De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Heraanleg dorpskern Boechout

Verwante presentaties


Presentatie over: "Heraanleg dorpskern Boechout"— Transcript van de presentatie:

1 Heraanleg dorpskern Boechout
Infomoment na aanstelling aannemer donderdag 7 december u Theaterzaal Vooruit

2 Overzicht plan heraanleg
Nieuw plan wordt verwacht tegen volgende week

3 Overzicht Nutsmaatschappijen Uitvoering wegenwerken: fasering
Fase 1 - algemeen – omleiding - afvalophaling Fase 2 - algemeen – omleiding - afvalophaling Fase 3 - algemeen – omleiding - afvalophaling Bereikbaarheid parkings Specifieke vragen Opritten Geveltuinen Grote levering of verhuis Contactgegevens Hinderpremie Vragen

4 Parkeren – nieuwe situatie

5 1. Nutsmaatschappijen Nutsmaatschappijen: werken uitgevoerd ter hoogte van Alexander Franckstraat, Bistweg, Sint-Bavoplein en Jef Van Hoofplein Nutsmaatschappijen hebben nog werken in synergie met de aannemer + overkoppelingen Cfr. vorige presentatie september

6 1. Nutsmaatschappijen Aanleg leidingen achter de kerk:
In synergie met de rioleringswerken Doorsteek Sint-Bavoplein nodig vooraf aan de rioleringswerken (vermoedelijk 2 à 3 dagen)

7 Aanleg leidingen van luifel bib tot Konijnenbergstraat
1. Nutsmaatschappijen Aanleg leidingen van luifel bib tot Konijnenbergstraat Maart/april 2018

8 2. Uitvoering wegenwerken
Planning afhankelijk van archeologische vondsten en onvoorziene omstandigheden (weerverlet) Werkzaamheden verlopen gefaseerd om hinder te beperken en rekening te houden met bereikbaarheid Twee pleinen, Sint-Bavoplein en Jef Van Hoofplein, worden niet tegelijkertijd opengelegd. Op deze manier kan er steeds op één van de pleinen geparkeerd worden. Werken aan de Hovesesteenweg willen we zo kort mogelijk houden: Werken sluiten NIET aan op einde werken Jef Van Hoofplein in juni 2018 omwille van zomerbouwverlof; Werken starten NIET in augustus omwille van jaarmarkt en risico niet te kunnen asfalteren voor de winter. Rioleringswerken starten begin Aansluitend werken aan de bovenbouw.

9 2. Uitvoering - fasering Fase 1 Fase 1: Archeologie Rioleringswerken
 Wegeniswerken Fase 2: Wegeniswerken Fase 3: Groenaanleg Fase 1 Fase 2 Fase 1 Fase 3

10 2.1 fase 1 achter de kerk Nutsmaatschappijen: doorsteek ter hoogte van Sint-Bavoplein – Alexander Franckstraat: vermoedelijk 2 à 3 dagen Start nutsmaatschappijen: einde januari 2018 Start aannemer: 5 maart 2018 Archeologie, bijstand m.b.v. kraan door aannemer Aansluitend: rioleringswerken Na rioleringswerken wordt er aansluitend minder-hinder steenslag geplaatst

11 2.1 fase 1 achter de kerk Omliggende parkings te gebruiken
Tijdens voorbereidende werken en rioleringswerken: geen doorgang mogelijk voor voertuigen t.h.v. rioleringssleuf (wel voetgangers & fietsers). Sleuf schuift dagelijks op. Idem voor aanleg bovenbouw Van Colenstraat zal +/- 2 maanden afgesloten zijn Mogelijkheid van parkeren auto’s op Sint-Bavoplein gedurende deze periode wordt bekeken.

12 2.1 fase 1 Jef Van Hoofplein Start: begin maart 2018
Geen rioleringswerken, wel aansluiting kolken Fase 1

13 2.1 fase 1 Jef Van Hoofplein

14 2.1 fase 1 omleiding Van Colenstraat wordt doodlopend: van begin maart tot eind april Hovesesteenweg blijft open Parking vóór en achter bib niet meer toegankelijk Omliggende parkings te gebruiken Op de Bunderkes wordt er extra parkeercapaciteit mogelijk gemaakt (+- 60 parkeerplaatsen) Vredeborgstraat, Konijnenbergstraat, Groene Stap bereikbaar via openen wegenis Boshoek-Bunderkes zoals tijdens de fase van de nutsmaatschappijen Parking Delhaize bereikbaar via Jef Van Hoofplein, afrijden via Bistweg

15 2.1 fase 1 omleiding

16 2.1 fase 1 afvalophaling Aannemer brengt afval naar verzamelpunten
Afvalpunt is nog niet gekend Bewoners halen container achteraf daar op Omwonenden worden tijdig verwittigd

17 2.2 fase 2: Hovesesteenweg Start: in functie van zo lang mogelijk openhouden en zo snel mogelijk heropenen van wegenis Mogelijke start: januari/februari 2019 Mogelijkheid tot creëren van extra parking op de Hovesesteenweg Fase 2

18 2.2 fase 2 afvalophaling Nieuw overleg wordt ingepland einde 2018

19 2.3 fase 3: groenzone aan de Molen
Start: april 2018, duur: +- 4 maanden, afhankelijk van planning kleuterschool Aanleg groen Na werken van de school In nauwe samenwerking met de school Opening parking Delhaize via Bistweg voor autoverkeer, eenrichtingsverkeer Extra bewegwijzering naar parkings Fase 3

20 3. Bereikbaarheid parkings

21 3. Extra maatregelen Ropstocklei parkeerverbod Na de werken: Ropstocklei éénzijdig parkeren i.p.v. beurtelings Delhaize: Extra doorgang/poort t.h.v. Delhaize parking naast Gildenhuis: opdracht is gegeven Extra signalisatie met aanduiding parkings wordt voorzien Vraag m.b.t. verlichting is gesteld en wordt onderzocht Extra parking t.h.v. Bunderkes Verharding Doornstraatje

22 4. Specifieke vragen Retributie opritten
Elke eigendom heeft recht op een toegang via het openbaar domein. Wanneer deze toegang voor autoverkeer dient, spreken we over een oprit. De oprit wordt aangelegd in grijze betonstraatstenen met formaat 22x11cm. Deze eenvormigheid is belangrijk. Bij herbestratingen kunnen deze opritten opnieuw gelegd worden zonder rekening te moeten houden met verschillende materialen. De kostprijs wordt bepaald per m², zoals vermeld in het retributiereglement voor aanleg van opritten: 70€/m² Verharding van de voortuin wordt nagegaan, u ontvangt een brief in de loop van december 2017 indien u nog geen oprit heeft of een regularisatie nodig is.

23 4. Specifieke vragen Tegeltuinen
Een aanplanting van groen op het openbaar domein gelegen tegen een muur of een afsluiting van een private eigendom Voorafgaandelijke schriftelijke vergunning van het college van burgemeester en schepenen Te onderhouden door de vergunningsaanvrager/eigenaar Aanplantingen moeten gebeuren binnen een strook van max. 30cm, te rekenen vanuit de gevelmuur of plint of afsluiting. Het tegeltuintje mag max. 1/3 van de pandbreedte beslaan. De begroeiing dient beperkt tot het eigen gevelvlak, tenzij een andersluidend akkoord van eigenaar van het naastliggend onroerend goed bij de aanvraag is gevoegd.

24 4. Specifieke vragen Tegeltuinen Voorbeeld:

25 5. Grote levering/verhuis/…
Neem tijdig contact op met de werfleiding om mogelijkheden te bekijken Wekelijkse werfvergadering, donderdag om 10u (aan de werfkeet aan de Bunderkes) 1 afgevaardigde naar de werfvergadering laten komen 1 afgevaardigde voor de middenstand 1 afgevaardigde voor de bewoners Werfkeet: op de terreinen van de Bunderkes, ter hoogte van de tijdelijke parking

26 6. Contactgegevens Aannemer Adams Rio-link Hoekeinde 52 2330 Merksplas
Rio-link Dijkstraat 8, 2630 Aartselaar Contactcenter: (8 – 19 u.) noodnummer (vanaf 19 tot 8 u.): Wim Berghmans (project manager) Gemeente Boechout Dienst openbare werken en mobiliteit;

27 7. Hinderpremie Folders vooraan om mee te nemen (1 per handelszaak)
Uitleg terug te vinden op onze website Enkel een beperkte groep ondernemers komt in aanmerking, namelijk de detailhandel, de horeca en allerhande diensten waarvoor persoonlijk en direct contact met de klanten vereist is. Bovendien mag de onderneming maximaal negen werknemers tellen. De hinderpremie vervangt en integreert twee vroegere hindermaatregelen: de rentetoelage en de inkomenscompensatievergoeding.

28 Vragenronde Bij vragen: openbarewerken@boechout.be


Download ppt "Heraanleg dorpskern Boechout"

Verwante presentaties


Ads door Google