Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCornelis van Loon Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Marketing Week 3 les 2
2
Marketing
3
Toelichting link vakken MAN & MKT bij onderwerp Omgevingsfactoren
Marketing Waar zijn we? Toelichting link vakken MAN & MKT bij onderwerp Omgevingsfactoren Omgevingsfactoren Vragen?
4
Keuze & beschrijving van jullie bedrijf
Marketing 1. Waar zijn we? Keuze & beschrijving van jullie bedrijf 2. Beschrijving sterktes & zwaktes (*) 3. Beschrijving doelgroep ================================= nu 4. Omgevingsfactoren (*) denk aan toelichting/argumenten Vb. “goede locatie” alleen is niet genoeg
5
Jullie gekozen bedrijf
Marketing 2. Toelichting link vakken MKT & MAN bij onderwerp Omgevingsfactoren Marketing Management Omgevingsfactoren bekijken vanuit: Positie bedrijf/LG algemeen Jullie gekozen bedrijf
6
Marketing Gebruik deze instructieles bij Marketing over Omgevingsfactoren als voorbeeld om stof bij vak Management eerder & beter te snappen! Andersom Gebruik stof uit MPO1 (blz. 51, 54 & 55) voor jullie SWOT-analyse bij onderdeel Omgevingsfactoren
7
3. Omgevingsfactoren EXTERNE factoren (niet/nauwelijks te beïnvloeden)
Marketing 3. Omgevingsfactoren EXTERNE factoren (niet/nauwelijks te beïnvloeden) Publieksgroepen (nauwelijks) Marktgroepen (een beetje) Omgevingsfactoren (niet)
8
E cologische (klimatologische/geografische) P olitieke (juridische)
Marketing Omgevingsfactoren: “factoren die een organisatie beïnvloeden maar zelf niet beïnvloed kunnen worden” D emografische E conomische S ociaal-culturele T echnologische E cologische (klimatologische/geografische) P olitieke (juridische) FACTOREN
9
Inkomen, economisch klimaat, werkloosheid S ociaal-culturele
Marketing De omgevingsfactoren (“DESTEP’-analyse) D emografische Leeftijd, man/vrouw, aantal inwoners marktgebied, religie E conomische Inkomen, economisch klimaat, werkloosheid S ociaal-culturele normen & waarden, trends & hypes, religie
10
E cologische (klimatologische/geografische)
Marketing De omgevingsfactoren (“DESTEP’-analyse) T echnologische Afhankelijkheid van technologie Beschikbare technologie & trends E cologische (klimatologische/geografische) Milieu, klimaat, beschikbaarheid grondstoffen, trends, locatie P olitieke (juridichse) Wetgeving (lokaal, regionaal, nationaal), subsidies
11
Mercure Hotel Martiniplaza FC Groningen
Marketing D emografische E conomische S ociaal-culturele T echnologische E cologische (klimatologische/geografische) P olitieke (juridische) Mercure Hotel Martiniplaza FC Groningen
12
Go to www.menti.com and use the code 83 92 08
Marketing Go to and use the code
13
Marketing Bedenk met je groep een externe omgevingsfactor die, volgens jullie, belangrijk is voor jullie (gekozen) bedrijf + motiveer waarom!
14
Stap 1: Research / zoeken /filteren
Marketing Stap 1: Research / zoeken /filteren Stap 2: Is deze informatie bruikbaar ? Stap 3: Zo ja, gebruiken & toelichten waarom!
15
met ‘slimme zoektermen’
Marketing Voor een bedrijf hoeven niet altijd alle omgevingsfactoren even actueel te zijn. Ook kunnen ze per bedrijf (zeer) verschillend zijn. met ‘slimme zoektermen’ ‘Handige websites & artikelen’
16
Marketing 3. Vragen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.