De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Open Middag U-Talent Academie 20 april 2018

Verwante presentaties


Presentatie over: "Open Middag U-Talent Academie 20 april 2018"— Transcript van de presentatie:

1 Open Middag U-Talent Academie 20 april 2018
Welkom op de Open Middag van de U-Talent Academie 20 april 2018

2 Wat kan de U-Talent Academy voor jou betekenen
& past de U-Talent Academy bij jou? kans om meer over het JCU te weten te komen. Zelf kiezen of het JCU bij je past. Daartoe: programma

3 Programma 16.00 uur Introductie 16.30 uur Carrousel (3x7 min) Thesis
Excursie Curriculum Oudersessie (dit lokaal) 17.00 uur Borrel

4 U-Talent Samenwerking UU, HU, 44 scholen Doelen:
Versterking β-onderwijs (VO,Bsc) Verbeteren aansluiting VO-Bsc Activiteiten Docenten Leerlingen

5 U-Talent Academy Campusprogramma [260 SLU] Schoolprogramma [220 SLU]

6 Campusprogramma 5 vwo: Elke drie weken een dag naar de universiteit & introductiedagen, excursie en start onderzoek 6 vwo: Elke drie weken een dag naar de universiteit; onderzoek (thesis) op de universiteit

7 Introductiedagen september
Begin 5e klas Samenwerken Leuke dingen doen en grenzen verleggen.

8

9

10

11 Campusprogramma: modules bieden verdieping & verrijking
Duurzame ontwikkeling Membranen Landschap en biodiversiteit Arduino In het U-Talent uur wordt gewerkt aan academische vaardigheden schoolvakken meer met elkaar in verband.

12 Duurzame Ontwikkeling
Bij de module Duurzame ontwikkeling Verschillende typen zonnepanelen testen bovenop het wiskunde gebouw natuurlijk. En daarna in het Minnaertgebouw (BBP-ruimte) doormeten van een klein formaat zonnecel....

13 Membranen Module over de werking van membranen Zelf lab-onderzoek
Toepassing van scheikunde in de ontwikkeling van antibiotica. Bij talentontwikkeling: geeft leerling inzicht in eigen talenten, geeft keuzemogelijkheden, biedt routes voor verschillende leerstijlen en biedt ruimte voor intrapersoonlijke ontwikkeling.

14 Landschap en biodiversiteit
Ellen & Nadine over landschap en biodiversiteit in Austerlitz

15 Arduino Arduino module in het Teaching & Learning Lab
Samenwerken om een robotje te bouwen en te programmeren Daarna presenteren aan onderzoekers en lerarenopleiders van het Freudenthal Instituut

16 Campusprogramma: leren onderzoeken
1 dag per 3 weken van 09:00 uur tot 16:30 Afwisselende activiteiten Regelmatig practica: Noortje, Thijs en Derek een practicum scheikunde. UU apparatuur. Eerst meer gesloten practica; later meer je eigen vragen beantwoorden.

17 Thesis U-Talent Thesis. Veel nadruk op onderzoek doen. Thesis.
Groter dan PWS. Team van 3 leerlingen. Stage bij een OZ groep. Gebruik maken van de UU onderzoeksfaciliteiten zoals een electronenmicroscoop. Michelle, Annelieke en Anniek presenteren hun onderzoek. Samenwerken dus belangrijk

18 5 vwo: Excursie Oxford Genève (Cern) Grenoble Texel NIOZ
ruimte voor hele leuke activiteiten. excursie CERN: mekka van natuurkunde onderzoek in de wereld. Busreis

19 De rol van Universitair docenten
Interactie, vragen en soms….. ….geen antwoorden

20 Schoolprogramma Schoolprojecten Community
Versnellen van de reguliere stof Voorbereiden campusprogramma Persoonlijke ontwikkeling

21 Schoolprojecten Open opdrachten

22 Community

23 Voorbereiden campusprogramma

24 U-Talent Academy: eigen initiatief en samenwerken met gemotiveerde leerlingen

25 U-Talent Academy: lid van een community op school en op de universiteit
Bij onderzoekende houding, reflectie en talentontwikkeling het belang van academische competenties benadrukken Bij talentontwikkeling: geeft leerling inzicht in eigen talenten, geeft keuzemogelijkheden, biedt routes voor verschillende leerstijlen en biedt ruimte voor intrapersoonlijke ontwikkeling.

26 U-Talent Academie: Leren onderzoeken en je oriënteren op de universiteit.
Je richting bepalen Competenties: Je hebt een open en volhardende houding. Wanneer je iets niet begrijpt stel je je actief op. Er is interactie met groepsgenoten en begeleiding. Je maakt de voorbereidende opdrachten, met de bijbehorende producten zoals een powerpoint presentatie. Het practicum ronden we af met het bespreken van de resultaten op een poster en bediscussiëren we met elkaar de resultaten en conclusies. Hierop laat je duidelijk zien dat je aan bovengenoemde competenties hebt gewerkt.

27 U-Talent Academy: certificaat
Toegang tot bèta honours programma’s aan de Universiteit Utrecht Bewijs in handen van een verdiept en verrijkt vwo plus-programma University Colleges, selectieve opleidingen

28 U-Talent Academy volgens leerlingen
Interessant en leerzaam Uitdagend Samen Onderzoek doen / veel praktijk Helpt bij studiekeuze Universiteit leren kennen Persoonlijke ontwikkeling Geweldige ervaring

29 Aanmelding en toelating
Wie zoeken we? Enthousiasme & inzicht bètavakken Goed mee kunnen komen op school Sociaal, zelfstandig, communicatief Nieuwsgierig, pionier Goede planner Steun ouders en school Je kunt meedoen met NT (met of zonder biologie).

30 Aanmelding en toelating
Zelf beslissen: past het bij mij? Interesse melden op school, school maakt selectie en meldt aan Maximaal 150 leerlingen aantal plaatsen per school afhankelijk van het aantal leerlingen met een N-profielen op school

31 Financiële en juridische zaken
Ouderbijdrage in kosten voor excursies, introductiedagen, etc (€300 klas5, €200 klas6) Contract met school Contract met leerling & ouders Sommige scholen vragen zelf ook een ouderbijdrage!

32 Carrousel en vraag- antwoordsessie
Carrousel (3x7 min) Thesis Excursie Curriculum Oudersessie (dit lokaal) 17.00 uur Borrel


Download ppt "Open Middag U-Talent Academie 20 april 2018"

Verwante presentaties


Ads door Google