Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Slimme kleinverbruik meters E+G
Wijziging retourproces defecte uitgebouwde slimme meters
2
Het verbeteren van de slimme meter op basis van gemaakte analyses.
Aanleiding: Defecte meters wordt niet en/of niet op voorgeschreven wijze ingeleverd; We kunnen geen goede/volledige analyse maken van de oorzaak van het defect; We kunnen de kwaliteit van de meters onvoldoende terugkoppelen op basis van bevindingen uit het ‘veld’. Doel: Doelgroep informeren over noodzaak en juiste wijze van het inleveren meters; Doelgroep te kunnen terugkoppelen wat er niet goed gegaan is tijdens het installatieproces; Het verbeteren van de slimme meter op basis van gemaakte analyses. * Recycle container i.v.m. MVO richtlijnen; terugkoppelen van installatie- en montagefouten (veiligheid)
3
Gecontracteerde aannemers (Infra Service en Klant & Markt);
Doelgroepen: Gecontracteerde aannemers (Infra Service en Klant & Markt); Realisatie (bij meterwisseling betrokken medewerkers); E&A (bij standaard aansluitproces betrokken Uitvoerders); Logistiek (LSP beheerders en Business Partners); Klant & Markt (betrokken medewerkers); Enexis Training & Opleiding (ter kennisname). * Recycle container i.v.m. MVO richtlijnen; terugkoppelen van installatie- en montagefouten (veiligheid)
4
Welke meters sturen we terug?
Het betreft: Zowel E als G slimme meters; Alleen kleinverbruik slimme meters. Wel: Alle meters die uitgebouwd worden naar aanleiding van een storing; Wel: Meters die defect zijn bij het inbouwen van de meter. Niet: Slimme meters die uitgebouwd zijn: verlichtingen, verzwaringen, vervallen aansluiting (sloop)
5
Wat kunnen we verbeteren?
Op dit moment komen niet alle defecte slimme meters terug; Op sommige meters wordt met watervaste stift geschreven, hierdoor kunnen eventuele goede meters niet meer (her)gebruikt worden en de garantie vervalt; Op niet alle meters worden stickers geplakt; Vaak worden stickers niet of niet volledig ingevuld, bijv. niet (de juiste) reden van uitbouw (hierdoor kost het veel tijd om het onderzoek in Orthen nog een keer te doen); Stickers worden over de barcode geplakt of op de display of modem, dit levert problemen op bij het onderzoek!
6
FOUT!!
7
Fout: over de barcode + geen uitbouwreden!
Fout: Over de klep! Fout: Over het modem!
8
Wat hebben we al gedaan? De registratie van de ingeleverde meters (in Orthen) is aangepast zodat een betere feedback gegeven kan worden aan de installerende partijen; De sticker wordt op onderdelen aangepast en zal door de kerngebruikers verstrekt worden. Tot dan dienen de “oude” stickers gebruikt te worden. N.B. het is nu al te achterhalen waar de meter vandaan komt, dit zit echter in een ander systeem waardoor dat zeer tijdrovend is. Wij zullen de informatie niet gebruiken om mensen terecht te wijzen maar juist om de kwaliteit te kunnen verbeteren!
9
Werkwijze Op alle slimme meters die defect zijn wordt een sticker geplakt; De stickers moeten volledig worden ingevuld; Sticker wordt op de achterkant van de meter onder de barcode geplakt; In het proces van melden en aanleveren van de meters verandert niets; Minimaal 1 x per maand dienen de verzamelde meters naar Orthen verstuurd te worden. Uitkomsten worden regelmatig teruggekoppeld, bijvoorbeeld via kerngebruikers.
10
Sticker op de goede plek en ingevuld!!!
11
Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Samen kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit van de meters en installatie zo goed mogelijk is! Mochten jullie tips of opmerkingen hebben laat het ons weten via: Inge Ramackers Thijs de Haas Hans van Heeswijk
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.