Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Cultuur en leiderschap
VNOG Cultuur en leiderschap VNOG 7 februari 2016 Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
2
1. VNOG 2. Prestatie Inkoop 3. Vragen & Contact Overzicht
Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
3
VNOG Beslaat 22 gemeenten Ketenpartners 3.000 km2 Gemeenten
mensen Verantwoordelijk voor Brandweerzorg Crisisbeheersing Geneeskundige hulpverlening Medewerkers Circa 350 beroeps Circa 1500 Vrijwilligers Ketenpartners Gemeenten Defensie Waterschappen Nutsbedrijven … Locaties 56 posten verschillende grootte Concernlocatie Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
4
Aanleiding Organisatieplan VNOG Risicogericht, mei 2015
Een van de Hoofddoelen Brandweer VNOG is een mensgerichte organisatie Invulling o.a. door middel van Programma Mens & Organisatie Start januari 2017 Looptijd (inschatting): 4 jaar Waar komt dit project vandaan? Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
5
Van 6 clusters en 1 hoofdvestiging naar 1 organisatie
Achtergrond Cultuuronderzoek 2015 Van 6 clusters en 1 hoofdvestiging naar 1 organisatie Versterken kernwaarden en leiderschap Samenwerken over locaties heen Mensen werken hier met plezier en ambitie! Waar komt dit project vandaan? Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
6
Vrijwilligers en beroepsmedewerkers
Postcom-mandanten Teamleiders Afdelings-hoofden Eerlijk Transparant Professioneel Daadkrachtig Betrokken Officieren incidentbestrijding Coördinatoren Teams HRM en Kennis & Ontwikkeling Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
7
2. Versterken van het leiderschap doordat leidinggevenden het
Doelstellingen Versterken van de gewenste cultuur doordat het gedrag van leidinggevenden in lijn is met de kernwaarden ‘eerlijk’, ‘betrokken’, ‘transparant’, ‘professioneel’ en ‘daadkrachtig’. 2. Versterken van het leiderschap doordat leidinggevenden het gewenste gedrag zoals genoemd onder 1 uitdragen, voorleven én stimuleren/ faciliteren in de organisatie. Waar komt dit project vandaan? Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
8
Belangrijke elementen, o.a.: Co-creatie Ontwikkelgerichte benadering
Gestructureerd, maar creatief proces Overdracht kennis/ vaardigheden -> opbouw eigen organisatie, uitfasering partner Geborgde (gedrags)verandering Learning by doing: zien, uitproberen, ervaren. Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
9
Prestatie Inkoop Overzicht
Gedachtegoed Vier Fasen Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
10
Prestatie Inkoop Gedachtegoed
Expert EMVI Dean Kashiwagi Mindset Wat Waarom Hoe Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
11
Prestatie Inkoop Gedachtegoed
Verantwoordelijkheid inschrijver Projectdoelstellingen realiseren Risico’s beheersen Kansen benutten Expert Ervaring Minimale standaard Plafondbedrag Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
12
Prestatie Inkoop Gedachtegoed
SMART Specifiek Meetbaar Ambitieus Realistisch Tijdsgebonden Verifieerbare prestatie informatie Verifieerbaar Accuraat Niet weerlegbaar Metingen in getallen, percentages of tijd Hoge prestaties Vertaling naar de huidige opdracht Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
13
Prestatie Inkoop Vier fasen
1. Voorbereidingsfase 2. Beoordelingsfase 3. Concretiseringsfase 4. Uitvoeringsfase Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
14
Prestatie Inkoop Voorbereidingsfase
Offerteaanvraag Projectdoelstellingen & Randvoorwaarden Wat Kaders Nota van Inlichtingen Vraag & Antwoord Inschrijver is expert Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
15
Prestatie Inkoop Beoordelingsfase
Onderdelen Prestatieonderbouwing Risicodossier Kansendossier Interview Prijs Beoordeling Achtergrond Systematiek Verifieerbare prestatie informatie SMART Max 2 A4 Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
16
Prestatie Inkoop Beoordelingsfase
Prestatieonderbouwing Realiseren projectdoelstellingen Aantonen waarom Beweringen & Stellingen Voorbeeld Prestatie: Beschikbaarheid systeem “Wij garanderen een beschikbaarheid/uptime van 99.9% van het systeem. Dit is ruim 3%-punt meer dan de huidige performance in uw organisatie. De 0.1%- punt downtime plannen wij in weekenden en ’s nachts tussen 12 en 6 uur. Deze resultaten behalen wij ook bij 25 soortgelijke organisaties als de uwe, door gebruik te maken van een twinsite-oplossing. De klanttevredenheid is daar 100%.” Verifieerbare prestatie informatie SMART Max 2 A4 Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
17
Prestatie Inkoop Beoordelingsfase
Prestatieonderbouwing Prestatieonderbouwing Toelichting Bewering en Onderbouwing Bewering 1 Onderbouwing van de bewering met meetbare prestatie-informatie Bewering 2 Bewering 3 Bewering 4 Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
18
Prestatie Inkoop Beoordelingsfase
Risicodossier Risico’s identificeren Buiten invloedsfeer inschrijver Waarom een risico Minimaliseren & Meten Beheersmaatregelen Voorbeeld Risico: Niet tijdig verkrijgen van vergunning “Uit onze analyse van de vergunningen en de referentiefasering blijkt dat de kapvergunning in de gemeente Deventer kritiek is. We zullen in onze fasering aan de zuidzijde van het werk starten, waardoor 3 maanden extra tijd is om de kapvergunning te verkrijgen.” Verifieerbare prestatie informatie SMART Max 2 A4 Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
19
Prestatie Inkoop Beoordelingsfase
Kansendossier Kansen Extra waarde Relatie projectdoelstellingen Voordeel voor opdrachtgever Acceptatie door opdrachtgever Voorbeelden van kansen Overnemen risico’s opdrachtgever Extra’s voorbij de scope Verifieerbare prestatie informatie SMART Max 2 A4 Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
20
Prestatie Inkoop Beoordelingsfase
Interview Doorgronden van de opdracht 1:1 Sleutelfunctionaris Beoordelingsteam Duur 45 minuten Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
21
Prestatie Inkoop Beoordelingsfase
Prijs Plafondbedrag Scheiding partijen Inclusief beheersmaatregelen Exclusief kansen (geen kosten) € per jaar Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
22
Prestatie Inkoop Beoordelingsfase
Beoordeling documentatie Start met 6 Lege prestatieonderbouwing = 2 Leeg risicodossier = 2 Leeg kansendossier = 6 Ranking Uitstekend 10 Goed 8 Voldoende 6 Onvoldoende 4 Slecht 2 Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
23
Prestatie Inkoop Concretiseringsfase
Kick-Off Toelichting plan Presentatie Inschrijver Verwachtingen & Processen Concretisering Uitwerken plan Hoe Eindpresentatie Totaaloverzicht Overeenkomst Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
24
Prestatie Inkoop Uitvoeringsfase
Implementatie Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
25
Informatie Prestatie Inkoop
VNOG Prestatie Inkoop Vragen? Informatie Prestatie Inkoop Website: Boek: Prestatie Inkoop Jeroen van de Rijt & Sicco Santema Contact VNOG Via TenderNed Telefoon: Adres: Europaweg 79 Apeldoorn VNOG 10 juni 2016 Deze presentatie maakt geen onderdeel uit van de aanbestedingsstukken Cultuur en Leiderschap
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.