Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRudolf Dekker Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Let’s dance...... Een danseducatieve/ therapeutische werkwijze, gericht op empowerment bij kwetsbare jongeren. KenVak 10 juni 2013
2
voortraject Geen vaktherapeut, wel gedragswetenschapper
Jongerenwerker exit, jaar wachten Onderzoeksdesign voortraject Kwaliteitskring jongerenwerk Stichting jeugdzorg Sint Joseph Hogeschool Zuyd
3
CoP SJSJ -8 jongeren, vrijwillig, op uitnodiging, kader vrije tijd, ruimte van de school -vaktherapeut en student dbt CoP Impuls -9 jongeren, op uitnodiging, locatie Charlemain college Pilot Resocialisatietraject binnen justitiële jeugdinstelling. SJSJ Cadier en Keer Jongerenwerk i.s.m. school maatscappelijk werk. Impuls Kerkrade
4
Resultaten Kenmerken van de interventie:
-dans als, individuele, expressie en werkvormen uit de danseducatie -creatief / kunstzinnig proces als leerstrategie, naar een product toewerken -positieve benadering en afstemmen op de behoeften van de jongeren vanuit therapeutisch concept -sociaal emotionele ontwikkeling en groepsproces als empowerment strategie Resultaten Samenwerking Motivatie, iets leren en kunnen Afstemmen Therapeutische attitude Technieken en werkvormen Bereik van de doelgroep Effecten; sociale vaardigheden en autonomie
5
reflectie Pluspunten -overeenkomsten tussen dansproject SJSJ en Impuls
Minpunten -randvoorwaarden -veranderingen en verschil in projecten -meetinstrumenten Pluspunten -overeenkomsten tussen dansproject SJSJ en Impuls -samenwerking / CoP -pilot met perspectief -deelname studenten
6
bewegingsanalyse geeft beste de effecten weer, hoe kunnen de bevindingen uit de bewegingsanalyse verbonden worden met de andere data verder onderzoek naar culturele aspect, verschillen lijken binnen dans weg te vallen verder onderzoek naar al of niet gemengde groep inzetten van actieve, minder cognitieve en /of verbale, evaluatie werkvormen Vervolg
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.