Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Van marktplaats naar MaaS
1
3
Kenmerken Verkeersmarinier A15 MaVa dedicated uitvoeringsorganisatie,
met een afrekenbare target, die doet wat de partners zelf niet doen, en vanuit de wil om te innoveren, vooruit blijft kijken. Kenmerken: VO opgericht juli 2008 Vier moeders met 10 adviseurs publiek privaat Stichting en Samenwerking (en BV) Houd de haven bereikbaar: ‘We doen het gewoon!’: mobiliteitsmanagement verkeersmanagement (en dat met liefst onorthodoxe maatregelen) Oog voor opschaalbaarheid AFREKENBARE TARGETS Beter Benutten 1: spitsmijdingen Beter Benutten 2: spitsmijdingen Afsluiting Maastunnel: spitsmijdingen Pijler 1: Mobiliteitsmanagement / Reisgedrag Van convenanten werkgeversaanpak naar ambassadeursnetwerk R10 Van scooterregeling naar tweewielerregeling Van beloningsprojecten naar belonen als voorpost voor mobiliteitsdiensten Van Marktplaats naar MaaS Pijler 2: Verkeersmanagement / Logistiek Van DVM naar ITS en Talking traffic Van infraprojecten naar koppeling met vraag Van technologie naar (rij)gedrag Van bedrijvendeals naar Marktplaats Verkeersmarinier
4
Regio
5
Van Marktplaats naar MaaS
Marktplaats voor Mobiliteit Behoeftes klantgroepen in gebieden aanbesteed t.b.v spitsmijdingen Maximaal 50% cofinanciering over 3 jaar Knockouts: verificatiemethodiek en zicht op sluitende business case na 3 jaar No cure no pay Markt als partner: van Marktplaats naar MaaS (meer dan ‘de markt moet het maar doen!’) - Aanbodkant: innovatieve aanbestedingen - Vraagkant: 1. netwerk met werkgevers 2. de gebruiker in beeld Méér marktplaatsen
6
‘dienend marktmeester’
klantgroep werkgevers klantgroep bewoners klantgroep reizigers 29 dienstverleners 34 diensten Marktplaats voor Mobiliteit - ca verifieerbare spitsmijdingen met zicht op sluitende businesscase maximaal 3 jaar cofinanciering maximaal 50% cofinanciering no cure no pay - awareness - consideration - purchase
7
Van Marktplaats naar MaaS
Marktplaats voor Mobiliteit Idem als 1e fase, maar andere gebieden Maar vooral gericht op conversie, dus grote partijen, diversiteit via mobilitylabs Zet de stap naar MaaS-consortia (‘p.o.c.’) | plannen - boeken - reizen - aanpassen- ondersteunen - betalen MD4: MaaS- consortia i.o.: De 5 gebieden rondom Rotterdam: TURNN (BNV / VCCR e.a.) Maastunnel: MAASTER (ARS / RET e.a.) Succesfactoren: Werkgeversaanpak: R10 - klantgroep op marktplaats - ambassadeurs voor slim reizen - alliantievorming bij compelling events Bewonersaanpak - segmentatie Smart Agent en GfK - direct marketing - lange termijn relatie met klanten Innovatief aanbesteden met marktfilosofie
8
Innovatie Méér marktplaatsen: Marktplaats voor Infrastructuur
- niet 50% exploitatie maar 50% investering - financierbaarheid infrastructuur verkennen - privaat eigendominfrastructuur verkennen Marktplaats voor Rijgedrag Marktplaats voor Logistiek
9
Vooruitkijken Programma Duurzame en Slimme Mobiliteit 18-21
10
Resultaten 5 diensten succesvol na deelname MvM
Business case gemaakt van een publieke opgave Anno 2017 dagelijks meer dan spitsmijdingen Biedt een mooi vervolg op spitsmijdenprojecten Na spitsmijdenproject via marketingcampagne (over laten stappen deelnemers naar een dienst op de MvM) gestart. Conversie hierin was 17%. MyJini, Forenz, TimesUpp, Forenzo, Vipre Naar MaaS: Turnn
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.