De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren

Verwante presentaties


Presentatie over: "SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren"— Transcript van de presentatie:

1 SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
ICTO-Platform EUR 1 juni 2010

2 Pijler 1: Verminderen studie-uitval en werkdruk
In samenwerkingsverbanden projectvoorstellen indienen die met behulp van digitale (voortgangs)toetsen en/of online studie- en bijspijkermateriaal een bijdrage leveren aan: Verminderen van studie-uitval in het hoger onderwijs en/of Verlagen van de werkdruk van docenten in het onderwijs

3 Pijler 1: Verminderen studie-uitval en werkdruk –2-
Verminderen studie-uitval, bijvoorbeeld door: Verbeteren aansluiting voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs op het hoger onderwijs, door gezamenlijk diagnostische toetsen en bijspijker- en opfrismateriaal te ontwikkelen Verbeteren van studievoortgang van studenten door inzetten van voortgangstoetsen Verbeteren van aansluiting hoger onderwijs naar het werkveld door gezamenlijk toetsbanken te ontwikkelen die bijvoorbeeld kunnen worden ingezet voor een betere voorbereiding op stages

4 Pijler 1: Verminderen studie-uitval en werkdruk –3-
Verminderen werkdruk docenten, bijvoorbeeld door: Verminderen ontwikkeltijd toetsen door in samenwerkingsverbanden van docenten van verschillende instellingen digitale toetsbanken te ontwikkelen Verminderen nakijktijd door inzet digitaal toetsen (resultaten automatisch gecontroleerd) Online bijspijkermateriaal waarmee studenten zelfstandig deficienties kunnen wegwerken Aanbieden van expertise en professionalisering op gebied toetseing docenten en het ondersteunen van gezamenlijk ontwikkelen van toetsbanken Aanbieden van technische ondersteuning en deskundigheidsbevordering van docenten die gebruik maken van software die eigen instelling niet ondersteunt

5 Pijler 1: Verminderen studie-uitval en werkdruk –4-
Ronde 1: 2010: € beschikbaar Ronde 2: 2011: € beschikbaar Tenminste 3 instellingen, waarvan 2 instellingen voor hoger onderwijs Looptijd project: maximaal 2 jaar Deadline indienen voorstel: 15 september 2010, uur Start: uiterlijk 1 maart 2011 Maximale subsidie per project: € (matching van minimaal 30%)

6 Pijler 1: Verminderen studie-uitval en werkdruk –5-
Projecten moeten voortbouwen op al behaalde resultaten van instellingsoverstijgende initiatieven op het gebied van toetsing en bijspijkeren Projecten die gericht zijn op aansluitingsproblemen moeten worden uitgevoerd met toeleverende en ontvangende onderwijsveld Projecten kunnen ook met arbeidsmarkt worden uitgevoerd

7 Pijler 1: Verminderen studie-uitval en werkdruk –6-
Kennisuitwisseling staat centraal: tenminste 10 dagen per jaar wordt besteed aan kennisuitwisseling in samenwerking met projecten uit pijler 2 en 3

8 Pijler 2: Expertisenetwerk kwaliteit van (digitaal) toetsen
Praktijkonderzoek naar aspecten die de kwaliteit van toetsing in het onderwijs kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld: Effecten van digitaal toetsen en toetsgestuurd leren op vermindering studie-uitval en werkdruk van docenten Optimaliseren van kwaliteitszorgproces rondom (digitaal) toetsen en (landelijke) toetsbanken Optimaliseren van automatisch gegenereerde effectieve feedback Identificeren van toetsitems die niet betrouwbaar en/of valide zijn

9 Pijler 2: Expertisenetwerk kwaliteit van (digitaal) toetsen –2-
Intensieve kennisuitwisseling met projecten die binnen pijler 1 worden uitgevoerd Ronde 1: 2010: € beschikbaar Samenwerking geen noodzakelijke voorwaarde Looptijd project: maximaal 3 jaar Deadline indienen voorstel: 15 september 2010, uur Start: uiterlijk 1 maart 2011 Maximale subsidie per project: € (matching van minimaal 30%)

10 Pijler 2: Expertisenetwerk kwaliteit van (digitaal) toetsen –3-
Kennisuitwisseling staat centraal: tenminste 10 dagen per jaar wordt besteed aan kennisuitwisseling in samenwerking met projecten uit pijler 1 en 2

11 Pijler 3: Nationale technische infrastructuur
Technische beheer- en infrastructuur wordt ingericht met de bijbehorende ontwikkel- en beheerorganisatie, die de continuïteit van de projecten borgt. De technische infrastructuur wordt vormgegeven op basis van de wensen van de projecten die binnen pijler 1 worden uitgevoerd Beheer, onderhoud en ontwikkeling centraal geregeld SURF coördineert opzet technische infrastructuur Stabiele omgeving voor toetsapplicaties

12 Hoe nu verder? Vanuit EUR zijn er al contacten met consortium E-merge over samenwerking binnen pijler 1 Ideeën van faculteiten graag doorgeven aan Gerard Baars Informatiebijeenkomst SURF op 10 juni 2010 van tot (Hogeschool Domstad in Utrecht)


Download ppt "SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren"

Verwante presentaties


Ads door Google