Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDennis van der Pol Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
2
Gedeputeerde Eric Geurts, portefeuillehouder Mobiliteit, Stedelijke Ontwikkeling en Toerisme Gedeputeerde Hubert Mackus, portefeuillehouder Landbouw, Natuur, Infra, Rail en Monumenten Directeur Johan Janssen van de Biggelaar Groep voorzitter Infra Platform Nederland van Bouwend Nederland Onder leiding van Sander Kleikers Helmond, 12 september 2018
3
Programma Ochtend 10:00 Start programma met introductie van Gedeputeerden Geurts, Mackus en Dhr. Janssen van Bouwend NL 10:30 Smart Mobility in de praktijk door Marc Smits (Provincie Limburg) 10:45 Analyse coalitie akkoorden door Dennis Mollet (Bouwend Nederland) 11:10 Koffiepauze 11:20 Interactieve sessie met deelnemers 12:45 Broodjeslunch Middag 13:15 Introductie door Lex Boon (Directeur Automotive Campus) 13:30 Rolling Road (bezoek aan testbank voor simuleren weg) 13:50 Team fast (startup mbt drager voor waterstof) 14:05 Viallis (iVRI demonstratie) 14:25 Fier automotive (programma's voor stimuleren Elektrisch rijden) 14:40 Bezoek aan Verkeerscentrale/Innovatiecentrale van Rijkswaterstaat 15:00 einde
4
Smart Mobility in de praktijk
Marc Smits Senior beleidsmedewerker mobiliteit Omgevingsmanager SmartwayZ.NL
5
Hoe maken we Limburg klaar voor de toekomst?
Mobiliteitsplan Limburg. Slim op weg naar morgen Samen werken aan de verdere ontwikkeling van mobiliteit in onze provincie. Vijf gebiedsopgaven gedefinieerd: 1 Bereikbare steden 2 Economische clusters 3 Vitaal platteland 4 Slimme logistiek 5 Grenzeloze vrijetijdseconomie. Deze opgaven gelden als vertrekpunt om samen met partners te zoeken naar slimme mobiliteitsoplossingen in Limburg
6
Smart Mobility MobiliteitsData het genereren en combineren van gegevens om sneller en efficiënter te sturen, informeren en te voorspellen. MaaS, Mobility as a Service het aanbod van, deels vraag gestuurde, multimodale mobiliteitsdiensten waarbij op maat gemaakte, geïntegreerde reismogelijkheden middels een digitaal platform aan reizigers worden aangeboden. Autonoom rijden, manier van transport waarbij een voertuig in staat is volledig zelfstandig mensen of goederen te vervoeren en zonder ingrijpen van de bestuurder aan het verkeer kan deelnemen.
7
Smart Mobility vervolg
Mobiliteitsmanagement inspanningen om de mobiliteitskeuzes van individuen te beïnvloeden. Gedragsbeïnvloeding. Intelligent Transport Systems (ITS) verzamelbegrip voor de toepassing van informatie en communicatie technologieën in infrastructuur en voertuigen om het verkeer veiliger, efficiënter, betrouwbaarder en milieuvriendelijker te maken. Smart Logisitics slimme logistiek: Het efficiënt en effectief afstemmen van planning, personeel, beleid en (ICT-)infrastructuur in bestaande en nieuwe bevoorradingsketens. Verkeersmanagement het structureren en sturen van verkeersstromen voor een optimaal gebruik van het verkeerssysteem waarbij er gebruik wordt gemaakt van statische en dynamische instrumenten.
8
Krachtenbundeling Smart Mobility
Ministerie I&W, samen met de provincies, grote steden en metropool regio’s We werken als 1 overheid We pakken het slim aan We leren samen We kunnen het aan
9
Smart Mobility in de praktijk 1
Data op orde Zorg dat wegwerkzaamheden en evenementen actueel worden bijgehouden Inzicht krijgen en voorkomen van raakvlakken/knelpunten bij wegbeheerders onderling Informatie beschikbaar stellen aan serviceproviders zoals TomTom, Google, Waze, HERE enz. (via NDW) Is de taak belegd en is er genoeg tijd beschikbaar in uw gemeente? Zie afsprakenkader dat in 2015 bestuurlijk is afgestemd
10
Overgang naar Melvin Waarom?
Per 1 januari 2019 invoeren in nieuw systeem Oude systeem (LTC) komt te vervallen Waarom? Andes is leverancier van LTC en momenteel nog de enige aanbieder van een meldsysteem. Hierdoor is het voor Provincie Limburg niet meer mogelijk een aanbesteding in concurrentie in de markt te zetten. NDW (overheidsinstantie) is eigenaar van MELVIN. Ontwikkeling, beheer en onderhoud van MELVIN wordt per 5 jaar uitbesteed aan een marktpartij. Daarmee treedt een kostenbesparing op en komt er weer concurrentie in de markt. MELVIN is gebruiksvriendelijker dan LTC. Is momenteel nog in ontwikkeling en heeft daardoor nog niet de mogelijkheden van LTC. Wegbeheerders weer betrokken krijgen bij het consequent invoeren van WW+E, door MELVIN onder de aandacht te brengen en de ‘drempelvrees’ van het invoeren weg te nemen.
11
Smart Mobility in de praktijk 2
ITS iVRI Film Vialis Advies: Nieuwe installaties altijd iVRI Vanuit het Ministerie wordt er gewerkt aan een nieuw subsidieprogramma Vanuit Provincie Limburg gaan we beleid ontwikkelen om versneld alle installaties in Limburg te vernieuwen om zo Limburg klaar te maken voor de mobiliteit van de toekomst Zorg dat er samen kennis wordt opgebouwd zodat deze nieuwe technologie provincie-breed goed ingezet kan worden
12
Bedankt! ma.smits@prvlimburg.nl 06-46974774
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.