De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

aanbesteding lokale jeugdhulp 2018

Verwante presentaties


Presentatie over: "aanbesteding lokale jeugdhulp 2018"— Transcript van de presentatie:

1 aanbesteding lokale jeugdhulp 2018
Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk Barendrecht, 15 juni 2017

2 Agenda Inleiding Planning van de aanbesteding
Opzet van de aanbesteding Belangrijkste aandachtspunten Relevante documenten bij de aanbesteding In te dienen stukken

3 Planning Omschrijving Datum en tijd
Publicatie aankondiging van de opdracht 1 juni Deadline eerste inlichtingenronde, gelegenheid tot het schriftelijk stellen van vragen 23 juni 2017 Beantwoording vragen 6 juli 2017 Ontvangst Inschrijvingen 21 augustus 2017, 12:00 uur Beoordeling inschrijvingen 22 augustus – 12 september 2017 Voornemen tot gunning 13 september 2017 Definitieve gunning 24 september 2017

4 Opzet van de aanbesteding
1 aanbesteding voor de drie gemeenten gezamenlijk. Wel drie losse contracten (inhoudelijk identiek). 3 percelen: Perceel 1 - Leven met een beperking Uitwerking in paragraaf 3.1 Max. 21 partijen te contracteren 3 resultaatgebieden en 2 ondersteuningselementen Perceel 2 - jGGZ Uitwerking in paragraaf 3.2 Max 15 partijen te contracteren Alleen Resultaatgebied 2 Perceel 3 - Dyslexie Uitwerking in paragraaf 3.3 Max 5 partijen te contracteren Doel: Per perceel het selecteren van goede aanbieders die een passend en hoogwaardig aanbod voor onze inwoners kunnen bieden en de komende jaren met ons het sociaal domein verder willen vormgeven.

5 Belangrijkste aandachtspunten
Arrangementen Resultaatgerichte bekostiging (bijlage 5) Integrale levering voor alle resultaatgebieden en ondersteuningselementen Hanteren van budgetplafonds per perceel Overgangscliënten Digitaal berichtenverkeer Privacy convenant

6 Belangrijkste aandachtspunten
Samenstellen van arrangementen voor cliënten Definitie van een arrangement: Pakket aan Jeugdhulp bestaande uit een verzameling Resultaatgebieden, zo nodig aangevuld met relevante Ondersteuningselementen en voorzien van treden die refereren aan de intensiteit van de benodigde hulp, dat Opdrachtnemer een budgettaire grondslag biedt voor het leveren van de Jeugdhulp overeenkomstig de leveringsopdracht; Perceel 1 – Leven met een beperking: arrangementen op maat per cliënt Perceel 2 – jGGZ: standaard arrangement voor behandeling van 15 weken R2 Perceel 3 – Dyslexie: standaard arrangement voor diagnostiek (9 weken R2) en standaard arrangement voor behandeling (77 weken R2)

7 Belangrijkste aandachtspunten
Resultaatgerichte bekostiging (bijlage 5) Resultaatgebied Beschrijving doel Resultaatgebied 1: SOCIAAL EN PERSOONLIJK FUNCTIONEREN Het vergroten en/of stabiliseren van de leeftijdsadequate zelfstandigheid van de jeugdige is in dit resultaatgebied het centrale doel. Resultaatgebied 2: HERSTEL, VERMINDERING, STABILISATIE STOORNIS EN/OF GEDRAGSPROBLEMEN Het herstellen (behandelen), doen verminderen en stabiliseren van problematiek als gevolg van een (ontwikkelings-)stoornis en/of gedragsproblemen staat hier voorop. Resultaatgebied 3: OPVOEDING, VERSTERKEN MOGELIJKHEDEN OUDERS/OPVOEDERS De inzet op dit resultaatgebied is gericht op de opvoedingsvaardigheden van de ouder(s). Het gaat hierbij om het bieden van veiligheid, het stimuleren van de sociale en affectieve ontwikkeling van de jeugdige, gedragsregulatie, gezondheid en opleiding.

8 Belangrijkste aandachtspunten
Resultaatgerichte bekostiging (bijlage 5) Resultaatgebied Beschrijving doel Ondersteuningselement 2 VOORZIENING VOOR DAGHULP GERICHT OP ONTWIKKELING Dit ondersteuningselement is van toepassing voor kinderen die vanwege hun problematiek (tijdelijk) geen gebruik kunnen maken van onderwijs (regulier of passend onderwijs, peuterspeelzaal, crèche). Daghulp is gericht op ontwikkeling en wordt geboden in een locatie van een organisatie die de ondersteuning levert. Ondersteuningselement 3: MANTELZORGONDERSTEUNING OUDERS/OPVOEDERS Om de ouders/opvoeders te ontlasten en daarmee ook ruimte te bieden aan mogelijk andere kinderen in het gezin is het ondersteuningselement respijthulp beschikbaar.

9 Overzicht treden en tarieven
R/O  Trede 1 Trede 2 Trede 3 Trede 4 Trede 5 Trede 6 Trede 7 Trede 0 R1 € 84 € 146 € 287 € 489 € 696 € 1.016* € 2.017* - R2 € 52 € 102 € 156 € 210 € 418 € 625 € 935 Medicatie Consult € 160** R3 € 91 € 154 € 246 € 412 € 715 O1 Nvt nvt O2 € 5 € 103 € 215 € 262 € 330 O3 € 55 € 110 € 220 € 440

10 Belangrijkste aandachtspunten
Integrale levering voor alle resultaatgebieden en ondersteuningselementen Van belang voor perceel 1 – Leven met een beperking Verwacht wordt dat een aanbieder integraal een (samengesteld) arrangement kan aanbieden, zelfstandig danwel met partners. Dit vraagt (mogelijk) om samenwerking en afstemming zowel voorafgaand aan het indienen van de offerte als gedurende de contractperiode.

11 Belangrijkste aandachtspunten
Hanteren van budgetplafonds per perceel Voor elk perceel geldt geen budgetplafond per aanbieder, maar een plafond per perceel. Oftewel een productieplafond voor alle gecontracteerde aanbieders gezamenlijk. Het doel is het vergroten van keuzevrijheid voor cliënten en doelmatige besteding van budgetten. Dit vraagt om goede monitoring van de productie gedurende het jaar. Opdrachtgever en opdrachtnemers zullen in gesprek moeten gaan en blijven om uitnutting en eventuele maatregelen bij overproductie gezamenlijk te bespreken.

12 Belangrijkste aandachtspunten
Overgangscliënten en overgangstermijn in 2018 Bij elk perceel geldt dat reeds bestaande cliënten bij hun huidige aanbieder ‘uitbehandeld’ mogen worden. Ook als deze aanbieder niet gecontracteerd is. De declaraties gaan in 2018 nog op basis van de “oude” afspraken. Na 2018 zal er een overgang moeten hebben plaats gevonden naar de resultaatgerichte bekostigingsmethodiek. Voor de DBC’s zal nog nader uitgewerkt worden, hoe deze per worden afgesloten en heropend worden al dan niet volgens de nieuwe systematiek. Deze productie voor overgangscliënten gaat ten laste van het beschikbare budget / productieplafond. Zeker in het eerste jaar en mogelijk ook daaropvolgende jaren heeft dit dus effect op het beschikbare budget voor nieuwe instroom. Zie ook paragraaf 3.6

13 Belangrijkste aandachtspunten
Digitaal berichtenverkeer Aanbieders moeten kunnen werken conform de landelijke standaarden voor het berichtenverkeer (iJW). Privacy convenant Er wordt momenteel gewerkt aan een privacy convenant voor alle aanbieders van lokale jeugdhulp. Bij het afsluiten van de (raam)overeenkomst zal deze ook worden afgesloten.

14 Relevante documenten bij de aanbesteding
Hoofdstuk 6 offerteaanvraag - Beoordelingscriteria Beperk u bij uw offerte tot in gestelde vijf vragen (+ subvragen) Overige informatie zal (in beginsel) niet worden beoordeeld. Bijlage 5 – uitwerking resultaatgebieden en tarieven Hierin staan de resultaten en ook de te bieden ondersteuning nader toegelicht. Ook staan de tredes en tarieven vermeld. Raamovereenkomst Het is een vrij uitgebreide en ook inhoudelijke overeenkomst. Opmerkingen en verzoeken tot aanpassing kunnen geplaatst worden via de Nota van Inlichtingen Subgunningscriterium Weging Kwaliteitvragen Percentage Punten 1 Kennis en ervaring personeel 250 A= 100 B= 75 C= 75 2 Begeleidings- en behandelmethoden 150 A= 50 B= 30 C= 30 D= 40 3 Implementatie resultaatgerichte jeugdhulp 4 Samenwerking en integraal aanbod 200 A=100 B=100 5 Afschaling A=75 B=75 Totaal 1000

15 In te dienen stukken UEA (bijlage 1)
Referentieformulier (bijlage 9) t.b.v. aantonen kerncompetenties Indien gebruik wordt gemaakt van onderaannemers ten behoeve van het aantonen van de kerncompetenties moeten zij ook een referentie indienen. Akkoord verklaringen Bijlage 3 – concept ovk Bijlage 4 - PvE Bijlage 5 – Resultaatgerichte bekostiging Antwoorden op de 5 kwaliteitsvragen

16 Vragen Vragen voor Nota van inlichtingen indienen tot 23 juni 2017


Download ppt "aanbesteding lokale jeugdhulp 2018"

Verwante presentaties


Ads door Google