Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDennis Smets Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Comedynight Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
2
Inhoud Inleiding 1-pagina-strategie Beknopte financiële analyse
Productaanbod en klantenbestand Verwachtingen en ervaringen van klanten onderzoeken Alles nog eens rustig op een rij Groeiprojecten voor de toekomst identificeren Strategiekeuzes maken Financiële impact van de gekozen strategie Smart definiëren Avondverloop met komiek De uiteindelijke scenario’s
3
Inleiding 3 Studenten Theorie → praktijk
Alle opbrengsten naar goed doel Inleiding
4
1-Pagina-strategie
5
Financiële analyse Kosten
Komiek → €941,18 Vervoerskosten → €19,00 Btw → €78,79 Totaal → €1038,96 Opbrengsten Inkom voorstelling → €5 Kosten Auditorium → sponsoring Thomas More Headset → sponsoring Thomas More Folders,flyers & affiches → sponsoring Social media reclame → sponsoring Polsbandjes → sponsoring groep
6
Productaanbod & klantenbestand
Wat verkopen we en aan welke prijs? 1 Product/dienst → comedynight Vrije avond & waar ze geld aan willen spenderen €5 voor bijwonen comedynight Marktplaats Thomas More Geel Auditorium Reclame Affiches Social media Mond aan mond Groot scherm in agora Doelgroep Mensen met interesse in comedy Mensen die graan eens een comedynight willen bijwonen
7
Verwachtingen en ervaringen van klanten
Doelklanten Moeilijk te bepalen Mensen met interesse in comedy Favoriete komiek aan het werk zien Wat zonder ons product? Klanten zijn onbewust De kans nog niet voorgekomen Beslissing aankoop van ons product Onmiddellijke beslissing Interesse in comedy overtuigen van vrienden, partners, etc..
8
Alles nog eens rustig op een rij zetten (SWOT)
Strengts Bekend goed doel Uniek concept Kennis om doelgroep te bereiken Opportunities Ontmoeting met komiek Uniek Weaknesses Gaat door in auditorium Prijs kan bepalend zijn €5 voor Threats Studentenvereniging hebben dit al eens gedaan Met andere komiek
9
Groeiprojecten voor de toekomst
Marktpenetratie (bestaande markt - bestaand product) Mensen die al eens naar een comedynight zijn geweest. Productontwikkeling & diversificatie Niet toepasbaar Marktontwikkeling (nieuwe markt - bestaand product) Komiek → bestaan product Bied mogelijkheid voorstelling te organiseren Nieuwe markt → nog geen voorstelling gegeven in de buurt
10
Strategiekeuzes maken
Verschillende segmenten Voorstelling Steven Goegebeur Plan: oktober 2015 → Mei 2016 346 mensen op … april 2016 Mensen enthousiast naar huis Bekendheid blijft/verhoogd
11
Opbouw (Visie => Doelstellingen => Strategiekeuzes => Projectkeuzes)
Voorstelling op .. April 2016 Publiciteit → komiek & goede doel Goed financieel rendement Strategie 346 personen bereiken Winst maken Project Reclame → studenten/verenigingen en regio Doelstellingen Kwantitatief 346 personen naar voorstelling met inkomprijs €5 Kwalitatief Klanten warm maken voor voorstelling Richten op mensen opzoek naar een gezellige avond met wat humor.
12
Financiële inpakt van de gekozen strategie berekenen
Heeft ons plan toekomst? Mogelijkheid elk jaar voorstelling met Steven Goegebeur Gekend in de comedywereld Geen garantie dat het elk jaar succesvol zal zijn Ieder jaar voorstelling voor het goede doel Komiek die op dat moment in de belangstelling staat Kamal Kharmach
13
SMART definiëren Specifiek Steven Goegebeur komt een voorstelling geven. De voorstelling zal zijn 20u tot 22u. Tijdens de voorstelling zal er een korte pauze voorzien zijn. Na de voorstelling eindigt ook gewoon de avond. Meetbaar We hebben ons doel bereikt met €… winst op het einde van het project. Acceptabel Acceptabel want wij staan vol achter ons project en gaan er vanuit dat diegene die het uitvoeren dit ook doen. Realistisch Het is realistisch omdat er uit ons kostenplaatje kan geconcludeerd worden dat met ons plan we uit de kosten kunnen geraken en er winst gemaakt kan worden Tijdsgebonden Op … April 2016 zal Steven Goegebeur een voorstelling geven van 20u tot 22u
14
Avondverloop - voorstelling Steven Goegebeur
Steven komt aan, parkeert zich op de parking aan de ingang van de campus. Wij voorzien hier plaats voor hem in samenwerking met CVO. Één iemand wacht hem op en leidt hem naar het auditorium om de geluidsinstallatie, presentatie, … te controleren. De anderen zien dat alle dingen buiten het auditorium in orde zijn ( ontvangst, inkom controleren of ze betaald hebben, bandje geven, …).
15
Avondverloop - voorstelling Steven Goegebeur
Één iemand leidt de lezing in. Steven begint met zijn voorstelling van 45 minuten met tussendoor een korte pauze. Iedereen zit in de zaal buiten twee personen om laatkomers te ontvangen en naar het auditorium te begeleiden. Beëindiging avond
16
Scenario’s Ergste scenario 100*€5 = €500 Midden scenario
200*€5 = €1000 Beste scenario 346*€5 = €1730 Scenario’s
17
Einde Zijn er nog vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.