Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdIrma van den Berg Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers
Patrick van Domburg Wethouder gemeente Zoetermeer
2
Gemeenschappelijk Doel
Gezamenlijk verbeteren van het ondernemersklimaat: kwalitatief goede en zo efficiënt mogelijke dienstverlening, zowel digitaal als fysiek Ondernemers willen immers vooral ondernemen!
3
De Uitdaging Streven is in % digitaal te zijn in de dienstverlening richting ondernemers en burgers Mijn boodschap: vooral digitaal doen wat digitaal kan!
4
Zoetermeerse Aanpak Verbeteren van de dienstverlening richting burgers én ondernemers Focus op verminderen administratieve lasten en digitaliseren van zoveel mogelijk producten Afschaffen vergunningen 14 producten via eHerkenning (DigiD bedrijven) 2010: 29% lastendrukvermindering voor ondernemers en 52% voor burgers
5
Zoetermeerse Aanpak Continue afstemming met lokale ondernemers hierover Bewijs van Goede Dienst Fysieke dienstverlening blijft ook belangrijk! één-loket-gedachte: sinds 2013 Ter Zake Het Ondernemershuis geopend
6
Aandachtspunten Duidelijkheid geven rondom (nieuwe) digitale dienstverlening essentieel voor ondernemers, burgers en gemeenten Communicatie essentieel richting 100% Digitaal 2017 Nuance: verschil in digitalisering tussen grote en wat kleinere gemeenten
7
Nieuwste kansen..!!! Nieuwe Ondernemerspeiling:
Inclusief verbetervoorstellen Bewijs van Goede Dienst Aanmelden kan nu via E-factureren: Facturen volledig digitaal ontvangen én verwerken Kostenbesparing voor zowel de gemeente als de ondernemer eHerkenning: Veel gemeenten zijn reeds aangesloten (ruim 50) Ook versneld aansluiten? Geeft u zich dan op bij KING! Ten slotte: grijp samen met je ondernemers de kansen rondom het Ondernemingsdossier
8
Meer informatie: beterenconcreter@vng.nl
Op naar Digitaal 2017! Meer informatie:
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.