Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrancisca Hendriks Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
2
NETWERKWEEK HEALTH and HAPPINESS 3 – 6 dec 2018
“Happiness leads to greater health and longevity” “Laughter is the best medicine” “Een gezonde geest in een gezond lichaam” “Gezondheid is het grootste geschenk, geluk de grootste rijkdom”
3
INLEIDING Health and happiness (dimensie: vitaal burgerschap) Algemene doelstellingen: Zorgdragen voor je eigen gezondheid en het creëren van een kritische houding t.a.v. gezondheid voor jezelf, de maatschappij en de wereld. Kennis en inzicht vergaren op wat je gezondheid beïnvloedt. Nieuwe ervaringen opdoen op het gebied van health and happiness. Bedenken van creatieve oplossingen voor gezondheids-issues.
4
Specifieke doelstelling voor deze netwerkweek:
Bevorderen van een gezondere levensstijl bij jongeren in het algemeen en bij studenten van SintLucas in het bijzonder d.m.v. een NUDGE!
5
NUDGING Nudging is een, in 2008 beschreven, gedragspsychologische motivatietechniek waarbij mensen (in hun onderbewustzijn) worden gestimuleerd om zich op een gewenste wijze te gedragen. Voorbeelden:
6
OPDRACHT Ontwerp een NUDGE ter bevordering van een gezondere levensstijl bij jongeren in het algemeen en bij studenten van SintLucas in het bijzonder. PRIJZEN / WINNAARS Ook de afdelingen CM/CT en GAD maken NUDGES. Per afdeling wordt een winnaar gekozen. De winnaars van de 3 afdelingen gaan tegen elkaar battlen op donderdagmiddag. De winnaar wint een mooie prijs: 4 dagen naar Berlijn (reis en verblijf wordt betaald) voor het hele winnende team.
7
STAPPEN DIE JE – ALS TEAM – MOET NEMEN:
Kies een captain per team Definieer het probleem. De ongezonde levensstijl van studenten. Maar wat is nu het probleem?? Definieer het doel dat je wilt bereiken. Aanzetten tot het maken van gezondere keuzes. Maar welke keuzes maakt een student m.b.t. de (ongezonde) levensstijl? Breng het gedrag in beeld dat hoort bij een (ongezonde) levensstijl. Gedrag dat de (ongezonde) levensstijl beïnvloeden zijn onder andere: kopieergedrag, sociaal wenselijk gedrag, luiheid, gemakzucht, zuinigheid. Maar hoe zou je dit bewust of onbewust kunnen beïnvloeden? Ontwerp de NUDGE. LET OP! De NUDGE-presentatie t.b.v. de PITCH moet DIGITAAL ingeleverd worden. Dus bedenk een uitvoerbare presentatievorm. De pitch mag niet langer dan 3 minuten duren!!!
8
PLANNING - MAANDAGOCHTEND 3 DECEMBER
Teams 11:00 u – 12:30 u 1 t/m 14 Workshops VMBO atrium 15 t/m 19 Briefing in E.1.51 20 t/m 24 Briefing in E.1.41 25 t/m 28 Briefing in E.1.53
9
PLANNING - MAANDAGMIDDAG 3 DECEMBER
Teams 13:30 u – 15:00 u 15 t/m 28 Workshops VMBO atrium 1 t/m 12 Briefing in E.1.40 13 en 14 Briefing in E.0.60 DAARNA KLAAR VOOR VANDAAG
10
PLANNING - DINSDAG 4 DECEMBER
WERKEN AAN JE PROJECT Onderzoek en realistisch / uitvoerbaar conceptontwikkeling. Teams 9:00 u – 16:30 u 1 t/m 14 E.1.40 E.0.60 15 t/m 28 E.1.41 E.1.51 E.1.53
11
PLANNING - WOENSDAG 5 DECEMBER
WERKEN AAN JE PROJECT Realisatie (prototype) Teams 9:00 u – 15:00 u 1 t/m 14 E.1.40 E.0.60 15 t/m 28 E.1.41 E.1.51 E.1.53
12
PLANNING - DONDERDAG 6 DECEMBER
9:30 u – 10:00 u Inleveren eindresultaat Docenten maken een selectie. E.1.40 11:00 u – 12:30 u Presentaties Winnaar bepalen van het beste concept / ontwerp. NATLAB
13
PLANNING - DONDERDAG 6 DECEMBER
17:00 u – 17:30 u Battle tussen de winnaars van AUDIOVISUEEL CROSS MEDIA EN CREATIVE TECHNOLOGIES GAME ART EN GAME DEVELOPMENT NATLAB
14
TIPS EN EISEN: Leg het proces vast Communiceer goed met elkaar Aanwezigheid en inzet is verplicht Oefen je Duits
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.