Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Les: H.3 Het marketingplan
Keuzevak Marketing
2
Wat gaan we doen vandaag?
Verzamelen van de enquêtes Verwerken van de enquêtegegevens Conclusies trekken Verbetervoorstellen doen en beschrijven in het marketingplan
3
Format Marketing Wat is ingevuld? Is het duidelijk? Zijn er vragen?
4
Verzamelen van gegevens
Verzamel alle enquêteformulieren Controleer of het juiste aantal enquêtes behaald is Zijn er voldoende enquêtes om conclusies te kunnen trekken?
5
Verwerken van gegevens
Maak een document met de enquêtevragen Noteer bij iedere vraag de antwoorden en hoeveel keer dat antwoord is gegeven Voorbeeld: Koopt u weleens honing? Ja 38 Nee 12
6
Conclusies trekken Kunnen jullie conclusies trekken uit de resultaten van de enquêtes? Zet de conclusies bij de het juiste marketinginstrument: Product Prijs Plaats Promotie
7
Beschrijf verbetervoorstellen in je marketingplan (bij hoofdstuk 4)
Kunnen jullie conclusies trekken uit de resultaten van de enquêtes? Zet de conclusies bij de het juiste marketinginstrument: Product Prijs Plaats Promotie
8
Verbetervoorstel Product
Denk aan: Is er voldoende interesse? Boordeling smaak? Beoordeling afmeting/maat? Beoordeling grondstoffen?
9
Verbetervoorstel Prijs
Denk aan: Welke prijs wil een klant betalen? Moet de prijs aangepast worden? Hoe is de prijs van concurrerende producten? Kan met de prijs winst worden behaald? Hoeveel stuks moeten worden verkocht?
10
Verbetervoorstel Plaats
Denk aan: Is de verkoopplaats goed? Zijn er mogelijkheden voor meer verkoopplaatsen?
11
Verbetervoorstel Promotie
Denk aan: Spreekt de manier van promotie klanten aan? Valt de promotie op? Welke andere vormen van promotie zijn mogelijk? Wat kan of moet aangepast worden?
12
Beschrijf verbetervoorstellen in je marketingplan (bij hoofdstuk 3)
Beschrijf alles in je marketingplan! * De uitslag van je enquête (H 3.6) * Het verbetervoorstel (H 3.7)
13
Aan de slag! Het Marketingplan Het product
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.