Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSamuël Baert Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Twickel College Borne Havo/atheneum
2
Even voorstellen: Sander Scholten Leonieke Lusthusz
Leraar & ontwikkelaar Leonieke Lusthusz Leraar & mentor
3
’’Niet de beste moeten zijn, maar telkens beter worden.’’
’’Een ontwikkeling volgt na een worsteling.’’ ’’Leer een kind hoe het moet denken, niet wat het moet denken.’’ * Dat is hoe onze school naar een leerling kijkt.
4
Instroomvoorwaarde: * Uw kind heeft minimaal een havoadvies gekregen vanuit de basisschool. (Dat betekent dat elke havo-, havo/atheneum- en atheneumleerling bij ons welkom is.)
5
Waarom kiezen voor de havo/atheneum op het Twickel College in Borne?
* Vanaf het schooljaar 2017 – 2018: * Leerjaar 1 – Havo/atheneum * Leerjaar 2 – Havo/atheneum * Leerjaar 3 – Havo * Een versteviging van het havoniveau en het werken aan de eventuele atheneumambitie van uw kind. * Persoonlijke aandacht in een kleinschalige, vertrouwde omgeving. * Een eigentijds onderwijsaanbod.
6
Wat maakt onze havo/atheneum onderscheidend?
Themaprogramma Focus op vaardigheden, enthousiasmeren en inspireren Basisprogramma Drieledig onderwijsprogramma Focus op basiskennis, -vaardigheden en niveaubepaling Keuzeprogramma Focus op (door)ontwikkeling van kennis en vaardigheden, met ruimte voor interesses en kwaliteiten
7
Wat maakt onze havo/atheneum vernieuwend?
* Thematisch en methodeloos werken in het themaprogramma * Een individueel keuzeprogramma met expertdocenten * Leerstijl Het ontwikkelen van het leren leren en de executieve functies * Kunst & vormgeving De creatieve variant van het omzetten van ideeën in producten * Ontdekken & ontwerpen De technische variant van het * Wetenschapsoriëntatie Het prikkelen van de nieuwsgierigheid, het ontwikkelen van het onderzoekend leren en het aanleren van academische vaardigheden
8
Hoe wordt lesgegeven in onze havo/atheneum?
* De vragen Waarom? en Wat nu? staan centraal in de leerstof. (Zo ervaart de leerling het praktisch nut en de betekenis van de kennis en kunde.) * Er is eigenaarschap voor leerling en docent. (De docent en de leerlingen ontwerpen in samenspraak het thema- en keuzeprogramma.) * Afwisselend tussen traditioneel-klassikaal en individueel-persoonlijk. (Wij behouden het goede vanuit ons vmbo en verbeteren via hedendaagse inzichten.) * Gedifferentieerd op niveau: van methodegericht tot methodeloos. (Zo wordt niveaudifferentiatie en individueel maatwerk mogelijk gemaakt.)
9
twickelcollege@carmelhengelo.nl 074 - 2654081
Bedankt voor uw aandacht!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.