De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 4 Promotiebeleid"— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid

2 1 Assortimentsbeleid 2 Inkoopbeleid 3 Prijsbeleid 4 Promotiebeleid 5 Commerciële presentatie

3 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid

4 Marketing B2C marketing Consumentenmarketing Retailmarketing
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Marketing B2C marketing Consumentenmarketing Retailmarketing

5 Marketingtechnieken:
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Marketingtechnieken: Actiemarketing Direct marketing Eén-op-éénmarketing Loyaliteitsmarketing Instore marketing Experience marketing Sociale marketing Virale marketing Neuromarketing Relatiemarketing Branding Zoekmachinemarketing Inbound marketing Affiliate marketing

6 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Direct marketing

7 Loyaliteitsmarketing
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Loyaliteitsmarketing De ondernemer wil dat klanten: Meer (gaan) kopen Vaker terugkomen

8 Instore marketing of Narrowcasting
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Instore marketing of Narrowcasting Alle marketingcommunicatie in om de winkel

9 Virale marketing Sociale netwerken Mond-tot-mondreclame
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Virale marketing Sociale netwerken Mond-tot-mondreclame

10 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Neuromarketing

11 Promotie en de promotiemix
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Promotie en de promotiemix Promotie is nodig om: Artikelen bekend te maken De interesse van de consument op te wekken De klant naar de winkel te trekken Het winkelimago over te brengen Winkeltrouw te bereiken

12 Bij promotie is het volgende van belang
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Bij promotie is het volgende van belang Wat heeft de klant nodig? Hoe kan de winkelier aan promotie doen?

13 Bij promotie is het volgende van belang
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Bij promotie is het volgende van belang Wat heeft de klant nodig? De detaillist biedt een oplossing voor een probleem dat de klant (bewust of onbewust) bij het winkelen of kopen ervaart Hoe kan de winkelier aan promotie doen?

14 Bij promotie is het volgende van belang
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Bij promotie is het volgende van belang Wat heeft de klant nodig? De detaillist biedt een oplossing voor een probleem dat de klant (bewust of onbewust) bij het winkelen of kopen ervaart Hoe kan de winkelier aan promotie doen? Publiciteit Reclame Sales promotion Persoonlijke verkoop

15 Optimale promotiemix Verschillende promotievormen
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Optimale promotiemix Verschillende promotievormen Kosten, tijd en inspanning worden gedekt door de verkoop

16 Publiciteit Public relations Free publicity Sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Publiciteit Public relations Free publicity Sponsoring

17 Reclame Boodschap bedoeld voor een grote groep mensen
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Reclame Boodschap bedoeld voor een grote groep mensen Via sociale media Op internet: banners of pop-ups. Gedrukte reclame in kranten, (vak)tijdschriften, opiniebladen en huis-aan-huisbladen Reclamedrukwerk: brochures, folders of direct mail. Audiovisuele media: radio, televisie, bioscoop. Buitenreclame: billboards, affiches, op vervoersmiddelen.

18 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Reclameplan

19 Regelgeving en reclame
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Regelgeving en reclame Wet oneerlijke handelspraktijken Wet koop op afstand Wet op de kansspelen Wet bescherming persoonsgegevens Telecommunicatiewet

20 Sales promotion Verkoopbevordering
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Sales promotion Verkoopbevordering Het is een verbetering van de prijs-waardeverhouding. Deze verbetering is tijdelijk, na afloop van deze promotie heeft het product weer de oude prijs en waarde. Het doel is altijd om tijdelijk extra verkoop te creëren.

21 Doelstellingen sales promotion:
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Doelstellingen sales promotion: Aantrekken van nieuwe vaste kopers Verhogen van herhalingsaankopen door de bestaande vaste kopers. Overige doelstellingen: Introductie van nieuw product Ondersteunen en verstevigen van het imago Betere displaypositie en presentatie verkrijgen bij de winkels

22 Vormen van sales promotion
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Vormen van sales promotion Prijskortingen Tijdelijk meer product voor hetzelfde geld Prijsvragen

23 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Nieuwe klanten

24 Acties bedoeld voor vaste klanten
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Acties bedoeld voor vaste klanten Premiums Prijsvragen en loterijen Sweepstakes

25 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Persoonlijke verkoop

26 E-commerce Voordelen: Niet gebonden aan locatie
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid E-commerce Voordelen: Niet gebonden aan locatie Relatief makkelijk op te zetten 24 uur per dag Nadelen: Webhosting Beveiliging Kwaliteit van de applicatie Logistiek proces

27 Bricks-Clicks-Ticks Fysieke vestigingen en online kanaal
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Bricks-Clicks-Ticks Fysieke vestigingen en online kanaal

28 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid

29 Hoofdstuk 4 Promotiebeleid

30 Sociale media en e-commerce
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid Sociale media en e-commerce Negen op de tien Nederlanders actief op sociale media. Facebook blijft vooral stijgen onder 65-plussers. Instagram grote speler onder jongeren


Download ppt "Hoofdstuk 4 Promotiebeleid"

Verwante presentaties


Ads door Google