Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
SterrenrestaurantNeuf Mille Gent
Corporate Digital Strategy Vincent Debaets, Florian Hespeel, Léontine Jacquemart, Louise De Witte & Margot Cami
2
Corporate identity & image
Identity: wij zijn wij? Gents restaurant dat werkt met verse streekproducten Klassevol restaurant Image: wie willen wij zijn? Gents merk: geassocieerd met de stad Chique, maar toegankelijk restaurant
3
Positioning Gents kwaliteitsmerk Toegankelijk
Het restaurant wil geassocieerd worden met de stad Kwaliteit van de streek die samenkomt Toegankelijk Klassevol restaurant, maar nog altijd betaalbaar Ook jongeren en jong volwassenen kunnen komen, ondanks dat het chique is
4
Segmentation Enabling linkages: Leveranciers, stad Gent, huurbaas
Input linkages: Personeel (koks, opdieners, administratie, sous-chefs, sommelier, afwasser, zaalchef, poetsvrouw) Output linkages: Klanten Normatieve linkages: Jan Van den Bon, Publiek, Restaurant Horseele, Vrijmoed Diffused linkages: Media (nieuws, blogs, recensies,..), buurtbewoners
5
Segmentation Core targets Gentenaars (D1)
Kennen de stad Mix van karakters (start-up, hipsters…) Klanten die graag klassevol gaan eten (D2) Willen vaak iets meer betalen Experience-minded Jongeren/jong volwassenen (D3) Minder budget Sociaal actief
6
Objectives Cognitief Attitude Conatief
Mensen moeten weten waar het restaurant voor staat Attitude Het restaurant moet een merk zijn waarmee mensen zich associëren als Gentenaar (D1) Mensen van buiten Gent staan positief t.o.v. een restaurantbezoek (D2) Jongeren moeten het zien als een hippe place-to-be (D3) Conatief Mensen lokken naar het restaurant op de daartoe bedoelde momenten
7
Wat Samenwerkingsverbanden met leveranciers (D1)
Wij promoten leveranciers, net als zij ons promoten Speciale aanbiedingen (D1/D2) Vb. Bedrijven uit die buurt die een speciaal aanbod krijgen voor een zakenlunch Website (D2) Nieuws over het restaurant Delen van blogs/nieuwsartikels… over het restaurant Evenementen (D3) Vb. Food festivals Gentse zaken komen samen Vb. Burger Festivals
8
Acties
9
Evenementen Met evenementen willen we bijvoorbeeld verschillende zaken lokken naar het restaurant die hun eigen eten aanbieden. Hierbij zorgt Mille Neuf voor de locatie, als een soort place-to-be. Het is de bedoeling dat jongeren en jong-volwassenen de neiging hebben om naar het evenement te komen als ze het zien. Concreet betekent het bijvoorbeeld voor een burger-festival dat verschillende zaken zoals Ellis’ burger, Jack Foley’s, Pauls Boutique… naar het restaurant komen, daar hun eigen maaltijd voorbereiden en dat mensen naar het restaurant zelf komen.
10
Channels External channels Social media Websites Instagram pagina
Facebook pagina Influencer marketing Websites Samenwerkingsverbanden Leveranciers promoten & omgekeerd Eigen website
11
Social Media
12
Influencers: Julie Van Den Steen
13
Influencers: Cesar Casier
14
Timing Januari Februari Maart April Mei D1 Openings-receptie
Aanbod zakenlunch D2 Fancy dinner night D3 Burger-festival Pasta-festival
15
Budget Wat? Bedrag Influencers €200 per post Professionele camera €300
Website €600 (domeinnaam, VPN, content) Samenwerkingsverbanden /
16
Evaluatie Evaluatie van de evenementen Evaluatie van het publiek
Hoe zijn de evenementen gegaan? Hoeveel volk kwam er? Waren mensen tevreden? … Evaluatie van het publiek Is het vooropgestelde doelpubliek bereikt? Evaluatie van de social media-campagne Is de social media campagne succesvol? Wat kan beter?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.