Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJohanna van de Brink Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
De eerste les Goedgekeurd door CKO
2
Situering van uw opleidingsonderdeel
Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de opleidingsleerresultaten (OLR) van de opleiding; Verduidelijk de plaats van uw vak in de opleiding ; Geef aan wat de eventuele relatie is van uw vak tot de andere vakken (horizontale en verticale coherentie) en onder welke leerlijn(en) het vak ressorteert; Geef aan hoe u via het vak inzet op ‘kritisch denken/reflecteren’, ‘multiperspectivisme’ (als onderdeel van één van de 6 strategische doelstellingen (*) van ons onderwijs); Geef aan in welke mate u internationale en/of interculturele elementen integreert in uw vakken en/of studenten internationale / interculturele inzichten meegeeft; Indien dit van toepassing is: geef aan op welke manier dit vak maatschappelijk relevant is. Noot: (her)benadruk / maak dit eveneens duidelijk tijdens de lessenreeks.
3
Situering van uw opleidingsonderdeel
(*) De 6 strategische onderwijsdoelstellingen (‘de zes’):
4
Bespreking van de studiefiche
Wie is de verantwoordelijk lesgever? Zijn er medelesgever(s)? Medewerkers aan het onderwijs? (Internationale) Gastsprekers?; Geef de ‘rode draad’ aan doorheen de cursus (en wie zal daarom tot wat bijdragen?); Geef aan welk (leer)materiaal zal gebruikt worden voor de verschillende onderdelen en op welke plaats deze beschikbaar zijn (minerva? …).
5
Bespreking van de studiefiche (2)
Geef aan welke didactische werkvormen worden gebruikt; Geef zo nodig aan wat de relatie is tussen de verschillende onderdelen en/of werkvormen; Ga dieper in op de evaluatievorm, de eventuele eindscoreberekening en weging (géén toepassing meer van giscorrectie vanaf AJ 14-15). Periodegebonden / niet-periodegebonden evaluatie?; Is er in het verleden een onderwijsevaluatie geweest door de studenten? Zo ja, expliciteer of u op basis hiervan zaken hebt gewijzigd of juist niet (en waarom dan?).
6
Afspraken met studenten
Expliciteer de verwachtingen t.a.v. - opdrachten / werkstukken - practica/stage - aanwezigheden - … Geef aan tot wie studenten zich kunnen richten bij vragen alsook hoe/wanneer/door wie/… feedback wordt voorzien bij niet-periodegebonden evaluatie. Zijn er studenten die een bijzonder statuut beogen? => aanvraag via oasis.ugent.be
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.