Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElke van der Meer Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
PO Griekse en Romeinse goden.
2
Het PO - Goddelijke Memory: de leerlingen gaan een memoryspel maken over de Griekse en Romeinse goden. - Op het memory kaartje moet komen: Een herkenbare afbeelding van de god of godin De Griekse naam op het ene kaartje, de Romeinse naam op het andere kaartje De taak/functie van de god of godin Terugkoppeling naar de vorige les d.m.v. steekwoorden en afbeeldingen.
3
Hulpmiddel - Leerlingen kregen onderstaande tabel en een blad met afbeeldingen van de goden om ze op weg te helpen. Griekse naam Romeinse naam Eigenschappen Zeus Jupiter Oppergod Poseidon Neptune God van de zee Hades Pluto God van de onderwereld Hera Juno Godin van de huwelijken en oppergodin Hestia Vesta Godin van het hart en huis Ares Mars God van de oorlog Athena Minerva Godin van opleiding, wetenschap en maagdelijkheid Apollo Apollo/Sol/Pheobus God van de zon Artemis Diana Godin van de jacht en de maan Aphrodite Venus Godin van liefde en schoonheid Hermes Mercury God van de snelheid Demeter Ceres Godin van de aarde en oogst
4
Beoordeling Compleet Zijn er van alle goden twee kaartjes?
- Leerlingen werden op de onderstaande criteria beoordeeld. Compleet Zijn er van alle goden twee kaartjes? Staan alle namen er goed op? Staan alle taken er goed op? Staan alle afbeeldingen er goed op? Verzorging Zijn de kaartjes netjes afgewerkt? Zijn de afbeeldingaen mooi ingekleurd? Zijn de kaartjes extra versierd? Uitleg van de paragraaf in steek oorden. Dik gedrukte woorden zijn begrippen of belangrijke woorden. Altijd een ondersteunende afbeelding.
5
Artikel van de Speld - Na de introductie les vond ik een artikel van de speld over Griekse mythologie en de #metoo discussie. - Het artikel heb ik uitgeprint en met de leerlingen besproken aan de hand van de volgende vragen: - Welke dingen herken je? - Is dit artikel echt of is het een satire (grap)? Waarom denk je dat? Andere dia indeling voor uitleg of dia voor de uitleg van een opdracht.
6
De discussie - Na het bespreken van de vragen volgde een klasikale discusie over het onderwerp aan de hand van de volgende vragen: - Wat is #Metoo? - Kennen jullie zelf mensen die te maken hebben met #metoo? - Wat vinden jullie van de hele discussie rondom #metoo? - Wat zou je zelf doen als je te maken zou krijgen met #metoo? - Leerlingen kregen een beurt en mochten dan alles zeggen wat ze kwijt wilden. Ze mochten ook op elkaar reageren zolang dit respectvol was en niet een persoonlijke aanval was.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.