Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAlexander Kok Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
De didactische meerwaarde van flipping the classroom
PWO-project Evelien Schyvinck en Leen Van Craesbeek WAT? Traditioneel onderwijs Flipped learning kennisverwerving tijdens de les kennisverwerving buiten de les kennisverwerking buiten de les kennisverwerking tijdens de les lager orde denken hoger orde denken docentgecentreerd onderwijs studentgecentreerd onderwijs Flexibele leeromgeving Leercultuur Intentionele inhoud Professionele leerkracht WAAROM? Uitdagingen huidige context Veel praktijk, weinig contacturen Gebrek aan formatieve evaluatie Grote groepen Individuele verschillen Mogelijkheden flipped learning Diepgaand leren Tijd voor feedback/formatieve evaluatie Differentiatie Hoger orde denken Creëren Evalueren Analyseren Toepassen Begrijpen Onthouden Lager orde denken ONDERZOEK 1. Kwantitatief onderzoek effectiviteitsmeting met pretest-posttest design Academiejaar = controlegroep September: pretest met cognitief en affectief luik December: posttest met cognitief en affectief luik Academiejaar 2016 – 2017 = experimentele groep 2. Kwalitatief onderzoek Academiejaar 2016 – 2017 Focusgroepen docenten en studenten VERWACHTE RESULTATEN Inspiratieset met didactische handvatten: Theoretisch kader Werkvormen in verschillende contexten lesmodellen Aandachtspunten meer diepgaand leren stimuleren Aandachtspunten formatieve evaluatie Aandachtspunten differentiatie Katholieke Hogeschool VIVES Doorniksesteenweg 145, B-8500 KORTRIJK Tel: vives.be/research
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.