Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGodelieve Wouters Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Aansluiting VLM op dienstencentrum Personeelsadministratie en Vlimpers Voorhoede 18 december 2017
2
Agenda Vlimpers Overzicht Personeelslid Manager/superior
1 Overzicht Personeelslid Manager/superior Doublure Manager Vlimpers Contactformulier 2
3
Onze Vlimpers voorhoede
Regio West Werknemers: Patrick Jacobs Kathleen Thomas Leidinggevenden: Anouk De Groote Helene Vandewalle Regio Oost Werknemers: Christel Kerckhofs Kathleen Prouvé Leidinggevenden: Nathalie Kindt Lieve Lenvain Brussel Werknemers: Rebekka Veeckman Leidinggevenden: Paul De Ligne
4
Vlimpers Vlaams Interdepartementaal Modulair Personeelssysteem 2002
Beheer van afwezigheden Beheer van functiegegevens Basis voor de loonberekening Beheer van personeelsgegevens Meer informatie over Vlimpers: /vlimpers
5
Personeels- administratie
Rollen Personeelsled en Selfservice werknemer Voor alle andere rollen ook zichtbaar Managers/Supe rior Selfservice manager Aanspreekpunt en Doublure manager Registreren van ziektemeldi ngen, spoedverlof ,… Personeels- administratie Schermen voor DCPA, MOD’s en personeels- diensten Meer informatie over wie welke toegang heeft in Vlimpers: informatieveiligheid
6
Startpagina
7
Rollen Personeelsled en Selfservice werknemer
Voor alle andere rollen ook zichtbaar Managers/Supe rior Selfservice manager Aanspreekpunt en Doublure manager Registreren van ziektemeldi ngen, spoedverlof ,…
8
Selfservice werknemer
9
Selfservice werknemer
Printen van ziekteattest Printen van vakbondspremie
10
Selfservice werknemer
Contactgegevens bekijken Postadres toevoegen Telefoonnummer toevoegen adres toevoegen Contactpersonen in noodgeval toevoegen
11
Selfservice werknemer
Maandrooster bekijken Priktijden bekijken
12
Selfservice werknemer
Persoonsgegevens bekijken Bankrekeningnummer wijzigen Handicap of chronische ziekte registreren (bv. Erkenning VDAB)
13
Selfservice werknemer
Fietsvergoeding aanvragen
14
Selfservice werknemer
Functiegegevens bekijken Anciënniteiten bekijken
15
Selfservice werknemer
Verlof aanvragen Verloftellers bekijken Overzicht verlofaanvragen bekijken Afgekeurde verlofaanvragen bekijken Maandrooster bekijken
16
Selfservice werknemer
Loonstrook bekijken en printen Overzicht betalingen bekijken Overzicht maaltijdcheques bekijken Fiscale fiche bekijken en printen
17
Selfservice werknemer
Abonnement (NMBS/MIVB/De Lijn) aanvragen Mobiliteitsgegevens bekijken en aanpassen
18
Algemene tips&tricks Doorgeven van wachtwoorden en log-in is strikt persoonlijk Aanvragen documenten enkel vanuit je eigen profiel bv Ziekteattest Teruggaan in vlimpers via de Blauwe “Terug” knop en niet via de browser pijl Aanvragen en/of wijzigen van de fietsvergoeding voor de 10de van de lopende maand (ook voor januari 2018) Correct invullen van werkroosters: prestaties aangeven en niet de afwezigheden In het geval van verlofstelsels met halve dag prestaties: verlofdag aanvragen voor de volledige dag verlofteller houdt hier rekening mee (exclusief onbetaald verlof)
19
Rollen Personeelsled en Selfservice werknemer
Voor alle andere rollen ook zichtbaar Managers/Supe rior Selfservice manager Aanspreekpunt en Doublure manager Registreren van ziektemeldi ngen, spoedverlof ,…
20
Selfservice manager
21
Selfservice manager Afwezigheidsaanvragen bekijken
Afwezigheidsaanvragen goed/afkeuren Afwezigheidsaanvragen terugsturen Afwezigheidsaanvragen toewijzen
22
Selfservice manager Functie- en persoonsgegevens bekijken
Overzicht evaluaties Overzicht loopbaan Anciënniteiten bekijken
23
Selfservice manager Ziekteattest afdrukken (eigen)
24
Selfservice manager Maandrooster bekijken Overzicht regularisaties
25
Selfservice manager Verlofaanvragen bekijken
Maandelijkse kalender bekijken Verloftellers bekijken Aanvragen vormingsverlof bekijken Overzicht maaltijdcheques (eigen)
26
Selfservice manager Overzicht aangevraagde vergoedingen en toelagen (voor wie werkt met deze module)
27
Rollen Personeelsled en Selfservice werknemer
Voor alle andere rollen ook zichtbaar Managers/Supe rior Selfservice manager Aanspreekpunt en Doublure manager Registreren van ziektemeldi ngen, spoedverlof ,…
28
Doublure manager Voornamelijk gebruikt voor
Invoeren van (deeltijds) arbeidsongeval Invoeren van moederschapsrust invoeren en aanpassen van verlof wegens ziekte Consulteren contactpersoon in noodgeval (privé adres en tel) Goedkeuring Verlof zonder financiële impact wordt rechtstreeks goedgekeurd. Verlof met financiële impact stroomt nog steeds via de personeelsdienst naar de superior. De personeelsleden waarvoor men verlof kan indienen hangt af van de ingestelde security volgens entiteit/team (hiërarchisch volgens organogram van de organisatie). Opgelet: de rol van doublure (manager) ontvangt zelf geen werklijstitems
29
Doublure manager
30
Invoer van een ziekteverlof (4)
ziekteverlof-invoeren#1 Afspraken: Het personeelslid moet volgens de geldende regels verwittigen voor 10 uur ‘s ochtends (uitz. Continudiensten) De planner is verplicht de registratie zo vlug mogelijk uit te voeren via selfservice manager (doublure) In praktijk één dag geregistreerd Na artsbezoek deelt het zieke personeelslid de juiste periode mee aan de hand van het attest (ziekteperiode op attest is bindend – controle door DCPA) PL vertrekt ziek naar huis = gewerkte dag Deeltijdse prestaties wegens ziekte
31
Vlimpers mobiel Inloggen via smartphone of tablet
Personeelsleden kunnen: Jaarlijks verlof, telewerk en dienstreizen aanvragen Verlofteller consulteren Historie van alle soorten aangevraagde afwezigheden bekijken Teamkalender raadplegen Managers kunnen: Jaarlijks verlof, telewerkaanvragen en dienstreizen in bulk behandelen Meer informatie: vlimpersmobiel
32
Agenda Vlimpers Overzicht Personeelslid Manager/superior
1 Overzicht Personeelslid Manager/superior Doublure Manager Vlimpers Contactformulier 2
33
Een Case aanmaken Vanuit je eigen Vlimpers toegang/account Vertrekkende vanuit de vlimpers startpagina Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account Vertrekkende vanuit een rechtstreekse link
34
Vertrek vanuit je eigen Vlimpers toegang/account
35
Beginpagina Vlimpers contactformulier
36
Klik op “Stel hier uw vraag”
37
Een case aanmaken Stap 1 van 3: Contactpersonen bijwerken
38
Een case aanmaken Stap 2 van 3: Bijwerken
39
Een case aanmaken Stap 2 van 3: Details bijwerken
Vraag Opdracht klacht Aan-afwezigheden Gezondheid en welzijn Interne mobiliteit Loopbaan Opleiding Persoonlijke gegevens Selectieprocedure Technisch probleem Verloning Verplaatsingen Mijn dossier Mijn team Na het opslaan wordt er een automatische mail verstuurd naar het mailadres opgegeven in stap 1.
40
Opvolgen case
41
Wie behandelt op dit ogenblik de case
42
Belanghebbenden kunnen de case mee opvolgen en notities toevoegen.
43
Een Case aanmaken Vanuit je eigen Vlimpers toegang/account Vertrekkende vanuit de vlimpers startpagina Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account Vertrekkende vanuit een rechtstreekse link
44
Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account
Entiteit Contact-formulier Aanmaken van de mailbox en bepalen mailnaam Bepalen toegang medewerkers Doorgeven entiteit en mailadres aan HRT&D Inloggen via rechtstreekse link Cases aanmaken en de gelogde cases opvolgen. AgO Aanmaken generieke user Bezorgen user en paswoord aan aanvrager
45
Vertrek vanuit de rechtstreekse link
Inloggen met de username en paswoord ontvangen van AgO – HRT&D U komt terecht op het standaard startscherm van het vlimpers contactformulier maar u bent ingelogd met de generieke account
46
Een case aanmaken gebeurt via dezelfde stappen als in het geval van een persoonlijke account
47
Hulp nodig? Hulpteksten in Vlimpers Handleidingen Instructiefilmpjes
Beschikbaar vanaf januari Links staan op de startpagina.
48
Vragen? Meer informatie: Overheid.vlaanderen.be/personeel
Overheid.vlaanderen.be/vlimpers
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.