Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdIne Willems Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
2
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
department Educational studies Delphine Franco & Karen De Coninck 13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie Delphine Franco & Karen De Coninck
3
Inhoud Deel 1: Inleiding
Deel 2: Klinische simulaties ‘Communiceren met ouders’ Deel 3: Klinische simulaties ‘Omgaan met agressie in de klas’
4
Deel1: Inleiding
5
Inleiding THEORIE Universiteit PRAKTIJK School SIMULATIES
9
Inleiding Klinische simulaties bieden student-leraren de mogelijkheid om hun kennis, vaardigheden en attitudes in te oefenen en te ontwikkelen in een realistische leeromgeving Veilige leeromgeving Gecontroleerde leeromgeving Feedback Reflectie
10
Inleiding PRAKTIJK THEORIE School Universiteit SIMULATIES
Communiceren met ouders Omgaan met agressie in de klas
11
Inleiding Algemene informatie klinische simulaties
Aansluitend bij plenaire sessie (vrijwillige aanwezigheid) Online: MINERVA! VERPLICHTE DEELNAME Totaal 5 punten 3 punten klinische simulaties ‘communiceren met ouders’ 2 punten klinische simulaties ‘omgaan met agressie in de klas’ Minimum score om te kunnen slagen: 3/5 Simulaties = leermomenten Volwaardige deelname is belangrijkste criterium voor evaluatie!
12
Deel 2: klinische simulaties ‘communiceren met ouders’
13
Communiceren met ouders
Praktisch Voorbereiding op klinische simulaties Vanaf vandaag Online: MINERVA – documentenmap Klinische simulaties ‘communiceren met ouders’ Vanaf vrijdag 23/02 (om 10u) DEADLINE = vrijdag 02/03 (om 16u) Online: MINERVA - CURIOS Verplichte deelname! Bij vragen kan je mailen naar:
14
Communiceren met ouders
Klinische simulaties ‘communiceren met ouders’: stap voor stap Alles is te raadplegen via MINERVA!! Stap 1 Bekijk de volgende filmpjes ter voorbereiding ‘Het ouder-leraar communicatie competentiemodel’ Getuigenissen uit de praktijk (3 filmpjes) Documentenmap ‘Klinische simulaties: communiceren met ouders’ Stap 2 Maak 3 online simulatieoefeningen Curios Stap 3 Vervolledig een korte bevraging (na het maken van de online simulatieoefeningen!) !! DEADLINE = Vrijdag 02/03!!
15
Communiceren met ouders
16
Karen De Coninck PhD student Vakgroep onderwijskunde E. KarenH
Karen De Coninck PhD student Vakgroep onderwijskunde E T +32 (0) 9 264 Ghent Ghent University
17
Deel 3: klinische simulaties ‘Omgaan met agressie in de klas’
18
Omgaan met agressie in de klas
Praktisch Geen voorbereiding mogelijk Klinische simulaties ‘omgaan met agressie in de klas’ 3 delen: Deel 1: start zaterdag 3 maart (10u) Deel 2: donderdag 8 maart (17u30) Deel 3: start maandag 12 maart (10u) 2 deadlines: Deel 1: donderdag 8 maart om 12u Deel 3: vrijdag 16 maart om 23u59 Online: MINERVA-CURIOS Verplichte deelname aan de 3 delen! Bij vragen kan je mailen naar
19
Omgaan met agressie in de klas
Alles is te raadplegen via MINERVA!! Deel 1 Simulatieoefeningen (1) via CURIOS (Minerva) Vanaf 03/03 (10u) t.e.m. 08/03 (12u) Deel 2 Theoretisch kader in les en via ‘Documenten’ (Minerva) Les: donderdag 08/03 Online herbekijken les via Minerva Theoretisch kader raadpleegbaar vanaf 09/03 Deel 3 Simulatieoefeningen (2) via CURIOS (Minerva) Vanaf 12/03 (10u) t.e.m. 16/03 (23u59)
20
Omgaan met agressie in de klas
21
Delphine Franco PhD student Vakgroep onderwijskunde E. Delphine
Delphine Franco PhD student Vakgroep onderwijskunde E T +32 (0) 9 264 Ghent Ghent University
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.