Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
2
Wat heb ik de vorige les geleerd?
Wat ga ik nu leren?
3
1 Assortimentsbeleid 2 Inkoopbeleid 3 Prijsbeleid 4 Promotiebeleid 5 Commerciële presentatie
4
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Inkoopkanalen Een inkoper kan onder andere bij verschillende partijen inkopen, bijvoorbeeld: een groothandel een beurs een agent een vertegenwoordiger een exporteur een importeur
5
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Inkoopkanalen
6
Invloed van de producent op het inkoopproces
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Invloed van de producent op het inkoopproces Pushstrategie Pullstrategie (trekstrategie) De consument vraagt de handel naar het product, door reclame-uitingen van de producent zelf.
7
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
8
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Pushstrategie De producent stimuleert de handel om zijn product in te kopen. Dat doet hij bijvoorbeeld met: Kortingen of flinke winstmarges Bonussen bij grote afname Leverancierskrediet Verstrekken van displaymateriaal
9
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Pullstrategie
10
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Pullstrategie De consument vraagt in de winkel naar het product. De consument heeft namelijk merkvoorkeur ontwikkelt, doordat de producent consumentenreclames toont.
11
De verschillende fasen van het inkoopproces
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid De verschillende fasen van het inkoopproces
12
Soorten goederen en het inkoopproces
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Soorten goederen en het inkoopproces
13
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Productlevenscyclus
14
Nieuwe ontwikkelingen
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Nieuwe ontwikkelingen Consumententrends Logistieke systemen Bijvoorbeeld: RFID technologie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.