De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het internet als reclamemedium

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het internet als reclamemedium"— Transcript van de presentatie:

1 Het internet als reclamemedium

2 Internet Groot voordeel: interactiviteit Heel goed te segmenteren
Reactie veel makkelijker te meten dan bij ‘oude’ media Meer betaalmodellen mogelijk Display advertising: bannerreclame Pop-upreclame, hover ads SEA reclame Reclame via sociale netwerksites Virale marketing

3 Plaatsing en vergoeding
Reclame meestal plaatsen via tussenpersoon: adserver Manieren van vergoeding CPM, bedrag per duizend views CPC, bedrag per keer dat iemand op je link klikt CPA, cost per action CPS, cost per sale CPL, cost per lead (die interesse toont)

4 Banners Oudste manier van webvertising, nu in de minderheid
Banner meestal met link, kan ook met animatie of muiseffect Moet goed passen bij de pagina waar hij op staat Landingspagina inrichten voor conversie Formaten banner button skyscraper

5 Affiliate marketing Partners zijn uitgevers van website
Adverteerder vraagt hen om link naar zijn website op te nemen Groot voordeel: goed gericht op doelgroep Vergoeding bijna altijd CPA (zonder actie dus gratis reclame) Link bevat daarom ‘referral code’ Tussenpersonen: bureaus voor affiliate marketing Vergelijkingssites danken hun bestaan aan affiliate marketing

6 Contextuele marketing
Bijna alleen AdSense van Google kleine aanbieders in Nederland: Clicksor en Chitika Uitgever neemt code met script op, adserver plaatst daar een advertentie Welke advertentie verschijnt hangt af van waar: de context van de webpagina wie: het IP-adres van de bezoeker, tijd van de dag, taal van zijn browser wat: voor welke zoekwoorden de adverteerder wil betalen

7 Google AdSense Verschillende vormen advertenties
de meeste lijken op AdWords advertenties, niet opdringerig Vergoeding: CPC CTR: % bezoekers dat op de link van de advertentie klikt Probleem met CPC: kans op klikfraude

8 Gratis links Zelf links uitwisselen met andere sites
Lokale ondernemingen samenwerken met websites van lokale verenigingen en belangengroepen links uitwisselen, nieuwtjes uitwisselen, participeren Onderneming kan bedrijfsblog opzetten, linken naar website en andersom E-zine heeft dezelfde functie

9 Sociale netwerksites Groot bereik
Als mensen over je reclame gaan praten zit je goed Heel goed te segmenteren Betaalmodel verschilt per site Facebook: je kunt kiezen voor CPC of CPM Facebook: premium ads (in newfeed) tegen CPM of vaste prijs per dag Twitter: CPE (cost per engagement) voor promoted tweets Twitter: sponsored tweets Google+: +Posts, verweven met AdWords, ook retargeting (advertentie achtervolgt de bezoeker) LinkedIn: keuze tussen CPC of CPM, geschikt voor zakelijke markt, ondersteuning personeelswerving

10 Advertenties van anderen plaatsen
Als je werkt bij een ‘uitgever’ die het moet hebben van reclame-inkomsten Aantrekkelijke website, veel bezoekers (dus goede SEO) Bezoekers komen vaak terug Advertenties moeten goed bij jouw site passen Geen overdosis Zelf adverteerders werven of via affiliate-marketingbedrijf (en/of AdSense) Tussenpersoon verzorgt de tracking Uitgever kan aan de link ook een eigen trackingcode toevoegen: sub-ID hiermee kun je per advertentie het rendement nagaan


Download ppt "Het internet als reclamemedium"

Verwante presentaties


Ads door Google