De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kennis delen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kennis delen."— Transcript van de presentatie:

1 Kennis delen

2 EduArte en keuzedelen AAN DE SLAG
Hoe kan OLS het keuzeproces ondersteunen? Interactief….dus breek in met vragen of opmerkingen

3 Het speelveld 17 FC-brede keuzedelen
diverse groepen onderwijsspecifieke keuzedelen geen arrangementen (FC-beleid) 2 maal per jaar een keuzeronde nu circa studenten die een keuze moeten maken in de toekomst jaarlijks studenten voor een keuze lastig: plaats en tijd moeten gekozen kunnen worden student maakt 3 keuzes waarvan 2 reserve, dit geeft speling bij de defintieve toewijzing beschikbaar: OLS en de portalen

4 Inrichting EduArte Allereerst een onderwijsperiode aanmaken

5 Inrichting EduArte Keuzedelen met de juiste omschrijvingen in Excel aanmaken Importeren als onderwijsproducten in EduArte

6 Inrichten EduArte keuzeregels
Vervolgens bij de opleidingen keuzeregels aanmaken 1e poging: per keuzedeel versies met plaats en tijd, 3 keuzemogelijkheden Met 17 aangeboden keuzedelen krijg je een lijst van 136 keuzes Voor de student een onoverzichtelijke lijst 2de poging: 3 keuzeregels maken, voorkeur 1, voorkeur 2 en voorkeur 3 aparte keuzeregels voor dag en plaats Voordeel voor de student: een korte keuzelijst

7 Vervolg keuzeregels 3de ronde in november 2017
Diverse keuzedelen worden niet op alle plaatsen en/of tijden aangeboden….plaats/tijd keuze laten vallen Gebruik maken van maximum aantal inschrijvingen, dan kun je voorkeur 2 en 3 laten vallen Bijkomend voordeel: het proces van toewijzing van keuzedelen wordt eenvoudiger: er is maar 1 keuze Nadeel voor de student….is die te laat met kiezen….. Weer verschillende versies van de keuzedelen maken waarin plaats en tijd verwerkt zijn

8 En zo ziet het er dan uit: Productregels bij de opleiding
Alles bij ronde 1: K1.x, R1.x Enzoverder... Volgorde regelen bij Productregelsoorten

9 Zo ziet de student het op het portal

10 Zo ziet de coach/slb-er het keuzeproces

11 verbeterpunten 3de poging met een maximum per keuzedeel geeft een verbetering van het proces van definitief maken van de keuzes. Keuzes die bij voorkeur 2 of 3 werden gemaakt en gehonoreerd behoeven niet meer handmatig naar keuze 1 te worden overgezet. En de keuzes bij voorkeur 2 en 3 hoeven niet meer verwijderd Inmiddels is ook het proces van lesgroepen voor keuzedelen samenstellen met OLS verbeterd De rol van de slb-er/coach zal nog veel meer aandacht moeten krijgen. Is er keuze tussen FC-brede en Opleidingsspecifieke keuzedelen dan moet die sturend optreden. En hij/zij zal toch echt in het portal de gemaakte keuzes moeten accorderen.

12 Vooruitkijken

13 De toekomst - In versie 2.50 is (mee)kopiëren van keuzeregels mogelijk, dat maakt de hoeveelheid handwerk aanzienlijk kleiner - Waarschijnlijk groter aanbod keuzedelen, dit geeft heeeel lange lijsten bij het kiezen omdat ook plaats en tijd verwerkt moeten worden, dus maal 8 Wensen: SBU en verdeling studiebelasting anders weergeven, het neemt nu veel ruimte in aanpassing OLS zodat je per keuzedeel kunt aangeven of er een keuze voor plaats en tijd mogelijk is (al als wens bij Educus neergelegd, ondersteun die wens)

14 Tot zover onze worsteling met dit veelkoppige monster
heeft deze presentatie inspiratie gegeven……of…..vragen opgeroepen ? Voor verdere vragen of opmerkingen:


Download ppt "Kennis delen."

Verwante presentaties


Ads door Google