Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMyriam Willemsen Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
PUBLIEK +Projector Projector 1+
2
Hoe maak je een video of kennisclip met impact?
diRECTIE onderwijsaangelegenheden afdeling onderwijskwaliteitszorg Hoe maak je een video of kennisclip met impact? Jan Velghe – Onderwijsdag FEB 16 september 2019
4
Opbouw training PROFESSIONELE VIDEO MAKEN? 6 stappen:
DOEL: Bepaal het doel van uw video SCRIPT: Schrijf een script (structuur van een verhaal) SETUP: Denk na over de juiste setting/omgeving OPNAME: Start met het filmen MONTAGE: Monteer de video PUBLICATIE: Publiceer de video op Ufora of andere video-kanalen
5
Terminologieën bij online video:
Video in het onderwijs Op meerdere momenten: Terminologieën bij online video: Voor de les Tijdens de les Na de les Los van de ‘fysieke les’ Videoconferencing Teleclassing Online colleges Blended Learning Flipped classroom Moocs Weblectures / webtutorials Screencasts Kennisclips
6
Soorten video’s in het onderwijs
1. Lesgever in beeld
7
Soorten video’s in het onderwijs
2. Interview van experts
8
Soorten video’s in het onderwijs
3. Demonstratie / instructie
9
Soorten video’s in het onderwijs
4. Lesopnamesysteem
10
Soorten video’s in het onderwijs
5. Screencasts
11
Voordelen voor de lesgever
Oriënteren of voorbereiden van studenten Automatiseren van routine Anders organiseren van bepaalde lessen Demonstratie aan grote groepen Bevorderen van onderwijsflexibilisering
12
Voordelen voor de docent
13
Voordelen voor de docent
14
Voordelen voor de student
Herbekijken van lessen Herhalen van de leerstof Aantekeningen maken Betere voorbereiding op de les of practica Hulp voor specifieke doelgroepen
15
KEEP IT SIMPLE! Nadelen? Tijdsinvestering Studielast bij studenten
Materiaal en skills nodig Interactie met studenten moeilijker Podiumvrees KEEP IT SIMPLE!
17
Gebruik van lesopnames en kennisclips aan de UGent
Eerste nota op 28 juni 2018 kwam tot stand vanuit de directies DOWA en DICT en de Gentse Studentenraad. Vraag van OWR: hoe kunnen lesopnames en kennisclips het best aansluiten bij activerend leren Aanpassingen doorgevoerd in overleg met werkgroep Doordachte mix van lesopnames en verrijkte kennisclips komt alle studenten ten goede Aandacht voor didactiek, noodzakelijke infrastructuur en ondersteuning voor de lesgevers en studenten NIEUWE goedgekeurde nota op 27 juni 2019
18
Woon de lessen bij Neem notities Weet: niet alles wordt opgenomen Weet: jij kan worden opgenomen Zoek en vind de lesopnames op Ufora Bekijk de lesopnames op tijd Gebruik lesopnames doordacht Bekijk de lesopnames op een manier die bij jou past Probeer dus alvast niet…
19
Informeer de studenten over de opnames
Communiceer uw verwachtingen Hou rekening met copyright Herhaal de vragen en parafraseer de antwoorden uit het publiek Weet dat jij controle hebt over de lesopname Denk na over uw kleren Gebruik de lesopname om te reflecteren over de eigen les
21
Jan Velghe en Annelies Vanderbeke Onderwijsontwikkelaars DIRECTIE ONDERWIJSAANGELEGENHEDEN AFDELING ONDERWIJSKWALITEITSZORG E T E T onderwijstips.ugent.be Ghent Ghent University
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.