval etc. Begin/eind van de dag: Magister, klassen-app
Tussendoor: opvang in lokaal Pauzes: in school of buiten op plein achterkant Leerling ziek naar huis: via mentor / coördinator en via conciërges (2x bellen)
10
Peppels portfolio opdrachten voor vakken/lessen
studie- en profielkeuze agenda leerling is zelf eigenaar en zelf verantwoordelijk reflecteren plannen
11
Montessori Academie Wetenschapsklas (start 15 okt)
Theaterklas (start na kerstvakantie) Cursussen / lezingen (ook voor of door ouders!) MAM: magazine over cursusaanbod (via mail) Brugklasjaar: 1 activiteit kiezen (ruim aanbod, na lessen / in KWT) Bijhouden portfolio (Peppels) Zie
14
Schoolfeesten 2 à 3 per jaar soms extern (discotheek in de stad)
introducés (kaartje kopen op school en verantwoordelijk) einde brugklassers: uur!!! graag op tijd ophalen
15
Klassieke Talen (KTB) ijkpunt: cijfers eerste rapport (nov/dec)
norm: grof gezegd 7 gemiddeld overleg mentoren/leerlingen/ouders bij 1e rapport: brief over gang van zaken
16
2-gymnasium (cursus KTB) 2-vwo (vanuit 1-vwo, of vanuit 1-h/v)
Na de brugklas: 2-gymnasium (cursus KTB) 2-vwo (vanuit 1-vwo, of vanuit 1-h/v) 2-lyceum (h/v gemengd) Bij eerste rapport alle overgangsnormen Doubleren in brugklas niet gebruikelijk
17
Contactouders gezocht!
Vanuit de ouderraad Contactouders gezocht! hulp bij organisatie kerst- en eindejaarsactiviteit belronde (coördineren) hulp bij eventuele excursie contactpersoon ouders / mentor
18
geb Mijn kind naar de middelbare school…
(hoe) kun je als ouder helpen? betrokkenheid: leer de school en mentor kennen begeleiding bij plannen / huiswerk praktische hulp: tas inpakken, dag- en nachtritme Daarover in de lokalen straks meer geb
19
Uitdaging: de mobiele telefoon
geb
20
geb Meer informatie hierover: https://www.ouders.nl/ (oudersonline)
(opvoeden; mobiele telefoon) (mobiele telefoon / slaapproblemen) (vanaf 3.00 min over verslavende werking telefoons; in het Engels) geb
21
Naar de lokalen! L1a: Dhr. Bakker lok. 207
L2b: Dhr. Schneider lok. 210 L1c: Dhr. De Jager lok. 208 L1d: Mw. Schröder lok. 212 V1a: Mw. Faulkner lok. 204 V1b: Dhr. De Jong lok. 215 V1c: Mw. Ledeboer lok. 211
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.