Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
De Kwaliteit Verbetercyclus
Verbeterdialoog Belanghebbenden
2
Wat gaan we doen? Waarom deze bijeenkomst? Wat waren uw ervaringen?
Uitleg resultaten Keuze van uw thema’s Waar zetten de teams op in? Wanneer ben u tevreden? Verbetertool Afspraken en sluiting
3
1. De KVC Stap 2: Verbeterdialoog in de teams Stap 3: Vragen bedenken
voor de tool Sietse De Kwaliteit Verbetercyclus: hoe werkt het? Wat is het? Stap 1: Wordt door alle doelgroepen gedaan (is deels nog bezig)/Iedereen heeft eigen vragenlijst (aangepast aan doelgroep)/gebeurt ….keer in het jaar (volgende is in …..) Stap 2: Verbeterdialogen – daar zijn we nu mee bezig Stap 3: Vragen bedenken voor de Verbetertool: start vandaag, maar echte invulling hiervan in …..– kom je later op terug Stap 4: Het heet een cyclus: dit betekent continu (korte duur) leren en verbeteren en weer naar een ander thema/vraag Stap 1: Vragenlijst ingevuld door: Medewerkers Bewoners Mantelzorgers/Vertegenwoordiger/Familie Vrijwilligers Behandelaren Management Stap 4: Continu leren en verbeteren
4
2. Uitleg resultaten: Respons
dit plak en knip je uit je eigen resultaten! Organisatie totaal Team totaal
5
3. Resultaat per thema dit plak en knip je uit je eigen resultaten! Organisatie medewerkers Belanghebbenden <naam> VRAAG Wat valt jullie hier op?
6
3. Wat vindt u al heel goed gaan? Een top 5
KOPIEER DEZE SLIDE EEN AANTAL KEER Dit zijn complimenten aan jezelf! Er gaat dus veel ook heel goed! We zoomen zo in op de toelichtingen die jullie jezelf geven. dit plak en knip je uit je eigen resultaten! KOPIEER DEZE SLIDE EEN AANTAL KEER VOORDAT JE TOELICHTINGEN GAAT TOEVOEGEN
7
3. Wat vindt u al heel goed gaan? Een top 5
dit plak en knip je uit je eigen resultaten! . VOEG TOELICHTINGEN IN PER SUBTHEMA
8
3. Wat vindt u al heel goed gaan? Een top 5
dit plak en knip je uit je eigen resultaten! . KAN OOK ZO EN ZO
9
3. Welke aandachtspunten ziet u?
dit plak en knip je uit je eigen resultaten! KOPIEER DEZE SLIDE EEN AANTAL KEER VOORDAT JE TOELICHTINGEN GAAT TOEVOEGEN
10
3. Welke aandachtspunten ziet u?
dit plak en knip je uit je eigen resultaten! 3. Welke aandachtspunten ziet u? VOEG TOELICHTINGEN IN PER SUBTHEMA
11
3. Welke aandachtspunten vindt u écht belangrijk?
dit plak en knip je uit je eigen resultaten! KOPIEER DEZE SLIDE EEN AANTAL KEER VOORDAT JE TOELICHTINGEN GAAT TOEVOEGEN
12
3. Welke aandachtspunten vindt u écht belangrijk?
dit plak en knip je uit je eigen resultaten! 3. Welke aandachtspunten vindt u écht belangrijk? VOEG TOELICHTINGEN IN PER SUBTHEMA VOEG TOELICHTINGEN IN PER SUBTHEMA VOEG TOELICHTINGEN IN PER SUBTHEMA
13
4. Keuze van uw thema’s dit plak en knip je uit je eigen resultaten!
Verbeterthema Stemmen * Werken volgens richtlijnen en protocollen * Melden en leren van incidenten * Opvolging en inventarisatie gezondheidsrisico’s Rekening houden met privacy Voldoende tijd en ruimte voor de cliënt Aandacht voor cliënten Heldere afspraken Feedback geven Leren en verbeteren in de zorg Samenwerking met vrijwilligers Cliënten hebben inspraak in de zorg Zinvolle tijdbesteding en dagbesteding Schoon en verzorgd lichaam plus verzorgende kleding Participatie familie en naaste(n) Hier staat een optelsom van de 5 aandachtspunten en de 5 punten die de cliënten het belangrijkste vinden. Ook in A4 uitdraaien – is als bijlage bijgevoegd als laatste sheet, zodat hij direct uitgeprint kan worden. Kan eventueel doorgegeven worden in de groep, waarbij iedereen twee vinkjes (of stickertjes) geeft. 9 stuks, omdat er een dubbele is, die zowel bij aandachtspunten als belang terug komt.
14
5. Waar zetten de teams op in?
delen van de thema’s die de teams gekozen hebben
15
6. Wanneer bent u tevreden?
normen? concrete wensen?
16
6. Kennismaking met de Verbetertool
Wat is de Verbetertool? Wie gaat ermee werken? Vanaf DATUM wordt de Verbertool ingezet in het team! Er kunnen maximaal 9 vragen worden bedacht voor in de app. Er zijn twee routes: een route voor vragen voor de medewerkers zelf en een route voor cliënten/ familieleden. Door op een tegel te drukken komt men bij de vraag. De vragen kunnen weer worden beantwoord met smileys.
17
6. Kennismaking met de Verbeterapp II
Hoe ziet het eruit? Maximaal 9 thema’s Tablet of PC Direct feedback! De Verbetertool is een tool om extra vragen mee te stellen, zodat je een nog beter inzicht krijgt in hoe de thema’s ervaren worden door de verschillende doelgroepen: je kan echt inzoomen op iets dat je wilt verbeteren of behouden. Je krijgt zo direct de feedback en daar kan je weer wat mee doen!
18
Afronding Hoe houden we u op de hoogte?
Bij wie kunt u terecht met vragen? Zijn er nog vragen? Bedankt voor uw aandacht en inbreng!
19
BIJLAGEN (om uit te printen)
20
dit plak en knip je uit je eigen resultaten!
Verbeterthema Stemmen * Werken volgens richtlijnen en protocollen * Melden en leren van incidenten * Opvolging en inventarisatie gezondheidsrisico’s Rekening houden met privacy Voldoende tijd en ruimte voor de cliënt Aandacht voor cliënten Heldere afspraken Feedback geven Leren en verbeteren in de zorg Samenwerking met vrijwilligers Cliënten hebben inspraak in de zorg Zinvolle tijdbesteding en dagbesteding Schoon en verzorgd lichaam plus verzorgende kleding Participatie familie en naaste(n)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.