Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Opbouwwerk / Sociaal Makelaar
Praktische zaken: woning, uitkering, toeslagen, verzekeringen, lening DUO, adreswijziging, bankrekening, OV-chipkaart, inschrijving huisarts/tandarts, budgettering, gezinshereniging, etc. Klantmanager Vrijwilliger(s) Statushouders Opbouwwerk / Sociaal Makelaar Kennis maken in en om het huis: buren, omgeving (supermarkt, school, dokter, kinderopvang, etc.), hoe werkt het OV, post doornemen, en alles wat verder ter tafel komt… Warme overdracht naar inburgering, opleiding, stage/werk (evt. met hulp van jobcoach/-hunter), extra taalondersteuning. Evt. inschakelen extra hulpverlening. Zoeken naar interesses/hobby’s: kennis maken (sport)verenigingen, mogelijkheden vrijwilligerswerk. Vraagbaak voor vrijwilligers. Schakel tussen vrijwilliger & klantmanager. Back-up voor lastige situaties/ problemen. Evaluatie met vrijwilliger. Organiseert deskundigheids-bevordering en bijeenkomsten om kennis uit te wisselen. Zoekt geschikte taalstages en vrijwilligerswerk.
2
Good practice, maar niet perfect.
Klant-manager Vrijwilliger Status-houder Opbouwwerk / Sociaal Makelaar Good practice, maar niet perfect. Tekort aan vrijwilligers. Grenzen van vrijwilligers. Communicatie klantmanager – vrijwilliger – statushouder – opbouwwerker.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.